שאול כץ, משרד התקשורת: "אין סיכוי שה-iPad במתכונתו הנוכחית יקבל אישור מכירה בישראל"

הסיבה לכך, אמר כץ - מנהל תחום רישוי אלחוטי במשרד, היא שישראל נצמדת לתקן האירופי, ואילו עוצמת הקרינה של רכיב ה-Wi-Fi במכשיר גבוהה פי 5.61 מהמותר בתקן זה ● "מעולם לא ראיתי מכשיר עם יכולות Wi-Fi חזקות כל כך חזק", אמר כץ לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "כאשר יצאו הדגמים שכוללים גם את יכולות הסלולר, הסיפור יהפוך למורכב הרבה יותר"

מחשב הלוח החדש והמדובר של אפל (Apple) – ה-iPad, לא יאושר לשימוש בישראל במתכונתו הנוכחית – כך אומר שאול כץ, מנהל תחום רישוי אלחוטי במשרד התקשורת, בראיון לאנשים ומחשבים. הסיבה לכך, אמר כץ, היא שישראל נצמדת לתקן האירופי, ואילו עוצמת הקרינה של רכיב ה-Wi-Fi ב-iPad גבוהה פי 5.61 מהמותר בתקן. כך, הסביר כץ, המכשיר – שנמכר כיום בארה"ב בלבד, פועל בהספקי שידור המתאימים רק לתקינה האמריקנית. על כן, אמר, המכשיר נאסר לפי שעה לשימוש בישראל.

"המודם של ה-iPad הוא מכשיר רב עוצמה. למעשה, אני עוד לא ראיתי תופעה כזו – של מכשיר נייד עם יכולות Wi-Fi חזקות כל כך", אמר כץ. לדעתי, הדבר מהווה חיסרון, שכן הוא מבזבז אצ הסוללה. יתרה מזאת, מי שמאמין שקרינת ה-Wi-Fi מזיקה, יכול כעת לבוא פי 5.6 בטענות".

לדבריו, "המכשיר במתכונתו הנוכחית אינו כולל יכולות סלולר, ומבחינת קישוריות מציע רק Wi-Fi ובלוטות' (Bluetooth). כאשר יצאו הדגמים שכוללים גם את יכולות הסלולר, הסיפור יהפוך למורכב הרבה יותר".

"פנינו לנציגים של אפל בישראל, iDigital, וביקשנו תיעוד של יכולות המכשיר", מספר כץ. "לטענתם, אין להם עדיין תיעוד כזה. המקרה של ה-Wi-Fi מאוד בולט, כי על מנת להפיץ את המכשיר, הוגשה בקשה לרשות התקשורת האמריקנית (FCC). לנו לא הוגשה עדיין שום בקשה".

בהודעה שפרסם בנושא, מבקש משרד התקשורת להדגיש, כי בעולם מיוצרים אלפי דגמים של מכשירים, ולכן על לקוח אשר רוכש מכשיר כלשהו בחו"ל, לבדוק האם הוא מתאים לפעולה גם בארץ. משרד התקשורת, נמסר, אינו מכיר את תכונות המכשירים, אלא כאשר פונים אליו. פניה קונקרטית כזו, טוען המשרד, בוצעה לראשונה רק לאחר חג הפסח.

"לקוח המייבא מכונית בריטית, המותאמת לנהיגה בנתיב השמאלי, מודע לכך שבישראל נוהגים בנתיב הימני וכי הרכב אינו מתאים לשימוש בישראל", מסכם כץ. "כך, האחריות לבדיקת התאמתו של מכשיר לפעולה במדינות אחרות מוטלת על הלקוח".

במשרד התקשורת מפנים את האחריות לאפל, וגורסים, כי עליה תוטל האחריות לערוך התאמות במכשיר על מנת שיתאים לתקינה הישראלי. עד אז, אומרים במשרד, אפל היא הכתובת לפניות צרכנים.

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. cris

    אדון כץ - אז במכשיר כן אושר ביבוא אישי.....מה תגיד עכשיו ? הגיע הזמן שמישהו יעשה קורס מזורז בתקשורת לאנשי משרד התקשורת. גיליתם שהמכשיר מתאים עצמו לרשת ? הרי זה עומד בבסיסו של כל מכשיר שעובד ב wifi חבל שגיליתם אז זה אחרי ששמתם ללעג את מדינת ישראל בכל העולם מזל שיש עוד טיפה שכל ישר במדינה הזאת ומישהו החליט לרדת מהעץ, גם אם התירוץ קצת עלוב !

