שחר ברכה מונה לממלא מקום ראש רשות התקשוב

המינוי כפוף לאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו ● הוא מחליף את יאיר פראנק, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות ● לאחר כינון הממשלה החדשה תוקם ועדת איתור לבחירת ראש רשות קבוע, ובורסת השמות שצפויים להתמודד רותחת

שחר ברכה, ממלא מקום ראש רשות התקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, החליט למנות את שחר ברכה לראש רשות התקשוב – כך נודע לאנשים ומחשבים. מדובר במינוי של ממלא מקום, עד שוועדה שצפויה להיות מוקמת לאחר כינונה של הממשלה החדשה תחליט על זהות הראש הקבוע החדש של הרשות.

מינוי ברכה כפוף לאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא מחליף את יאיר פראנק, שמסיים בימים אלה את תפקידו כראש הרשות, בתום ארבע שנות כהונה. תהליך בחירת המחליף הקבוע לפראנק עלול לארוך מספר חודשים, ולכן יש צורך בממלא מקום.

ברכה כיהן עד כה כמנהל חטיבת התכנון והאסטרטגיה ברשות, ובמסגרת זו ריכז תחתיו את מגוון פעילויות המטה של רשות התקשוב, כפי שנוסחו במספר החלטות ממשלה. במסגרת תפקידו האחרון הוא יזם והוביל פרויקטים רבים ומימש תכנית עבודה שנתית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. על פי הרשות, פרויקטים אלה הביאו אותה לשיפור ולקדמה טכנולוגית, תוך תמיכה מתמדת בשיפור השירות שאותו היא מעניקה לאזרחים. לפני כן, במשך תשע שנים, הוא שימש במספר תפקידי הנהלה במשרד המשפטים, בהם כמנהל הפיתוח וכמנהל חטיבת ה-IT.

לברכה ניסיון גם במגזר הפרטי: בעברו הוא כיהן כמנהל תחום ייעוץ מתודולוגיה בקבוצת SRL, כסמנכ"ל פיתוח ב-KiwiNet ובמספר תפקידי ניהול נוספים בחברות תוכנה והיי-טק אחרות. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ובוגר קורס ניהול בכיר למנמ"רים של הטכניון.

רשות התקשוב הממשלתי הוקמה ב-2012 כמטה התקשוב הממשלתי במשרד האוצר. מינואר 2015 היא פועלת תחת משרד ראש הממשלה. הרשות רואה לעצמה כחזון ממשלה אחת המציבה את האזרח במרכז, מובילה ומקדמת חדשנות, פועלת בשקיפות וביעילות, וחוסכת זמן וכסף לאזרחים ולעסקים.

רשות התקשוב על הפרק במשא ומתן הקואליציוני

בשיחה עם אנשים ומחשבים לאחר שהודיע על פרישתו אמר פראנק כי החליט לפרוש מאחר שהוא מאמין שיש להגביל את תקופת הכהונה בתפקידים כמו שלו, ובנוסף, הוא מאמין שצריך לדעת לפרוש בשיא, ועכשיו זה הזמן. פראנק נמנה על הצוות שהקים את הרשות במבנה החדש שלה, במסגרת משרד ראש הממשלה. עד אז, תחום התקשוב היה חלק מאגף החשב הכללי במשרד האוצר.

בשלהי כהונת יאיר לפיד כשר האוצר הוחלט להוציא את תחום התקשוב ממשרד זה, מלבד פרויקט מרכב"ה, ולהקים רשות עצמאית, כאמור – תחת אחריות משרד ראש הממשלה. יוסי קטריבס, דאז המשנה למנכ"ל המשרד, מונה להיות האחראי הישיר על הרשות. הדבר נעשה בעידוד ראש הממשלה נתניהו, שעל אף שעיתוי המעבר היה ערב הבחירות הקודמות, הנחה את משרדו לתקצב את הקמת הרשות ובכך לאפשר את התחלת פעילותה ללא עיכובים מיותרים.

בתחילת הדרך פעל בתוך הרשות גם מטה ישראל דיגיטלית, אולם לאחר הקמת הממשלה הקודמת הוא הועבר למשרד לשוויון חברתי, בראשות השרה גילה גמליאל. ברשות התקשוב מועסקים 30 עובדי מדינה וכמה עשרות נותני שירותים, שמעסיקים שם עובדים מטעמם.

יאיר פראנק, הראש הפורש של רשות התקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

יאיר פראנק, הראש הפורש של רשות התקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

כאמור, מחליפו הקבוע של פראנק ייקבע על ידי ועדת איתור בין משרדית, בהנחה שהרשות תישאר תחת משרד ראש הממשלה. בשבועות האחרונים, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, נפוצו שמועות על דרישות שהעלו נציגי המפלגות להכפיף את הרשות למשרדים שהם ינהלו אותם. שמועות דומות נפוצו גם לגבי מעמדו של מטה ישראל דיגיטלית.

ההערכות הן שברכה יתמודד על התפקיד הקבוע. בחודשים האחרונים הוזכרו שמות נוספים שיכולים להיות מועמדים, כמו ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים, ורביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל. כמו כן, צפויים להגיש מועמדות בעלי תפקידים מחוץ לממשלה, המכהנים כיום בתפקידי מפתח בארגונים שונים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר

    ששון סופרי מקצוען, נעים הליכות ופורץ דרך בחדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה

אירועים קרובים