אושרה העסקה: אינטואיט רוכשת את קרדיט קארמה בכ-7.1 מיליארד דולר

לאיחוד יש פוטנציאל לטלטל את תחום הטכנולוגיה הפיננסית, כיוון שלאחריו ישלטו שתי החברות האמריקניות על מנעד נרחב במיוחד של נתוני לקוחות ● מנכ"ל אינטואיט בישר על תכניות עתידיות להשקת פלטפורמת עוזר אישי דיגיטלי בתחום הפיננסים

עסקת אינטואינט-קרדיט קארמה

ענקית הפיננסים האמריקנית הוותיקה, אינטואיט, הסכימה לרכוש את קרדיט קארמה תמורת כ-7.1 מיליארד דולר במזומן ובמניות, כך הודיעו החברות אתמול (ב').

על העסקה המתגבשת דווח כבר בימים האחרונים, אך כעת היא אושרה. נודע כי בעקבות הרכישה, אינטואיט מתכוונת, לדבריה, להשתמש בנכסי קרדיט קארמה כדי ליצור עוזר פיננסי בהתאמה אישית דיגיטלית – פלטפורמה שמעניקה למשתמשים גישה למידע הכספי האישי שלהם, כמו הכנסות והיסטוריית אשראי, וכן מידע על מוצרים פיננסיים ועצות אחרות.

Intuit עומדת מאחורי שירות פינטק להגשות מס אונליין בארה"ב, TurboTax שמו, המשמש מיליוני אנשים. מלבד TurboTax, אינטואיט ידועה גם בשירותים QuickBooks שלה, המשמש עסקים, וב-Mint, פלטפורמת תקצוב מקוונת המציגה גם מוצרים פיננסיים לגולשים. בגדול, הפורטפוליו של אינטואיט כולל מוצרי תוכנה לניהול מסים ומערכות ניהול לעסקים קטנים ולעצמאים. בשנה שעברה פתחה החברה מרכז פיתוח טכנולוגי בישראל. עוד לפני כן, ב-2014, רכשה הענקית האמריקנית את הישראלית צ'ק ביותר ממיליארד שקלים. כיום מוערכת אינטואיט ב-77 מיליארד דולר.

קרדיט קארמה הינה חברת מימון אישי רב-לאומית אמריקנית, שנוסדה ב-2007. היא מוכרת בעיקר בזכות הפלטפורמה החינמית שלה, המאפשרת למשתמשים ניהול אשראי וניהול פיננסי, שבנוסף יודעת גם להכין חישובי מסים להגשות לרשויות, לסייע בפיקוח על מאגרי רכוש, ומספקת כלים לזיהוי ושגיאות בדו"חות אשראי, כמו גם גישה חופשית לדירוג האשראי ולהיסטוריית ההלוואות של הגולש.

כאמור, כל השירותים של קרדיט קארמה חינמיים לצרכנים, כשהשירות מתפרנס מפרסומות ממוקדות למוצרים פיננסיים. אלו מקזזות את עלויות המוצרים והשירותים החינמיים. קרדיט קארמה מרוויחה גם הכנסות ממלווים, שמשלמים לה כאשר הפלטפורמה ממליצה בהצלחה עליהם ללקוחות.

עוזר דיגיטלי. בקרוב גם מומחה בתחום הפיננסים? אילוסטרציה: BigStock

עוזר דיגיטלי. בקרוב גם מומחה בתחום הפיננסים? אילוסטרציה: BigStock

"נפגיש בין צרכנים ומוסדות פיננסיים בדרכים חדשניות"

מנכ"ל אינטואיט, סאסן גודארזי, אמר בהודעה לתקשורת כי "יש הרבה חדשנות והשקעות בפינטק, אבל אנחנו לא רואים אף אחד, עם היכולות המשותפות שלנו, מקדם עוזר פיננסי בהתאמה אישית, שיעזור לצרכנים להשתלט על חייהם הכספיים".

הוא הוסיף ש-"אנו הולכים להפגיש בין צרכנים ומוסדות פיננסיים בדרכים חדשניות שמורידות עלויות עבור כל המעורבים, ומכשירות את מגרש המשחקים בעבור הצרכנים, ללא קשר למצבם הכלכלי. אנו מאמינים שנוכל לעורר טרנספורמציה בענף הכספים האישיים, ולהניע את הכלכלה".

איחוד הכוחות המתוכנן יכול לייצר יתרון בעבור שתי החברות מול הלקוחות, מכיוון שמנעד הנתונים הכספיים שאליהם יש לשני הגופים הפיננסיים גישה – יורחב מאוד.

העסקה לרכישת Credit Karma על ידי אינטואיט צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2020, בכפוף לאישורים רגולטוריים. לאחר מכן, קרדיט קארמה תמשיך לפעול כישות עצמאית, והמנכ"ל שלה, קנת לין, יישאר בתפקידו.

לפי ה-CNN, אינטואיט הודיעה על העסקה במקביל לדיווחים על רווחים בשלושת החודשים שהסתיימו בינואר, כולל צמיחת בהכנסות של 13% בהשוואה לנתוני אשתקד. מניות החברה עלו בסביבות 2% לאחר סיום המסחר של יום האתמול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים