שלמה וקס, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר: אין אף מניעה טכנולוגית לייבא את ה-iPad לישראל

כמי ששימש גם כקצין קשר ראשי בעברו, סבור וקס שגם אם התדרים עלולים להתנגש עם אלו המשמשים את צה"ל, הצבא יכול לוותר על התדרים הללו, כדי לאפשר לישראל להיות בקו אחד עם המדינות המתקדמות בעולם ● קרו סגל, יו"ר קבוצת סלע: "משרד התקשורת יורה לכולנו ברגל. התקנות הללו פוגעות ביכולת שלנו לפתח ולייצא תוכנה"

"אין אף מניעה טכנולוגית לייבא את מכשירי ה-iPad לישראל, גם אם הם לא עומדים בתקן האירופי", קובע שלמה וקס, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, בראיון לאנשים ומחשבים. הבעיה הגדולה יותר, לדעתו של וקס – כיום מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, היא שהתדרים בהם משתמש ה-iPad נמצאים בידי צה"ל, אולם כקצין קשר ראשי לשעבר, משוכנע וקס שהצבא יכול לוותר על התדרים הללו, כדי לאפשר לישראל להיות בקו אחד עם המדינות המתקדמות בעולם.

"אל תחסום שור בדישו", אומר וקס בנחרצות, בעקבות בעיית התאימות בעוצמת שידורי ה-Wi-Fi של המכשיר, כפי שתיאר זאת שאול כץ, מנהל תחום רישוי אלחוטי במשרד התקשורת. המדובר, כזכור, בעוצמה של פי 5.61 מהמותר בתקן הישראלי הצמוד לזה האירופי. בתוך כך נודע, כי לפחות שמונה מכשירי iPad נתפסו על ידי המכס, ובעליהם נדרשים לשלם כעת 50 שקלים מדי יום עבור אחסונם במחסני הערובה.

לדברי קרו סגל, יו"ר קבוצת סלע, לעצירת יבוא מכשירי ה-iPad השלכות כלכליות. כך, למשל, נאלץ בית התוכנה של סלע לבצע בארה"ב למעלה מעשר עבודות פיתוח והתאמת תוכנות ל-iPad, משום שלא מתאפשר לספק מחשבים למפתחים הישראליים.

"זו נראית לי כמו החלטה בירוקרטית", אומר סגל. "טיעון התקן האמריקני של ה- Wi-Fiהוא טיעון מצחיק. מדינת ישראל מייבאת מארה"ב 70% מההיי-טק שלה. מעבר לכך, כל החברות הגדולות בארה"ב – HP, מוטורולה (Motorola), מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), יבמ (IBM), אינטל (Intel) וכו' – מחזיקות כאן סניפים ומעסיקות אלפי מהנדסים שיחד מספקים עבודה לעשרות אם לא מאות אלפי אנשים. משרד התקשורת יכול בקלות רבה לבצע אינטגרציה בין התקן האמריקני והאירופאי. בהרבה מדינות במזרח, למשל, קיימת אינטגרציה מלאה של שני התקנים ואין שם בעיה. חשוב לזכור שה-Wi-Fi במכשירים הללו משמש בעיקר לקליטה, גם אם יש שידור קטן. אם חלילה תהינה הפרעות, הן תהינה מינימליות לחלוטין".

בשורה התחתונה, מסביר סגל, מכשיר שנמצא כיום בחזית הטכנולוגית, נמנע מתעשיית התוכנה הישראלית. "מנהלים בבית התוכנה של סלע אומרים שהם מזהים הזדמנויות פיתוח תוכנה ל-iPad, אבל הם לא יכולים לנצל אותה – כי אין להם מכשיר ביד. משרד התקשורת יורה לכולנו ברגל. התקנות הללו פוגעות ביכולת שלנו לייצא תוכנה – שזה אחד מענפי ייצוא הראשיים של מדינת ישראל. התקנה הזו פשוט אבסורדית. אי אפשר לפתח תוכנה ל-iPad בלי שיהיה לנו מכשיר כזה. מה רוצים, שנבריח במזוודה? מדובר במכשיר חיוני, ולא באיזה צעצוע נקודתי".

"אנחנו מתחרים מול אירלנד, הודו ומזרח אירופה על פרויקט תוכנה", קובל סגל. "אחד הערכים המוספים של ישראל הוא הגמישות. משרד התקשורת חייב להקים במהירות ועדת מומחים שתמצא בטווח של ימים פתרון לשחרור הפקק".

בתשובה לשאלה מתי ייובא ה-iPad לישראל, מסרו ב-iDigital, נציגת אפל (Apple) בישראל, כי היא פועלת לפי הנחיות אפל העולמית וכאשר יוכרז על המחשב בישראל הוא גם יימכר דרכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים