עוד ענקית ישראלית נמכרת: ECI תמוזג עם ריבון בחצי מיליארד דולר

ענקית התוכנה ממסצ'וסטס רוכשת את ECI, שנוסדה עוד ב-1961, תמורת 324 מיליון דולר במזומן ועוד כ-32.5 מיליון מניות של ריבון ● כך עוברת עוד ענקית היי-טק ישראלית לבעלות זרה

ECI - סכסוך יבודה

חברה ישראלית גדולה נוספת עוברת לידיים אמריקניות: אחרי שמלאנוקס נמכרה לנבידיה, הגיע תורה של ECI, שתתמזג לתוך ענקית התוכנה ממסצ'וסטס ריבון. שווי העסקה נאמד ב-486 מיליון דולר, מהם 324 מיליון דולר במזומן ועוד 32.5 מיליון מניות של ריבון. בעלי המניות של הנרכשת יקבלו עוד כ-31 מיליון דולר ממכירת נכסים של החברה. הם אף יאחזו בכ-23% ממניות החברה הממוזגת.

העסקה אושרה פה אחד על ידי מועצת המנהלים של ריבון ונתונה עדיין לאישור בעלי המניות שלה, כמו גם לאישורים רגולטוריים. בחברה הרוכשת צופים כי העסקה תושלם ברבעון הבא – הרבעון הראשון של 2020.

מחלוצות ההיי-טק הישראלי

ECI, בעבר אחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי, היא אחת מהחברות הוותיקות בענף בארץ – החברה נוסדה עוד ב-1961. ב-1970 היא נמכרה למוטורולה ומי ששימש אז כיו"ר שלה היה חיים הרצוג, לימים נשיא המדינה. באותם ימים היא עסקה בעיקר בטכנולוגיות לשימוש צבאי. ב-1975 התחילה החברה בפיתוחה של מערכת שמאפשרת להעביר שתי שיחות טלפון על קו אחד – דבר חדשני מאוד נכון לאז, בוודאי בישראל, שבה שירות הטלפוניה היה במונופול של הממשלה.

ההנפקה הראשונה של ECI בנסדא"ק בוצעה ב-1991, אז היא גם שינתה את שמה ל-ECI Telecom. במרוצת שנות ה-90' החליט המנכ"ל שלה דאז, דוד רובנר, להתמקד בתעשייה האזרחית, כאשר פעילותה הצבאית עברה לחברה הבת ECI Telesystems. החברה הציעה אז שלושה פתרונות בולטים: SDH – פתרון תקשורת על גבי סיבים אופטיים, DCME – מוצר שאפשר דחיסת קול בקווי טלפון, ו-Access.

שיאה של ECI היה בימי בועת הדוט.קום בסוף שנות ה-90', אז היא מוזגה עם תדיראן תקשורת. החברה הממוזגת העסיקה כ-6,000 עובדים וגלגלה מחזור מכירות של כ-1.2 מיליארד דולר. אלא שכמה שנים לאחר מכן, ECI הייתה בין החברות הבולטות שסבלו מהתפוצצות אותה בועה, והיא החלה להפסיד. כתוצאה מכך, היא נאלצה לסגור פעילויות ולפטר מאות עובדים.

אנשי העסקים שלמה דברת, אהרון דברת (אביו) והאחים עופר נכנסו ל-ECI ב-2001, לאחר שרכשו יחדיו 12.5% מהמניות שלה. דברת הבן אף מונה ליו"ר מועצת המנהלים. בתקופה זו בוצעו שינויים מבניים יסודיים והחברה חולקה לשתי מחלקות – מה שהביא לחזרתה לרווחיות ב-2004. החברה נמכרה ב-2007 לקרן ההשקעות הבריטית אשמור ולשאול שני. אז היא גם הפכה לפרטית ונמחקה מהמסחר בנסדא"ק. בתחילת השנה שעברה רכש שני את מלוא הבעלות בחברה תמורת 200 מיליון דולר – וכעת, כאמור, הוא מוכר אותה תמורת 325 מיליון בתוספת מניות.

דריל אדוארדס, מנכ"ל ECI. צילום: יח"צ

דריל אדוארדס, מנכ"ל ECI. צילום: יח"צ

ECI פועלת בישראל בשני מרכזי פיתוח – בעומר ובפתח תקווה. כמו כן, היא מחזיקה מרכזי פיתוח בהודו ובסין. מספר העובדים שלה עומד על כ-1,700 ועל לקוחותיה נמנים 300 ארגונים, שכ-100 מהם הצטרפו בשלוש השנים האחרונות. ההכנסות שלה ב-12 החודשים שנסתיימו ב-30 בספטמבר עמדו על 376 מיליון דולר. דריל אדוארדס משמש כמנכ"ל ונשיא החברה.

ריבון מציעה פתרונות תקשורת לענן, לרשתות הארגוניות ולמשתמשי הקצה. הפלטפורמה שלה, שנקראת קנדי קלאוד (Kandy Cloud), כוללת יכולות פלטפורמת תקשורת כשירות (CPaaS) ותקשורת מאוחדת כשירות (UCaaS).

חברה שתתמקד בדור החמישי

החברה הממוזגת תהיה אמריקנית ותתמקד בצפון אמריקה וביפן. אחד התחומים שעליהם היא תשים דגש הוא הדור החמישי, שצפוי לנסוק בשנים הבאות ולהעלות את הדרישה לרשתות תקשורת.

פריץ הובס, נשיא ומנכ"ל ריבון, אמר כי "הרכישה של ECI תרחיב את הגישה שלנו לשוק רשתות התקשורת ותכניס אותנו לעולם הדור החמישי. ECI מביאה אתה טכנולוגיית רשתות ברמה עולמית והצלחה בתחרות ישירה עם השחקנים הגדולים בתעשייה. ריבון נטועה עמוק בצפון אמריקה וביפן, מה שיאפשר גישה מידית לפתרונות של ECI בשווקים החשובים הללו. אנחנו מאמינים שהשילוב בין שתי החברות ייצור הזדמנויות חדשות להגדלת ההכנסות ולהעלאת הצמיחה".

לדברי אדוארדס, "ריבון ו-ECI תצענה יחדיו את הפורטפוליו הנרחב של שתיהן בפתרונות תקשורת. לשתי החברות היסטוריה ארוכה והן ספקיות אמינות לספקיות שירותי התקשורת המובילות. ניצור ביחד חברה חזקה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. shlom

    מה מקודד ה- PHP הטוב ביותר מבחינת מהירות וביטחון, בדקתי PHPGuarder וזה טוב לסכר, ואחרים שבדקתי הם איטיים

אירועים קרובים