Digital Sky Technologies רכשה את ICQ מ-AOL תמורת 187.5 מיליון דולרים

החברה הרוסית רכשה את השירות, שנוצר בישראל ב-1996 על ידי מיראביליס, ונקנה על ידי AOL ב-1998, במסגרת עסקה לרכישתה ● העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה

Digital Sky Technologies, חברת השקעות מרוסיה שבבעלותה, בין השאר, אחזקות בפייסבוק (Facebook), רכשה את ICQ, שירות המסרים המיידיים של AOL. סכום העסקה עומד על 187.5 מיליון דולרים, והיא אמורה להיסגר ברבעון השלישי של השנה.

שירות ICQ הוקם בשנת 1996 על ידי החברה הישראלית מיראביליס. ביוני 1998 רכשה AOL את נכסי החברה, ש-ICQ היה הבולט שבהם. השירות מוצע כיום ב-16 שפות, ומספר המבקרים הייחודיים (יוניקים) עולה על 32 מיליון לחודש – כך על פי נתונים של comScore לפברואר 2010. כ-80% ממשתמשי ICQ הם בני 13 עד 29, ומבלים בממוצע למעלה מחמש שעות ליום כשהם מחוברים לשירות.

AOL הציעה את ICQ למכירה מאז הסתיו האחרון. בפברואר צומצמה רשימת הקונים הפוטנציאליים של השירות לארבעה, כאשר כל אחד מהם הציע סכום של כמאתיים מיליון דולרים.

"רכישת ICQ מעניקה תגבור אסטרטגי לפעילותנו ברוסיה ובמזרח אירופה. שם המותג הוותיק של ICQ והבסיס הנרחב של הלקוחות הנאמנים יוצרים הזדמנות אטרקטיבית מאוד לחיזוק נוסף של מעמדנו באזור", אמר יורי מילר, מנכ"ל DST.

"בתקופה שבה אנחנו ממשיכים לחולל את המפנה ב-AOL, זכינו למצוא ב-DST בית חם ל-ICQ", אמר טים ארמסטרונג, יושב ראש ומנכ"ל AOL. לדבריו, "DST היא חברה מובילה וחדשנית בזירת ההשקעות באינטרנט ונהנית מנוכחות משמעותית בשווקים שבהם ICQ איתנה. ICQ, שהוקם ופעל בישראל, חולל מהפכה באינטרנט. אנחנו מאחלים לשירות הצלחה רבה במסגרת DST, ונעקוב אחריו גם בהמשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים