בגלל המשבר: סאפ נפרדת מג'ניפר מורגן, מנכ"לית משותפת

החברה החליטה לנקוט "פעולה מהירה ונחושה" ולהיפרד ממורגן חצי שנה בלבד לאחר שמונתה לתפקיד יחד עם כריסטיאן קליין – שמעתה ישמש בו לבדו ● בסאפ אומרים כי "נדרש להבטיח היגוי חזק וחד משמעי בעתות משבר חסר תקדים"

ג'ניפר מורגן, מנכ"לית משותפת בסאפ - עד סוף החודש. צילום: Jold777, מתוך ויקיפדיה

משבר הקורונה משפיע גם על סאפ: ענקית ה-IT הודיעה אמש (ד') כי עקב המצב, שמצדיק "פעולה מהירה ונחושה", תעזוב בסוף החודש את תפקידה ג'ניפר מורגן, מנכ"לית משותפת בחברה. כריסטיאן קליין, שניהל יחד עימה את סאפ, יישאר מנכ"ל יחיד שלה.

בהודעת סאפ נמסר כי "העזיבה של מורגן נעשתה בהסכמה הדדית, שלה ושל הנהלת החברה". על פי החברה, "יותר מאי פעם, המצב הנוכחי מחייב חברות לנקוט בפעולה מהירה ונחושה, הנתמכת בצורה הטובה ביותר על ידי מבנה מנהיגותי מאוד ברור. לכן, ההחלטה להעביר את ניהול החברה מצמד משותף למודל של מנכ"ל יחיד התקבלה מוקדם מהמתוכנן, כדי להבטיח היגוי חזק וחד משמעי בעתות משבר חסר תקדים".

מורגן וקליין מונו לתפקיד באוקטובר האחרון לאחר שביל מק'דרמוט, ששימש מנכ"ל סאפ משך עשור, פרש מתפקידו כשהחליט שלא לחדש את החוזה שלו. השניים, חברי מועצת המנהלים של החברה, מונו כמנכ"לים משותפים ונכנסו לתפקידם באופן מידי. ההכנה שלהם לתפקיד ארכה כשנה, שבמסגרתה הועברו להם סמכויות ניהוליות רבות.

לסאפ היו בעבר שני מנכ"לים שכיהנו יחדיו – בין 2010 ל-2014, כשלצידו של מק'דרמוט ניהל את החברה ג'ים הגמן סנבה. כשמק'דרמוט עזב, הוא לא אמר לאן פניו מועדות, אך הבטיח שלא יפרוש לגמלאות. כמה ימים לאחר מכן נודע כי הוא מונה למנכ"ל סרוויס נאו. מק'דרמוט החליף בתפקיד את ג'ון דונהיו, ששימש בתפקיד שנתיים וחצי, לאחר שהיה במשך כעשור מנכ"ל אי-ביי, והלך לכיוון שונה לגמרי מהתחום הטכנולוגי: הוא מונה לתפקיד מנכ"ל נייקי.

סאפ היא חברת ה-IT הגדולה באירופה. מורגן הצטרפה לסאפ ב-2004 ועד לתפקידה כמנכ"לית משותפת הייתה נשיאת קבוצת עסקי הענן בחברה. היא מונתה לחברת הנהלת סאפ לפני כשנתיים וחצי, ובכך הייתה לאישה האמריקנית הראשונה שעשתה זאת. קליין, גרמני במקורו, החל את הקריירה שלו בחברה לפני כשני עשורים כסטודנט, ושימש בתפקידו האחרון כמנהל התפעול הראשי של החברה. עוד הוא פיקח על פיתוח מוצרים לפתרון הדגל של החברה, SAP S/4HANA. לפני כן עבד קליין כמנהל הכספים הראשי של SAP SuccessFactors וכמנהל בקרה ראשי בחברה. הוא הצטרף להנהלת סאפ ב-2018.

"הייתה זו זכות גדולה להניע את הצמיחה והחדשנות של סאפ בכל כך הרבה תחומים, ובאחרונה כמנכ"לית משותפת", אמרה מורגן. "עם השינוי חסר התקדים בעולם, מתברר כי עכשיו זה הזמן המתאים לחברה לעבור למנכ"ל יחיד, המוביל את העסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים