שלום חינוכי: נשיא קרן אתנה הישראלית השתתף בכנס בדובאי

אורי בן ארי נטל חלק באירוע של האו"ם לקידום המורים בעולם, לאחר שארגון אונסק"ו צירף את הקרן כחברה בכוח המשימה הבינלאומית שלו

מימין: ד"ר יוג'ין מוטימורה, שר החינוך של רואנדה, ואורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, בכנס בדובאי. צילום: יח"צ

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה הישראלית, שמפעילה את פרויקט מחשב לכל מורה, חזר לפני ימים אחדים מכנס של אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, שנערך בדובאי. בן ארי הוזמן כנציג רשמי מישראל, לאחר שאונסק"ו צירף את הקרן כחברה בכוח המשימה הבינלאומי שלו, למען העצמת המורים בעולם, לשנת 2030 (The International Task Force on Teachers for Education 2030).

כוח המשימה הוקם בעקבות הצהרת אוסלו של אונסק"ו מ-2008, שעוסקת בחינוך לכל. ההצהרה קוראת לממשלות למפות את צרכי המדינות לטווחים הקצר והבינוני לגיוס, פריסה, הכשרה ושימור מורים איכותיים.

בנוסף לחברותה בכוח המשימה, לקרן אתנה יש מעמד של יועץ מיוחד למועצה הכלכלית-החברתית של האו"ם (ECOSOC). הקרן גם חברה במועצה הבינלאומית לחינוך פתוח ולחינוך מרחוק (ICDE). יצוין כי בן ארי הוזמן להרצות על הצלחת תכניותיה של אתנה בשורה של כנסים בינלאומיים.

קרן אתנה היא הארגון הלא ממשלתי הישראלי הראשון החבר בכוח המשימה של אונסק"ו. בעקבות זאת, בן ארי זומן למפגש השנתי של הכוח, שכלל גם מפגש של הפורום ה-12 לדיאלוג בנושאי מדיניות, נטל חלק בדיונים, והציג את קרן אתנה ופעילותה לאישים ממדינות וארגונים שונים. בין השאר, פגש בן ארי את ד"ר יוג'ין מוטימורה, שר החינוך של רואנדה, ואת אדם סלדואו, מנהל השותפויות למוצרי חינוך בפייסבוק.

"הממשלות לא הפנימו את החשיבות של מחשבים ניידים למורים"

"צירופה של קרן אתנה כחברה בכוח המשימה הבינלאומי הוא אות כבוד לקרן וביטוי נוסף לעניין הרב שמעוררות תכניותיה בקרב גורמים בינלאומיים", אמר בן ארי.
הוא ציין כי "המארחים קיבלו אותי בצורה יפה מאוד וידעו היטב שאני מישראל. שמחתי לראות שהאג'נדה שהקרן בראשותי מקדמת מזה 12 שנים תופסת תאוצה גם בעולם". לדבריו, "הממשלות בעולם לא הפנימו מדוע חשוב להעניק למורים מחשבים ניידים, וזו בריחה מהבעיה המרכזית: מעמד המורה".

בן ארי סיפר שבמסגרת עבודת הייעוץ שלו לאונסק"ו, הקרן מעורבת בפרויקט שנועדו להעצים את מעמד המורה באפריקה, שממומן על ידי גופים בינלאומיים. הגופים האלה יובילו את התכניות ואנחנו נסייע בהדרכה. קרן אתנה תעצים כך את מעמדה ובנוסף, תהיה זו הוכחה שישראל היא לא המדינה היחידה שמתמודדת עם בעיית מעמד המורה, ויש לה מה לתרום גם בנושא זה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלקה אילני

    כבוד רב למדינת ישראל בכלל ולך אורי בפרט המשך בדרכך הייחודית והחשובה

אירועים קרובים