  2. אריה

    בדקתי את תוצאות המעבדה כפי שמופיעים באתר fcc בתדרי ה wifi המכשיר משדר בעוצה של עד 20 db (למעשה 16) על כן הוא עומד בסטנדרד רואים עוצמות חזקות יותר בתחים שמעבר לתחום השימוש ב wifi אבל זה אומר שמישהו צריך לתכנת מחדש את המכשיר......דבר שניתן להגיד על כל מכשיר לכל מי שחפץ במידע, הור ישנו באתר fcc כולל כל הגרפים והתוצאות באשר לזמן סוללה שמר כץ מציין, 11 שעות מספיקות לי באופן אישי - שלא יבלבל את המוח

  3. אריאל

    ל-NetCHEIF, העמידה בסטנדרטים היא לא רק בנושא ה-SAR (הפסקה הראשונה שציטטתי), אלא גם בנושא עוצמה. ותדרים ל-Wifi (במסקה השנייה). הסבר מפורט על למה הipad עומד בסטנדרטים האירופים ולכן גם הישראלים נכתב על ידי ארנון פלקוב בקישור הבא: http://sites.google.com/site/ipadinisrael/

  4. אייל

    מדינת עולם שלישית. שום מדינה באירופה לא אסרה להכניס את המכשיר הזה ביבוא ישיר של אזרחים ונמכרו כבר עשרות אלפי יחידות כאלה. על מה בדיוק מסתמכת הטענה המגוחכת על התקן האירופי כאשר אף מדינה באירופה לא אוסרת את מה שמשרד התקשורת הקיקיוני לקבוצה של 7 מליון איש אוסר?? שוחד. וכן, איי דיגיטל מאחורי המהלך הזה. בושה.

  5. רונית

    אופס - המסמך באנגלית משרד התקשורת קורא רק מסמכים בעברית

  6. NetCHEIF

    לאריאל מתגובה 5. כמה דברים: 1. העמידה בסטנדרט האירופאי שאתה מזכיר היא לגבי נושא ה-SAR (הקרינה הסלולרית) אך לא לגבי עוצמת ה-WI-Fi. 2. אני מסכים איתך שההנחיות של משהק"ע צמו כפי שמפורטות בהנחיה מ-2008 מאפשרות הכנסת המכשיר לישראל. מעניין מי יהיה הראשון להרים את הכפפה. 3. מידע מפורט בנושא יש כאן -- http://www.netcheif.com/blog/?p=666 CHEIF

  7. אריאל

    בניגוד לטענת מר כץ משרד התקשורת, מכשיר ה-ipad כן עומד בתקן הארופאי, שעליה הוא מעיד שמדינת ישראל מקפידה ומסתפקת. ראה הצהרת היצרן אפל באתר, המופיעה בתיעוד ה-ipad: European Community Compliance Statement The equipment complies with the RF Exposure Requirement 1999/519/ EC, Council Recommendation of 12 July 1999 on the limitation of exposure of the general public to electromagnetic fields (0–300 GHz). This wireless device complies with the R&TTE Directive. EU Declaration of Conformity . English Hereby, Apple Inc., declares that this cellular, Wi-Fi, & Bluetooth device is in compliance with the essential requirements and other relevant provisions of Directive 1999/5/EC. ההצהרה מופיעה בקישור המצורף בדף 4: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPad_Important_Product_Information_Guide.pdf ברור שחברת אי-דיגיטל, זכיינית אפל בארץ תעשה הכל כדי לעכב את האישור עד שהיא תשווק מוצר דומה בארץ. ניתן לצפות גם שהמוצר יוצהא כשונה למכשיר האמריקאי לצורך קבלת האישור, אפילו אם מוצר זה זהה לחלוטין למוצר המקורי, כך שישראלים יוכלו לקנות מוצר זה רק מאי-דיגיטל. תמוה מאוד שמר כץ, עובד מדינה, מתערב פה באופן חריד לטובת גורם אינטרסנטי, בניגוד לאינטרס הציבור, ואוסר ייבוא אישי בניגוד לתקנות של משרד התקשורת עצמו: כפי שתוכלו לראות בקישור הבא, משרד התקשורת עצמו מתירייבוא אישישל כל מחשב נייד, נייח, או כף יד, ללא אישור, כל עוד מדובר על יחידה בודדת: http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/8/1368.pdf יש מקום לבדוק מה קיבל אדון כץ תמורת חסימת הייבוא האישי בישראל. נראה שהחלטה זו נוגדת כל התקנות הקיימות. נושא התדירים או עוצמה לא מתאימה, לא עומדים במבחן המציאות ומהוות תירוץ עלוב.

  8. אלדד

    בקרוב ה- IPAD ימכר באירופה. אני מציע למשרד התקשורת לדרוש מהאיחוד האירופי להוציא מן האיחוד כל מדינה שתתיר שימוש במכשיר הנורא הזה בשיטחה....

  9. אלדד

    הנה אדון כץ מסביר לאפל כיצד האחרונים יכולים לשפר את ביצועי ה- IPAD. כל זה מגיע ממשרד התקשורת שכבר לפני שמים המציא את המחיקון.... אולי אדון כץ תצא עם חבריך לחופשה קצרה ותפסיק לשמור עלינו מפני הקדמה??

אירועים קרובים