איטליה: מס דיגיטלי של 3% על ענקיות טכנולוגיה החל מהשנה הבאה

בדיוק לפני שנה הייתה זו צרפת שהחליטה למסות את חברות ההיי-טק העצומות, וכעת הפרלמנט האיטלקי והמדינה החליטו לחתוך גם הם נתח קטן מהכנסות חברות הטכנולוגיה האמריקניות ● הממשל בארה"ב כועס מאוד על ההחלטה

מס דיגיטלי באיטליה החל מ-2020. אילוסטרציה: BigStock

איטליה היא בין מדינות אירופה הרבות שהתלוננו על הדרך שבה חברות הטכנולוגיה מייצרות הכנסות אדירות ומשלמות רק כמה מיליוני יורו במיסים מדי שנה שנה. כעת המדינה בוחרת לא לוותר עוד ומחליטה ליישם מס חדש על ענקיות הטכנולוגיה.

מדובר במה שמכונה 'מס דיגיטלי' שגובהו שלושה אחוזים והוא יושת על חברות כמו גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון. המס, שההחלטה בגינו עברה השבוע בפרלמנט האיטלקי, יכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר הקרוב, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום ג'.

המס הדיגיטלי יחול על הכנסות דיגיטליות של חברות שמרוויחות יותר מ-750 מיליון יורו (831 מיליון דולר) בהכנסות גלובליות, ועל לפחות 5.5 מיליון יורו (6 מיליון דולר) באיטליה, כך על פי הדיווח בג'ורנל.

מלחמת סחר צרפת-ארה"ב?

המס האיטלקי דומה מאוד לזה שצרפת החליטה עליו ממש לפני שנה והחלה ליישם בתחילת 2019, ובדומה למה שקרה לצרפת, גם האיטלקים סופגים, ויספגו כנראה, ביקורת קשה מצד ארצות הברית על החלטתם.

שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין. צילום: ג'ו סיר, BigStock

שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין. צילום: ג'ו סיר, BigStock צילום: ג'ו סיר, BigStock

שר האוצר של ארה"ב, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי ארה"ב התנגדה נחרצות למס דיגיטלי זה, מכיוון שהיא מאמינה שהוא מס המפלה נגד עסקים אמריקנים, ונוגד את כללי המס הבינלאומיים. לדברי מנוצ'ין, ארצות הברית מפצירה בכל המדינות "להשעות יוזמות מס דיגיטליות" עד שיושג הסכם ויחתמו הבנות רב-צדדיות בנדון, שיהיו הוגנים ויתאימו לכל הנוגעים בדבר.

נציג הסחר האמריקני (USTR), רוברט לייטהייזר, שטח ב-2 בדצמבר, את אותם טיעונים בדיוק, בהתייחסו למס הצרפתי.

ארצות הברית מתכננת להטיל על מוצרים צרפתיים מכסים של עד 100 אחוזים, אם צרפת לא תוותר על גביית המיסים מחברות הטכנולוגיה הענקיות. בנוסף, ארה"ב שוקלת אם להטיל או לא להטיל את מה שמכונה 'סעיף 301 לחוק הסחר', משנת 1974. סעיף זה בחוק הסחר מאפשר לארה"ב לאכוף הסכמי סחר, לפתור סכסוכי סחר ולפתוח שווקים זרים לסחורות ושירותים אמריקניים. כעת אפשר שגם איטליה תהיה על הכוונת האמריקנית, עם סנקציות שיופנו גם כלפיה.

המס האיטלקי החדש צפוי לייצר הכנסות ממסים של 600 מיליון יורו לאיטליה, כך שאפשר בהחלט להבין מדוע המדינה בחרה להחיל אותו מ-2020, על אף ההתנגדות האמריקנית הנחרצת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים