איוונקה טראמפ תהיה נואמת ראשית ב-CES 2020

בתו ויועצתו של נשיא ארה"ב טראמפ נבחרה להיכלל בין פותחי תערוכת הטכנולוגיה הענקית שתיערך בשבוע הבא בלאס וגאס ● הבחירה הביאה לתגובות קשות ולביקורת על המארגנים על התאמתה של הנבחרת למעמד בכלל ולעיסוק בתחום הטק בפרט

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב ויועצתו. צילום: וויקיפדיה

איוונקה טראמפ, בתו ויועצתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נבחרה להיות נואמת מרכזית בתערוכת האלקטרוניקה העצומה CES, שתתקיים בלאס וגאס בשבוע הבא.

תערוכת CES מתקיימת בין התאריכים ה-7 עד ל-10 בינואר, וטראמפ אמורה לשאת דברים ביומה הראשון. באירוע של השנה שעברה השתתפו 180,000 מבקרים.

"CES הוכיחה בעקביות שהיא אחד מאירועי הטכנולוגיה המשפיעים ביותר בעולם, ואני נרגשת להצטרף השנה לדיון מהותי על האופן שבו הממשלה עובדת עם מנהיגי המגזר הפרטי כדי להבטיח שסטודנטים ועובדים אמריקנים יהיו מצוידים לשגשג בכלכלה המודרנית הדיגיטלית", אמרה טראמפ בהצהרה לתקשורת.

גארי שפירו, מנכ"ל האיגוד לטכנולוגיית צריכה, המפיק את תערוכת הסחר הענקית, הסביר את הבחירה כך: "כמנהיגה ויזמית עסקית, איוונקה טראמפ תומכת ביצירת מקומות עבודה שמקיימים משפחות באמצעות פיתוח כוח אדם, חינוך והכשרה למיומנויות". שפירו המשיך ואמר כי "אנחנו מקדמים את פניה בברכה אל במת הנואמים המרכזית של CES, שם היא תחלוק את חזונה לתפקיד הטכנולוגיה ביצירה ואפשור כוח העבודה של העתיד".

דוברים ראשיים נוספים ב-CES השנה יהיו: שרת התחבורה האמריקנית, איליין צ'או; מנכ"ל סמסונג אלקטרוניקס, קים היון סוק; יו"ר NBC יוניברסל לפרסום ושותפויות, לינדה יקרינו; מייסדי קוויבי, ג'ף קצנברג ומג ויטמן (מנכ"לית HPE לשעבר); ומנכ"ל יוניליוור, אלן ג'ופה.

CES

CES

ביקורות מקיר לקיר על הבחירה

ההחלטה לבחור דווקא בבתו של טראמפ עוררה ביקורות ברשת, מרביתה על כישוריה, אבל נשמעה גם ביקורת שכללה אזכור של האשמות רבות אודות פעילות מפוקפקת ממגוון היבטים, שכוונו כלפי אביה ומשפחתה.

בין המבקרים היו נשים רבות מתעשיית ההיי-טק האמריקנית או כאלו המקושרות אליה. כך למשל, סינדי צ'ין, מנכ"לית חברת CLC Advisors, אמרה לגרדיאן בתגובה על הבחירה באיוונקה כי "היה עדיף אם הרקע של הדובר המרכזי אכן היה מתאים לתעשייה שהיא (התערוכה – ג"פ) מייצגת, ומעורר השראה, במקום בכירים ופוליטיקאים".

"זה פעלול חסר אחריות ומטומטם נוסף מטעם המנהיגים שבעבר הביאו טק בתצוגה ורודה בעבור נשים", צייצה העיתונאית הטכנולוגית קארה סווישר בטוויטר. "האירוע איבד את הנרטיב לפני זמן רב ואני כבר לא משתתפת בו כי זה רק תערוכת סחר רועשת ומטרידה. אני מצפה שהנאום המרכזי יהיה חסר טעם כמו שזה נשמע", הוסיפה סווישר.

הסכימה איתה קרוליינה מילנסי, אנליטיקאית ועיתונאית, שכתבה טור בפורבס, אשר כותרתו "איוונקה טראמפ כנואמת מרכזית ב-CES זה כל מה שלא נכון בעבור נשים בתחום הטכנולוגי". היא ציינה בין השאר בטורה כי: "יתכן שזה לא יפתיע איש שהייתי רחוקה מלהיות מרוצה מהחדשות, והסיבה בהחלט אינה אמונותיי הפוליטיות או דעתי על איוונקה טראמפ כאשת עסקים. לצערי הסיבה נעוצה בעובדה שיש עוד הרבה נשים שהן בתחום הטכנולוגי, והן יזמיות שיכולות להתעלות (בהרצאה – ג"פ) על גברת טראמפ בנוגע לאופן שבו הטכנולוגיה תשפיע על עתיד העבודה". היא המשיכה וכתבה שלתערוכה "לא היה רקורד נהדר לאורך השנים עם נשים שהעבירו נאום מרכזי על הבמה הראשית", ובכך הסבירה את ביקורתה.

"וואו ברצינות? איוונקה טראמפ? בושה ל-CES 2020… הביאו נשים אמיתיות מהטכנולוגיה לבמה", כתבה סטפני לאמס, ראש תחום אסטרטגיה ומחקר בחברת סופר-דטה.

ג'ואנה פינה-ביקלי, ראש המחקר והעיצוב של תחום אלקסה באמזון, צייצה: "CES תיערכו כרגע לביצוע בדיקת עובדות על איוונקה, שהיא שקרנית מוכחת, במקום להעצים מסרים כוזבים ונרטיב שגוי, המהווים נזק לקהילה שלנו".

עוד יותר נחרץ ובוטה מהן היה היועץ המשפטי לשעבר של פייסבוק, ברי א' וויליאמס, שהגיב על הבחירה באומרו: "מה, בדיוק, היא יודעת על טכנולוגיה וחדשנות? הם בונים הלכה למעשה מבנים, מכבסים כסף רוסי ומבצעים הונאות. האם יש אפליקציה לכל זה?"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים