הממשלה אישרה את הקמת משרד הדיגיטל הלאומי

המשרד יהיה אחראי לרשות התקשוב הממשלתי ולישראל דיגיטלית, ובראשו יעמוד השר דוד אמסלם ● מערך הסייבר, שגם הוא היה אמור להיות תחת אחריותו, יישאר באחריות ראש הממשלה, בנימין נתניהו

שר הדיגיטל הלאומי, דוד אמסלם. צילום: יוסי זמיר

הממשלה אישרה אתמול (א') את הקמתו של משרד חדש – משרד הדיגיטל הלאומי, שבראשו יעמוד השר דוד אמסלם. תחת המשרד יפעלו רשות התקשוב, שתועבר אליו ממשרד ראש הממשלה, ומטה ישראל דיגיטלית, שהיה עד כה במשרד לשוויון חברתי. מערך הסייבר הלאומי, שגם הוא היה מתוכנן להיות חלק מהמשרד החדש, לא יועבר אליו לפי שעה, ויישאר באחריות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיזם והקים את המערך. כמו כן, השר אמסלם יהיה אחראי על רשות החברות הממשלתיות, שהייתה עד כה תחת משרד האוצר, וישמש כשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

כמנכ"ל המשרד מינה אמסלם את אשר ביטון, שהיה בעבר מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום במשרד התקשורת, ובשנים האחרונות שימש כממלא מקום יו"ר מועצת שידורי הכבלים והלוויין.

עד כמה יינתן חופש פעולה לשני הגופים?

הקמת משרד הדיגיטל הלאומי היא מילוי של חלק מהצורך לתת תפקידים וסמכויות לחברי הממשלה החדשה, שמונה 36 שרים. גורמים המקורבים לנושא אומרים כי עקרונית, מדובר בצעד חיובי, וכי יש חשיבות לכך שהממשלה ממנה שר ומכריזה על משרד שיעסוק בנושא הזה. אולם, אותם גורמים מציינים שיש סימן שאלה גדול לגבי התוכן שיוכנס למשרד ועד כמה יינתן חופש פעולה לשני המיזמים הטכנולוגיים שנמצאים תחת אחריותו.

מטה ישראל דיגיטלית פועל על מנת למנף את החדשנות הישראלית לטובת הכלכלה והצמיחה של המשק. המטה מקדם מיזמים בתחומים כגון חינוך, בריאות ורווחה – דיגיטליים כולם. מנהלת ישראל דיגיטלית, שי-לי שפיגלמן, פרשה מהמטה והיא תמונה למנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, בראשות השר יזהר שי.

רשות התקשוב הממשלתי מרכזת את פעילות המחשוב במשרדי הממשלה, לטובת שיפור השירותים הניתנים לאזרח אונליין. זאת, במטרה להקל על הביורוקרטיה ולמנוע עד כמה שניתן מאזרחים את הצורך להגיע למשרדים הפיזיים. הרשות נכללה בשנים האחרונות כמה פעמים בדו"חות של מבקר המדינה, שהצביע בין היתר על הגברת הצורך בשיתוף פעולה בינה לבין משרד האוצר. בראש הרשות עומד שחר ברכה, שהחליף את יאיר פראנק, שפרש זמן קצר לפני שהממשלה נפלה לפני כשנה וחצי. בגלל שלושת סבבי הבחירות שהיו מאז לא פורסם המכרז למנהל קבוע לרשות התקשוב, וברכה מכהן כממלא מקום, אבל ההערכה היא שכאשר יצא המכרז, רוב הסיכויים שהוא ייבחר לתפקיד, במיוחד לאחר הפעילות המוצלחת של הרשות תחתיו בתקופת הקורונה.

השר אמסלם, חבר הליכוד, מגיע לתפקיד שר הדיגיטל הלאומי לאחר שכיהן עד כה כשר התקשורת בממשלת המעבר. שר התקשורת החדש הוא יועז הנדל מכחול לבן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים