אורי אסיאס מונה למנמ"ר גלובלי של החברה המאוחדת ECI-ריבון

אסיאס כיהן במשך שלוש שנים כמנמ"ר ECI ואחראי על ביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בחברה ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על הצעדים שמבוצעים לאיחוד פעילות ה-IT של שתי החברות

אורי אסיאס, המנמ"ר הגלובלי של ריבון. צילום עצמי

אורי אסיאס, שכיהן בשלוש השנים האחרונות כמנמ"ר ECI, מונה למנמ"ר הגלובלי של ריבון, שרכשה אותה בסוף השנה שעברה תמורת 486 מיליון דולר. עסקת המיזוג נחתמה סופית בתחילת החודש וכעת שתי החברות מונות 4,000 עובדים, שפועלים ב-30 מדינות ברחבי העולם.

בהודעה לעיתונות שפרסמו החברות עם ההודעה על העסקה נכתב כי ריבון רכשה את ECI כדי להאיץ את ההגעה שלה לשוק הרשתות ולנצל את ההובלה של הנרכשת בטכנולוגיות רשת ברמה העולמית. בשנים האחרונות מתמקדת החברה הישראלית במתן פתרונות לדור 5 – פעילות סינרגטית לשתי החברות.

אסיאס הגיע ל-ECI לאחר שפרש מטבע. במהלך כהונתו ב-ECI הוא הוביל בהצלחה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה בעולמות האפליקטיביים ואבטחת המידע.

לדבריו, "המיזוג עם ריבון יצר חברה אחת גדולה, שאין כפילות בקווי הייצור שלה, הגם ששתיהן פונות לאותם לקוחות ולפלחי שוק דומים. אלא שכל אחת מהחברות מציעה רכיב אחר בתחום התקשורת, וביחד הן משלימות האחת את השנייה".

מה המשמעות של המיזוג מבחינת ה-IT ?
"המשמעות היא שאנחנו יוצאים לתהליכי אינטגרציה מורכבים בשלושה אזורים: אפליקציה, תשתיות ואבטחה. בתחום התשתיות, אנחנו מבצעים תהליך של איחוד בפלטפורמות 365, שאמנם היו בשתי החברות אבל בסביבות שונות, וכעת אנחנו עושים קונסולידציה בעולמות תשתיות התקשורת, הסקייפ, האאוטלוק, יצירת דומיינים משותפים ועוד".

האם תעשו את זה עם שותפים, ספקים חיצוניים?
"כן, אבל טרם בחרנו אותם".

ומה בעולם האפליקטיבי?
"כאן יש שוני בין שתי החברות. אמנם בשתיהן יש ERP של אורקל, אבל עדיין נדרשת עבודה לעשות. הסיבה היא שממש לפני המיזוג היינו ב-ECI בעיצומם של תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, בחינת עולמות העננים והאון-פרמיס, ועוד. האתגר כעת הוא לבצע את התהליכים בחברה המאוחדת, וזה ייעשה בשלבים".

מה אתם מאחדים בשלב הראשון?
"כרגע אנחנו מאחדים את עולמות משאבי האנוש, המכירות והשירותים. אלה הם עולמות הליבה, במיוחד המכירות והשירותים. גם איחוד משאבי האנוש הוא אתגר לא פשוט, תהליך די מורכב. כמובן שאנחנו מטפלים בעולם האבטחה, ששתי החברות שמות עליו פוקוס".

בתהליכי מיזוג של חברות יש את האתגר האנושי, מיזוג בין תרבויות ארגוניות ועוד. איך אתם מתמודדים עם זה?
"אין ספק שהאתגר האנושי הוא חשוב, אבל אסור לשכוח ששתי החברות הן גלובליות, כך שתרבות העבודה לא זרה לאף אחד מהעובדים. אנחנו כרגע ממש בתחילת הדרך, בונים את התשתית הארגונית, ואני בטוח שנצליח לעשות זאת, כי זה האינטרס של כל העובדים. ריבון ו-ECI הן כיום חברה אחת הרבה יותר גדולה וחזקה".

איך נערכתם לקורונה?
"כל העובדים שלנו, בארץ ובחו"ל, עובדים מהבית. זה חייב התארגנות והיערכות מצדנו בזמן מהיר ביותר. אמנם, כחברה גלובלית העבודה מרחוק לא הייתה זרה לנו עוד לפני המשבר, אבל אף פעם לא חווינו אותה בהיקפים כאלה. ברמה העסקית-גלובלית, אנחנו משתדלים להמשיך לעבוד גם בקווי הייצור, כדי לספק את הביקושים. יש לנו קווים בסין שלשמחתנו חזרו לעבודה מלאה – וזה משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים