כך ה-IT מסייע לקופת החולים הגדולה בישראל להיאבק בקורונה

משה שדה, מנמ"ר שירותי בריאות כללית אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים כי "חטיבת מערכות המידע והדיגיטל של שירותי בריאות כללית עומדת מזה יותר משבועיים בחזית המאבק במגיפת הקורונה" ● לדבריו, "ה-IT עומד בחזית הטיפול במאבק בנגיף"

משה שדה, סמנכ"ל, מנהל חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: לירון אלוני

"חטיבת מערכות המידע והדיגיטל של שירותי בריאות כללית עומדת מזה יותר משבועיים בחזית המאבק במגיפת הקורונה. כל הפתרונות שאנו מעמידים לטובת הלקוחות שלנו הם מבוססי IT, טכנולוגיה ותקשורת". כך אמר משה שדה סמנכ"ל, מנהל חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית.

שדה הסביר כי הפעילות היא בכמה מישורים. "ראשית הקמנו מטה חירום בתוך החטיבה, שבמסגרתו אנו עוקבים אחר כל הפרויקטים, מודדים את נתוני השימוש במערכות ומקבלים החלטות", אמר שדה.

עוד סיפר כי במסגרת ההיערכות מופעלים מספר שירותים לטובת המבודדים, וכמובן יתר לקוחות הקופה. כך למשל, כבר כיום, יכולים חברי הקופה להזמין תור לרופא משפחה ילדים או עור, ולדבר אתו אונליין, בשעות הקבלה שלו, או בשעות אחרות שהרופא יבחר.

"הזימון נעשה באמצעות מערכת זימון תורים שכבר קיימת, או מוקד השירות הטלפוני של הכללית (2700*). יש שם אופציה להזמנת תור לרופא האישי שלך, וניתן לבחור האם תרצה לדבר איתו טלפונית או באמצעות וידיאו", הרחיב שדה.

שירות נוסף למען המבודדים וגם ליתר הלקוחות הוא מכשיר TYTO (טייטו) – בשיחת וידיאו עם רופא, הוא יכול לבצע מול החולה בדיקות שונות כמו אוזניים, בדיקת ריאות, לב ועוד. במקרה של הקורונה, הרופא יכול לאבחן בזמן אמת האם יש תסמינים לקורונה, ואם כן להנחות את החולה כיצד לנהוג, וכל זאת מבלי שיצא מביתו. בנוסף עומדים לרשות המבודדים שירותי לצ'אט עם הרופא ולהתייעצות איתו.

שירותי בריאות כללית

שירותי בריאות כללית

"ערוכים לתת מענה לכל תרחיש, כולל הצפי להרחבות מספר החולים והמבודדים"

חטיבת מערכות המידע והדיגיטל בראשות שדה גם מגבה 14 בתי החולים של שירותי בריאות כללית, שבהם יש מחלקות קורונה. "ציידנו את הרופאים בכל האמצעים ,שבעזרתם יוכלו לבצע את הטיפול בחולים מרחוק, אונליין, מבלי להגיע אליהם פיסית", אמר שדה.

לצורך כך הותאמו תשתיות מיוחדות, מערכות טלפוניה IP כדי לנתב עומסים. "אנחנו מאוד מקפידים על שמירה על בריאות העובדים והרופאים שלנו, כדי שיוכלו לתת את הטיפול הכי טוב לחולה מבלי להסתכן", הבהיר שדה.

ברמה הפנים-ארגונית, שדה מציין כי הקופה נערכה מבעוד מועד לאפשר לעובדיה שנאלצו להיכנס לבידוד לעבוד מהבית, "תוך הקפדה יתרה והרמטית על הגנות מפני סייבר".

שדה מדגיש לסיום כי הוא והצוותים שלו ערוכים לתת מענה לכל תרחיש, כולל הצפי להרחבות מספר החולים והמבודדים. "כמובן שאנחנו בקשר רציף עם משרד הבריאות וכל הגורמים בממשלה ובקהילה", אמר שדה, "אין ספק שזהו אחד האתגרים היותר מורכבים שהתמודדנו איתם עד היום ואנו עומדים בהם בהצלחה", סיכם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי דגן

    אני מברך אתכם! אני שמח להיות לקוח של הכללית!

אירועים קרובים