מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, רן בר, פורש מתפקידו

בר עוזב אחרי שנה וחצי, בעקבות מינויו של השר החדש, יזהר שי ● טרם מונה לו מחליף

רן בר, מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה (משמאל), עם השר הקודם, אופיר אקוניס, והשר הנוכחי, יזהר שי. צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

רן בר, מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, הודיע אמש (א') לשר החדש, יזהר שי, כי החליט לסיים את תפקידו בקרוב – בעקבות סיכום ביניהם. בר ציין שיישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף, כדי להעביר לו את השרביט בצורה מסודרת. המשרד טרם הודיע מי יחליף את בר בתפקידו.

"לאחר שנים רבות של עשייה ציבורית משמעותית, הגיעה העת לצאת לדרך חדשה", אמר בר. "אני מסיים את תפקידי בגאווה גדולה ומשאיר את המשרד, כגוף שחרט על דגלו להוביל את תחומי המדע, הטכנולוגיה והחלל בישראל, עם תכנית אסטרטגית שתהפוך אותו למנוף לצמיחה כלכלית וחברתית". בר בירך את השר הנכנס והודה לשר היוצא, אופיר אקוניס.

השר שי אמר כי "הייתה לי הזכות להיקלט במשרד המדע והטכנולוגיה על ידי המנכ"ל המקצועי והמסור, רן בר. התרשמתי בשבוע האחרון לגלות משרד שמנוהל למופת, ביצירתיות, בחוכמה וביחסי האנוש יוצאי הדופן שמאפיינים את בר. תחת ידיו המוכשרות עשרות אלפי ישראלים נחשפו לעולם המדע ורכשו מקצועות טכנולוגיים, ולוויינים שוגרו למשימות מדעיות פורצות דרך".

שנה וחצי של פעילות אינטנסיבית

בר נכנס לתפקידו באוקטובר 2018 והחליף את המנכ"ל הקודם, פרץ ואזן, שכיהן שלוש שנים בתפקיד. שניהם כיהנו תחת אקוניס. לבר תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית

לפני מינויו, כיהן בר בתפקידים ציבוריים שונים, ביניהם כסמנכ"ל במשרד המדע והטכנולוגיה ובמשרד התרבות והספורט. בין היתר, הוא ניהל, כחלק ממשרד המדע, את הקרן הממשלתית להנצחת אילן ואסף רמון ז"ל, והיה חבר במועצות ובוועדות ציבוריות רבות.

בר השתתף בוובינר המשכיות עסקית בזמן הקורונה שערכה באחרונה אנשים ומחשבים, וסיפר על פעילות משרד המדע והטכנולוגיה: "המשרד פועל בארבע רגליים: הובלת ישראל לחזית המדע וטכנולוגיות העתיד; יצירת ומינוף קשרים בינלאומיים, לביסוס ישראל כמובילה בתחומי המדע והטכנולוגיה; הטמעת תרבות מדעית וקידום יצירתיות ומצוינות לפיתוח דור העתיד; ושיפור היעילות והאטרקטיביות, כמו גם החשיפה של פעולות המשרד", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים