ויזה רוכשת את חברת הפינטק פלייד ב-5.3 מיליארד דולר

הנרכשת היא המפעילה את Venmo ואפליקציות בנקאיות אחרות, והיא אטרקטיבית בעבור ענקית האשראי מכיוון שיש לה את הטכנולוגיה לקבל גישה לנתוני חשבון הבנק של הלקוח, לאסוף אותם ולצבור אותם לצורך שימושם של ספקי שירותים פיננסיים

פלייד

ויזה חתמה על עסקה לרכישת חברת הפינטק פלייד תמורת 5.3 מיליארד דולר, כך על פי דיווח של CNBC. אחד ממשקיעיה הבולטים של הנרכשת הוא היזם הישראלי עמית אבנר, מייסד טייקי. אבנר הוא ממשקיעי הסיד של פלייד ולו, כך לפי הערכות, נתח נכבד בה.

חברת פלייד האמריקנית, שהושקה בשנת 2013, היא אטרקטיבית בעבור ויזה מכיוון שיש לה את הטכנולוגיה לקבל גישה לנתוני חשבון הבנק של הלקוח, לאסוף אותם ולצבור אותם לצורך שימושם של ספקי שירותים פיננסיים.

Plaid משתמשת בממשק תכנות יישומים אחיד (API) לקישור אפליקציות פינטק לחשבונות הבנק של האנשים. תוכנת ה-API של פלייד מאפשרת לסטארט-אפים להתחבר לחשבונות הבנק של המשתמשים ועובדת עם Venmo, אפליקציית ההשקעה הניידת רובין-הוד, ועם בורסות הקריפטו Coinbase ו-Gemini. עד כה מספקת החברה את שירותיה לכ-15,000 בנקים בקנדה ובארצות הברית. באחרונה היא חדרה גם לאירופה, לבריטניה, צרפת, אירלנד וספרד.

על פי פלייד, נכון לדצמבר האחרון, אחד מכל ארבעה אנשים בארצות הברית שהוא בעל חשבון בנק התחבר לחברת פינטק באמצעות אפליקציה.

ויזה

ויזה

ויזה – כבר השקיעה בחברה בעבר

בסבב הגיוס של 2018, ההערכה של פלייד עמדה על שווי של 2.65 מיליארד דולר, וכעת, כאמור, ויזה משלמת עליה יותר מכפול מסכום זה. פלייד קיבלה בעבר השקעות מוויזה, כמו גם מהמתחרה הגדולה שלה, מאסטרקארד, בסבב גיוס שערכה לפני כשנתיים.

"התמזל מזלנו להמצא על הגל של ה-FinTech, שהחל בארה"ב", אמר זאך פרת, מייסד-שותף ומנכ"ל של פלייד, בנובמבר. "לחברה יש הצלחה מוקדמת רבה בבריטניה, למרות שהיא שם רק חצי שנה".

הפוטנציאל של הרכישה מבטיח, מכיוון שבעזרתה תוכל ויזה ליצור פלטפורמה שתאפשר לכסף של אנשים לנוע בין חשבונות בנק באמצעותה, באותה דרך שבה פועלים שירותים מתחרים כמו Venmo ו-Zelle.

לוויזה יש אפשרות ליישם טריליוני העברות בנקאיות ברחבי העולם, והנרכשת עשויה גם לעזור לענקית האשראי לסייע לחברות לקבל ולשלוח כסף באמצעות חשבונות בנק בעצמן.

בשנה שעברה רכשה ויזה את השליטה בארטפורט, המתמחה בהעברת תשלומים בין מדינות עבור בתי עסק ובנקים.

מנכ"ל ויזה, אל קלי, אמר ל- CNBC: "אנו נרגשים מעסקים חדשים ומהיכולת של הדבר להאיץ את צמיחת ההכנסות שלנו לאורך זמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים