אין ממשלה – אין כסף למענקים חדשים של רשות החדשנות

חגי לוין, ראש חטיבת אסטרטגיה וכלכלה ברשות החדשנות, הסביר כי על פי החוק ההתנהלות הכספית של כל גופי הממשלה בהיעדר תקציב מאושר היא לפי שיקולים של סדרי עדיפויות ורמת חשיבות של הפרויקטים, שנקבעים על ידי משרד האוצר והרשות

רשות החדשנות

רשות החדשנות פרסמה היום הודעה כי בשל העדר תקציב מאושר לשנת 2020, מאחר שאין ממשלה מכהנת, היא לא תוכל לאשר מענקים חדשים לחברות וארגונים שהגישו בקשות, והמענקים טרם אושרו להם. על פי הודעת הרשות, המסגרת התקציבית שעל פיה ניתן יהיה להמשיך ולשחרר מענקים תהיה רק בסוף הרבעון הנוכחי, קרי, במרץ 2020.

עם זאת הרשות הבהירה כי כל המענקים שאושרו בשנה הקודמת ולפני כן, ומועד התשלומים שלהם חל השנה, ישולמו בזמן, ולא יושפעו מכך שחוק התקציב לשנה זו לא אושר בממשלה. זאת בעקבות הסדר שנעשה באמצעות ועדת הכספים, שדנה בנושא לפני כמה חודשים.

לדברי חגי לוין, ראש חטיבת אסטרטגיה וכלכלה ברשות החדשנות, על פי החוק, ההתנהלות הכספית של כל גופי הממשלה בתקופה של היעדר תקציב מאושר היא על פי שיקולים של סדרי עדיפויות ורמת חשיבות של הפרויקטים, שנקבעים על ידי משרד האוצר והרשות.

לוין הוסיף כי בימים אלו מתקיימים דיונים עם האוצר, והצפי הוא שהם יסתיימו רק בסוף מרץ. לוין מדגיש כי ההודעה של הרשות מופנית רק לחברות שהנושא שלהם נמצא בוועדות השונות שלה, אבל טרם אושרו להן מענקים כדי שיוכלו להיערך, במידה שהתקציבים שהן ביקשו היו אמורים להיות מאושרים.

"בחרנו לעדכן, מתוך מדיניות של שקיפות, כדי שאותן חברות שפנו אלינו יידעו להיערך בהתאם", אמר לוין. לדבריו, המדובר בכמה מאות חברות שמבקשות לקבל את סיוע הרשות בערוצים השונים, כאשר סך כל הסכום שאמור להיות משולם, אם וכאשר יאושרו הבקשות, מגיע לחצי מיליארד שקלים, שמתפרסים לאורך כל השנה, בכפוף כאמור לכך שיאושרו. מדובר בכספים שהרשות לא הוציאה התחייבויות עליהם כפי שהחוק מאפשר לה. לוין מציע לכל החברות שמתכננות לפנות למדען לא להסס, משום שלהערכתו הכספים ישולמו בסופו של דבר.

תגובת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות

בתוך כך, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) מתריע מפני פגיעה אנושה בתעשיית ההיי-טק.

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI. צילום: סיון פרג'

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI. צילום: סיון פרג'

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, ציינה כי: "אי המשילות הקיימת היום והעובדה שאנו עומדים בפני מערכות בחירות שלישית בזמן כל כך קצר, מייצרים אנדרלמוסיה ושיתוק. אי קבלת החלטות והשהיית תקציבים היא פגיעה אנושה וקריטית בכל תעשיית ההיי-טק ומדעי החיים ושאר התעשיות המתקדמות אשר חיות בסביבה עסקית גלובלית".

מאיר רובינשטין מזהירה כי "אי יציבות עסקית תביא לבריחת משקיעים, חברות ישראליות ורב-לאומיות מישראל, דבר אשר עתיד להוביל לאיבוד עליונות עולמית, אי וודאות גדולה בקרב סטארט-אפים אשר ייפגעו, וכן לאיבוד הכנסות עצומות לקופת מדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים