עקב הקורונה: הרווח הנקי של אפל ירד – וכך גם המניה

המשבר, ובפרט ההפסקה הזמנית של הייצור בסין, הביאו לירידות במכירות המוצרים וברווחיות של החברה ● אפל לא פרסמה תחזית, והמשקיעים פירשו זאת כחשש מירידות חדות ברבעון הנוכחי

דורש מהעובדים לחזור לעבודה במשרד שלושה ימים בשבוע. מנכ"ל אפל, טים קוק.

התפרצות נגיף הקורונה והשלכות המשבר הביאו לירידה ברווח הנקי ולעלייה זעירה בלבד בהכנסות של אפל – כך עולה מהתוצאות הכספיות לרבעון השני של שנתה הכספית, שהחברה פרסמה בסוף השבוע. רבעון זה חופף את הרבעון הראשון הקלנדרי. כתוצאה מהמשבר, החברה לא פרסמה תחזית לרבעון הקרוב, לראשונה מזה רבעונים רבים. עובדה זו התפרשה אצל המשקיעים כחשש של הנהלת החברה לירידות חדות ברבעון הנוכחי. יחד עם הירידות ברבעון הראשון, הדבר הביא לכך שהמניה של החברה ירדה ביום ו' ב-1.6%. עם זאת, במסחר שמעבר לדלפק, לאחר סגירת שערי וול-סטריט, היא עלתה ב-1.33%.

אפל נפגעה מהקורונה קשה יותר מחלק מהחברות האחרות עקב הפגיעה של המשבר בשרשרת האספקה שלה, שמקורה בייצור של חלק גדול ממוצריה במפעלים בסין. עם התפרצות הנגיף בינואר, המפעלים בסין הפסיקו לעבוד כליל, ועבודתם התחדשה רק באחרונה.

הנתונים הכספיים מראים שהחברה הגדילה את ההוצאות הרבעוניות שלה בקרוב ל-2% והן הגיעו ל-45.5 מיליארד דולר. לעומת זאת, ההכנסות רשמו עלייה קטנה הרבה יותר: הן גדלו ב-0.5% בלבד ועמדו על 58.3 מיליארד. מתוכן, סעיף ההכנסות העיקרי של החברה – מכירות המוצרים – רשם ירידה של 3.4% ל-45 מיליארד דולר, בעוד שמכירות השירותים זינקו ב-16.6% ל-13.4 מיליארד. הרווח הנקי הרבעוני פחת ב-2.7% ל-11.25 מיליארד דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות רשמו ירידה של 0.7% ל-36 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-2.5% ל-22.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 38.36%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-13.2% ל-9.5 מיליארד והרווח פחת ב-4.2% ל-12.9 מיליארד.

תוצאות טובות יותר – במחצית הראשונה של השנה

בששת החודשים הראשונים של השנה הכספית השיגה אפל תוצאות טובות יותר מאשר ברבעון: ההוצאות אמנם גדלו במהלכו ב-6.2 מיליארד דולר, שהם 5.8%, ל-111.7 מיליארד, אולם ההכנסות עלו יותר – ב-7.8 מיליארד דולר, שהם 5.5%, ל-7.8 מיליארד. על רקע נתונים אלה, הרווחיות התפעולית גדלה ב-4.5% ל-38.4 מיליארד דולר וזו הנקייה עלתה ב-6.2% ל-33.5 מיליארד.

טים קוק, מנכ"ל אפל, ציין בתגובה לתוצאות כי "למרות מגפת ה-COVID-19 וההשלכות החמורות שלה, הצלחנו לרשום ברבעון עלייה בהכנסות. בתקופה קשה זו, המשתמשים במוצרים של אפל עושים שימוש מוגבר במוצרי החברה כדי לשמור על קשר, להישאר מעודכנים במה שקורה ומעל לכל לעבוד מרחוק". הוא הוסיף שהחברה סיפקה במהלך הרבעון מסכות להגנה מפני הקורונה, בפרט לצוותים רפואיים, מבוגרים ומעוטי יכולת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים