קארל היינץ שטרייבך, Software AG: תוך עשר שנים נגיע למחזור מכירות של כ-7 מיליארד יורו

מנכ"ל ויו"ר חברת התוכנה הגרמנית הסביר, כי להערכתו מחזורה של סאפ יגיע בעוד עשור לכ-14 מיליארד יורו - פי שניים בלבד ממחזורה המוערך של Software AG ● שטרייביך נשמע בטוח כשהוא אומר, כי המשך הצמיחה בעשור הקרוב יביא את Software AG להיות ענקית תוכנה גלובלית ● הראיון המלא יפורסם בקרוב

05/05/2010 13:31

קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל ויו"ר Software AG הגרמנית, מאפיין את ביקורו החמישי בישראל – מאז רכש את SPL לפני כארבע שנים – בשיחה על מספרים. שטרייביך, שהתראיין לאנשים ומחשבים, היה ענייני מאז ומעולם, אולם נדמה שהפעם הוא חדור מוטיבציה אף יותר מתמיד.

הבשורה של שטרייביך היא תוכניות החברה לעשור הקרוב. לפי התוכנית, הוא מסביר, בתוך כעשר שנים יזנקו הכנסות החברה פי חמישה עד שבעה בתחום. השנה, ציין, תחצה לראשונה Software AG את רף מיליארד היורו בהכנסות – שנה מוקדם יותר מכפי שהבטיח לפני כארבע שנים, במסגרת תוכנית החומש שלו. את הרבעון הראשון של 2010 סיימה Software AG עם גידול חד ברווח התפעולי בסך 22% ועם זינוק חד בהכנסות, בשיעור של 51% לכדי כ-250 מיליון יורו. עיקר הגידול נבע כתוצאה משתי רכישות מוצלחות ביותר – זו של מפתחת כלי ה-SOA האמריקנית WebMethods וזו של IDS Scheer הגרמנית, המתמחה ב-BPM ומפתחת את פלטפורמת ה-ARIS.

שטרייביך נשמע בטוח כשהוא אומר, כי המשך הצמיחה בעשור הקרוב יביא את Software AG להיות ענקית תוכנה גלובלית, שהיקף מחזורה יסתכם בכדי מחצית מזה של סאפ (SAP) – ענקית ה-ERP העולמית. לדבריו, לסאפ השנה מחזור של 10 מיליארד יורו, ובתוך עשור היא עשויה לצמוח לכ-14 מיליארד. על כן, לחברתו הוא חוזה כ-7 מיליארד יורו בהכנסות. הכיצד? על ידי רכישות מואצות ומוצלחות.

שתי הרכישות הגדולות – של WebMethods ו-IDS Scheer, הביאו את החברה לניהול מאוזן של זרמי ההכנסות בשלושת התחומים העיקריים שלה: ניהול הטרנזקציות המסורתי שלה – המתבסס על ADABAS ו-NATURAL (הכניס ברבעון האחרון כ-90 מיליון דולרים), תחום האינטגרציה (כ-81 מיליון דולרים) ותחום ניהול התהליכים העסקיים (כ-80 מיליון דולרים).

הצמיחה האורגנית, מסביר מנכ"ל Software AG, תגיע מהתאמה מהירה ומוצלחת של הפתרונות הרוחביים שלה לכל מגזר עסקי. כלומר, פיתוח הפלטפורמות יהיה רוחבי ועליו תתווסף התאמה של התמחות לכל מגזר. כבר כיום, מציין שטרייביך, יש לחברה מעל 3,500 יועצים מתמחים, מתוך מצבת עובדים של כ-6,000 אנשי מקצוע, התומכים בלקוחות לפי מגזרים. מכך משתמע, כי שטרייביך רוצה להפוך את חברתו לחברת שירותים גלובלית לניהול תהליכים.

הסניף הישראלי של Software AG, בניהולו של ערן אלרואי, מעסיק כ-300 עובדים, לרבות אנשי הפיתוח שהצטרפו לאחר רכישת הפעילות של ג'אקדה וסברה-טק. שטרייביך רואה את הסניף – שתורם למאזן הגלובלי 5% – כמצטיין. הוא בטוח שגם בישראל הפעילות בניהולו של אלרואי תגדל פי חמישה עד שבעה בעשור הקרוב, כמובן בעזרת רכישות נוספות.

בראיון הוא מצוטט כמי שאומר שארנקו פתוח, והוא לא מהסס לנצל הזדמנויות לרכישת חברות – ובמיוחד בישראל, אותה הוא מעריך מאוד. זו גם אחת הסיבות לכך שהוא מרבה לבקר פה ומודה שהוא "מרגיש פה כמו בבית". מבחינתו, אמר, ישראל היא מדינה קרובה מאוד לגרמניה – כמו מדינה אחות.

הראיון המלא עם קארל היינץ שטרייביך, הכולל גם שאלות על המצב באירופה ויציבות גוש האירו – יפורסם בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים