תקלה באפליקציית המגן; משרד הבריאות למשתמשים: "הפעילו שיקול דעת"

משתמשים שנכנסו לאפליקציה, שנועדה על מנת ליידע אותם במקרים שבהם נתקלו בנשאי קורונה, קיבלו הודעות שגויות ● במשרד הבריאות לא מסרו פרטים רבים על התקלה, אולם ציינו כי הם "פועלים סביב השעון" של מנת לתקן אותה

אחוז נמוך מאוד של הורדות. אפליקציית המגן. צילום מסך

משרד הבריאות הודיע היום (א') כי אירעה תקלה באפליקציית המגן, שמדווחת למשתמשים האם הם נתקלו בנשאי קורונה, ומסר כי הוא פועל לתיקונה. המשרד קרא למשתמשים לא להסתמך רק על האפליקציה, אלא "להפעיל שיקול דעת" בכל מקרה.

במסגרת התקלה, שנמשכת כבר מאתמול, משתמשים שנכנסו לאפליקציה קיבלו הודעות שגויות, ולדברי משרד הבריאות מקורה בנתוני החשיפה. במשרד לא מסרו פרטים רבים נוספים על התקלה, כולל לא אילו הודעות קיבלו המשתמשים, אולם ציינו כי הם "פועלים סביב השעון" על מנת לתקן אותה.

אפליקציית המגן הושקה בשבוע שעבר, והיא אוספת את נתוני המיקום של המורידים אותה והמסלולים שעברו על מנת להתריע בפניהם האם הם נחשפו לנשאי קורונה, באמצעות הצלבה של נתוניהם עם אלה של משתמשים אחרים. עם השקתה, במשרד הבריאות הגדירו אותה כ-"אמינה ומדויקת". ואמנם, אפליקציית המגן זכתה לאמון רב מצד הציבור – היא הורדה מ-Google Play ומ-App Store כמיליון פעמים.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי הומלץ למשתמשים "להפעיל שיקול דעת, ואם קיבלתם דיווח על מקום וזמן שלא הייתם בהם, אתם יכולים ללחוץ על הכפתור 'טעות, לא הייתי שם' ולהמשיך בחייכם. רק אנא, כמה שפחות בחוץ, ובמרחק של שני מטרים לפחות מאחרים".

האפליקציה פותחה על ידי מספר גורמים, ובראשם משרד הבריאות, יחד עם מטריקס, מפא"ת ומפתחי קוד פתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים