למרות המשבר: גידול במספר המהנדסים הערבים בהיי-טק הישראלי

עמותת צופן, שפועלת להשמת היי-טקיסטים מהחברה הערבית בהיי-טק הישראלי, מדווחת על גידול של 35% במספר המהנדסים הערבים שנקלטו בענף ברבעון הראשון של השנה

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף יוצא בצופן.

על רקע משבר הקורונה, הגיע באחרונה נתון מעודד בנוגע לתעסוקה בהיי-טק – מהחברה הערבית. על פי עמותת צופן, שמטרתה לחבר בין ההיי-טק הישראלי לחברה הערבית, ברבעון הראשון של השנה חל זינוק של 35% במספר המהנדסים הערבים שגויסו דרך הארגון לחברות ישראליות, שעמד על 70 לעומת 50 איש בתקופה המקבילה אשתקד.

בחודש מרץ לבדו גויסו כ-30 צעירים ערבים לתעשיית ההיי-טק הישראלית. בין החברות שקלטו אותם נמצאות אפל, גליל סופטוור, אינטל, מיקרוסופט, אמדוקס ומלאנוקס.

באחרונה ערך הארגון, יחד עם דל, "יום חשיפה" למועמדים מהחברה הערבית, שכמתבקש מימים אלה, נערך במתכונת וירטואלית. יום זה הוא חלק מפרויקט שילובם של מהנדסים ערבים שנערך ב-דל, בהובלתם של ניר הראל, מנהל בכיר בחברה, וחגית אונגר, מנהלת המחלקה הכלכלית.

17 הסטודנטים, תלמידי הקורס ה-43 להכשרה במקצועות ההיי-טק שמופעל על ידי צופן, בתמיכת משרד העבודה והרווחה, נפגשו וירטואלית עם עבאס חטיב, מהנדס ב-דל, שהציג בפניהם את החברה ואת סיפורו האישי, ועם רינת מואטי מצוות הגיוס, שסיפקה מידע על תהליך גיוס העובדים לחברה. בנוסף, התקיימה הרצאה טכנולוגית, שהעביר דורון טל, מהנדס בכיר ב-דל.

הקורס צפוי להסתיים בחודש הבא ובימים אלה עמל צוות ההשמות בצופן, בהובלת וואלא איברהים, על איתור משרות למסיימי הקורס, והכנת המועמדים לתהליך הגיוס והראיונות.

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן, אמר כי "הנתונים מצביעים על מגמה מעודדת וחיובית. אם יש סכנה למשקי הבית ולאיתנות הכלכלית בציבור הכללי, היא כפולה ומכופלת בחברה הערבית, ולכן, כל משרה כזו קריטית ומבורכת. גם היוזמה של דל מוכיחה שאפשר לגבור על הקשיים הפיזיים ולמצוא פתרונות בכדי להמשיך ולהניע את קטר הצמיחה המרכזי של המשק – ההיי-טק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים