זירוקס השיגה 24 מיליארד דולר למימון השתלטות עוינת על HP

המימון הושג משלושה בנקים, בהם סיטי ובנק אוף אמריקה, לאחר שדירקטוריון HP דחה את ההצעות של זירוקס פעמיים ● עתה היא ניצבת במקום טוב יותר לבצע את ההשתלטות העוינת

מוותרת על HP. זירוקס

זירוקס השיגה מימון וגיבוי כספי משלושה בנקים, בסך של 24 מיליארד דולר, על מנת להשתלט על המתחרה שלה, יצרנית המדפסות HP – כך מסרה החברה במכתב ששלחה אתמול (ב') ליריבתה.

"אתה (אנריקה לורס, מנכ"ל HP – י"ה) והיועצים שלך הטלתם ספק ביכולת שלנו לגייס את ההון הדרוש למימון ההצעה שלנו", כתב ג'ון ויסנטין, מנכ"ל זירוקס. "תמיד ציינו שההצעה שלנו אינה כפופה למגבלות פיננסיות, אך כדי להסיר ספק, השגנו התחייבויות למימון, כאלה שאינן כפופות לתנאי בדיקת נאותות כלשהן – מסיטי, ממיזוהו ומבנק אוף אמריקה".

הצעת הגיבוי והמימון של שלושת המוסדות הפיננסיים הגדולים מצביעה על כך שהם תומכים בתחזיות ההכנסות ובהגיון הכלכלי העומד מאחורי הרכישה, שעשוי להניב חיסכון בעלויות של שני מיליארד דולר – כך על פי אנשי זירוקס' ששוחחו עם הוול-סטריט ז'ורנל.

במכתבו ציין ויסנטין כי במהלך השבועות האחרונים זירוקס ניהלה שיחות "בונות" עם כמה מבעלי המניות הגדולים של HP Inc, שהוא לא חשף את זהותם. לדבריו, רוב בעלי המניות של החברה תומכים במיזוג.

"ברור לכולנו שהמיזוג בין שתי החברות שלנו יביא לסינרגיה משמעותית ולתזרים מזומנים משמעותי שיכולים, בתורם, לאפשר השקעות גדולות בחדשנות ולהניב תשואות גבוהות יותר לבעלי המניות", כתב ויסנטין.

האם זירוקס תשתלט על HP למרות החלטות הדירקטוריון?

השיחות עם בעלי המניות מהוות מימוש של דבריו של וינסטין מסוף נובמבר האחרון, אז הוא אמר שזירוקס תפנה ישירות אליהם, על מנת שאלה יתמכו בהשתלטותה המוצעת. זאת, בעקבות שורת דחיות של דירקטוריון HP את ההצעה של זירוקס.

מוקדם יותר באותו החודש חזר הדירקטוריון על התנגדותו להצעת ההשתלטות על ידי זירוקס, ובכך התווה דרך למאבק מדמם אפשרי בין שתי החברות. במכתב שנשלח למנכ"ל זירוקס ופורסם באתר HP מסר דירקטוריון החברה כי היא "בחנה, שוב, את התקשורת בין שתי החברות, וקובעת, שוב, כי זירוקס לא סיפקה כל מידע חדש מעבר למכתבך מה-5 בנובמבר". על פי HP, "הנהגת זירוקס משתמשת במילים ובפעולות אגרסיביות במסגרת הצעת ההשתלטות שלה, אך עושה זאת בלא לספק מידע הולם, כזה שיתמוך בהצעה. אנחנו חוזרים ומדגישים כי אנחנו דוחים את ההצעה של זירוקס, כיוון שהיא מעריכה בחסר משמעותי את HP. בנוסף, זו הצעה מותנית וחסרת ודאות".

עוד בנובמבר האחרון, דירקטוריון HP דחה פה אחד את הצעתה של זירוקס לרכישת החברה, מכיוון שהיא "לא לטובת בעלי המניות ומשקפת ערך חסר ל-HP". זירוקס הציעה לרכוש את HP לפי ערך של 22 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 33 מיליארד דולר. HP גדולה ביותר מפי שלושה מזירוקס: ערכה של הנרכשת עומד על 27 מיליארד דולר וזה של הרוכשת – על שמונה מיליארד.

המצב בשוק לא מאיר פנים ל-HP ולזירוקס כאחד

HP, מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם, וזירוקס, מהספקיות הגדולות של מכונות צילום, נאבקות כל אחת על עתידה הכלכלי, בשל פגיעה בליבה העסקית של השתיים: התעניינות הולכת וקטנה של ארגונים בהדפסות משרדיות. גם עסקי המחשבים של HP לא צומחים.

שתי החברות הגיבו לשינויים בשוק בקיצוץ בעלויות. HP החלה בארגון מחדש, גדול, תחת המנכ"ל החדש שלה, אנריקה לורס. אשתקד הודיע לורס שהחברה תפטר 7,000 עד 9,000 מעובדיה – פיטורי ענק של בין 13% ל-16% מכוח האדם שלה, שעומד על 55 אלף עובדים. הצעד, שעלותו מוערכת בכמיליארד דולר, יביא לחיסכון של סכום דומה עד 2022. ב-2019 החברה הפסידה כמעט שליש מערכה – מנייתה ירדה ב-29%.

זירוקס, מצדה, אמרה שתקצץ השנה בהוצאותיה 640 מיליון דולר. היא צפתה כי המיזוג בין השתיים יניב חיסכון של לפחות שני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים