מי יחליף את אסף רפפורט כמנכ"ל המו"פ של מיקרוסופט בישראל?

האם ייבחר בסופו של דבר מועמד פנימי או חיצוני? מיהם השמות האפשריים? מערכת אנשים ומחשבים מעריכה

הסתבכה? מיקרוסופט. צילום: BigStock

אסף רפפורט הודיע היום (ד') כי הוא עוזב את תפקיד מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל – או, בשמה הרשמי של החברה, מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח – ובורסת השמות בענף חוגגת. רבים לוטשים עיניים אל התפקיד הנחשק, שכולל את ניהול אחד ממרכזי המו"פ החשובים בעולם של אחת מחברות הענק, עם 1,500 עובדים, מספר סניפים בארץ וצמיחה מהירה. עכשיו נותרה השאלה: מי יחליף אותו?

לפני שנתחיל, ראוי לציין שני דברים: הראשון הוא שמיקרוסופט לא מסרה את שמו של המחליף, אולם הודיעה כי היא תעשה זאת בקרוב, והשני – יובהר כי השמות שיוזכרו כאן לא הגישו מועמדות לתפקיד, אלא מדובר בהערכות של מערכת אנשים ומחשבים בלבד.

אסף רפפורט, המנכ"ל הפורש של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: יח"צ

אסף רפפורט, המנכ"ל הפורש של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: יח"צ

יש מספר שמות אפשריים להחלפתו של רפפורט. מטבע הדברים, חלק מהם מגיעים מתוך החברה ואחרים – חיצוניים. אחת מהמועמדים האפשריים הפנימיים היא סגניתו, מרב בהט, שמונתה לתפקיד באפריל 2018 – שלושה חודשים אחרי רפפורט. תחת ניהולם, מספר עובדי המרכז צמח בכ-50%, הוא הרחיב את הפעילות שלו לסניפים נוספים וחיזק את הבולטות שלו בתחומים כגון אבטחת מידע וסייבר, ובינה מלאכותית. התפקיד הנוכחי אינו הראשון שלה במיקרוסופט: במקביל לכהונתה כסמנכ"לית מרכז המו"פ היא המשיכה לכהן בתפקיד שאותו מילאה גם לפני כן – מנהלת האסטרטגיה בחטיבת הענן ואבטחת המידע לארגוני אנטרפרייז, שמפתחת את מוצרי הגנת הסייבר של החברה. היא הצטרפה למיקרוסופט ב-2016, לאחר שמילאה מספר תפקידים בכירים, בהם סמנכ"לית מוצרים בפלאש נטוורקס ומשנה לסמנכ"ל אסטרטגיית מוצרים בקומברס.

מרב בהט, המשנה למנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל. צילום: רודריגו דה מדיירוס, ארק מדיה סטודיו

מרב בהט, המשנה למנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל. צילום: רודריגו דה מדיירוס, ארק מדיה סטודיו

שם אחר שמתקבל על הדעת כמחליף לרפפורט הוא זה של עמי לוטבק, שותפו לאדאלום, חברת האבטחה שייסדו יחד עם רועי רזניק. עם רכישתה על ידי מיקרוסופט ב-2015, לוטבק מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת אבטחת הענן במיקרוסופט, וכעת הוא משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של מרכז המו"פ כולו. גם באדאלום שימש לוטבק כסמנכ"ל הטכנולוגיות.

בכירה נוספת במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח שלא מן הנמנע שתמונה לתפקיד, היא מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנהלת הטכנולוגיות בחטיבת אבטחת המידע והסייבר בחברה – תפקיד שאותו היא ממלאת מאז ספטמבר 2017. היא מובילה את האסטרטגיה של החברה בכל הנוגע לאבטחה, לרבות מוצרים כמו Azure Security Insights ואבטחת האינטרנט של הדברים. לפני כן, היא שימשה כמנהלת אבטחת הסייבר של Azure. במסגרת תפקיד זה היא ניהלה את הקמת מרכז הסייבר של שירות הענן המיקרוסופטי.

לפני שהצטרפה למיקרוסופט ב-2013, ברוורמן-בלומנסטיק שימשה במגוון תפקידים ב-RSA, זרוע האבטחה של EMC, שאליה הצטרפה לאחר רכישת הסטארט-אפ סיוטה ב-2006. בין היתר, היא שימשה כמנהלת RSA ישראל.

מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנהלת הטכנולוגיות בחטיבת אבטחת המידע והסייבר במיקרוסופט. צילום: דוברות מיקרוסופט

מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנהלת הטכנולוגיות בחטיבת אבטחת המידע והסייבר במיקרוסופט. צילום: דוברות מיקרוסופט

שם פנימי נוסף שראוי לתפקיד הוא זה של אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח במיקרוסופט למזרח התיכון, אסיה ואפריקה. רון הוא מועמד קצת פחות סביר לתפקיד, משני טעמים: ראשית, הוא מונה לתפקידו הנוכחי רק לפני ארבעה חודשים. שנית, את עיקר הקריירה שלו במיקרוסופט הוא עשה בזרוע העיקרית הנוספת שלה בישראל: מיקרוסופט ישראל (אם כי מאז מינויו לתפקיד האחרון הוא עובד של מטה מיקרוסופט העולמית). אולם, בחרנו לצרף את שמו של רון עקב הנסיקה שלו במיקרוסופט, כאשר יש המגדירים אותו כ-"כוכב עולה בחברה". אחרי שירות ב-8200, רון הצטרף למיקרוסופט כמנהל קבוצת החדשנות של החברה בישראל, ולפני 3.5 שנים הוא נבחר להקים ולנהל את פעילות הקוד הפתוח שלה בארץ. לתפקידו הנוכחי הוא מונה באוגוסט האחרון. רון אף נכלל בפרויקט 40 מתחת ל-40, שכולל את 40 אנשי הטכנולוגיה הצעירים הבולטים ביותר במדינה. כמו כן, הוא הוביל עד לא מזמן את קבוצת הלהט"בים של מיקרוסופט ב-EMEA, מה שמשתלב עם הפעילות של זרועות החברה בישראל למען הקהילה הגאה והחברה בכלל.

אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח למזרח התיכון, אסיה ואפריקה במיקרוסופט. צילום: באדיבות המצולם

אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח למזרח התיכון, אסיה ואפריקה במיקרוסופט. צילום: באדיבות המצולם

מיהם המועמדים האפשריים מבחוץ?

לצד המועמדים הפנימיים, עולים כמה שמות מבחוץ שהם אופציות לקבל את תפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח במקום רפפורט הפורש. שם בולט בהקשר זה הוא של רפי מרגליות, כיום מנכ"ל מיקרופוקוס ישראל ומנהל ה-DevOps בהנהלה העולמית של החברה. מרגליות הוא בעל ניסיון רב בעולם המחקר והפיתוח: ב-2011 הוא מונה למנהל מו"פ בחטיבת התוכנה של HP העולמית, שאליה הוא הצטרף עם רכישתה את מרקורי. עם פיצולה של HP לפני שנים אחדות הוא מונה לסגן נשיא בכיר ב-HPE העולמית ולמנכ"ל מרכז הפיתוח של HPE תוכנה בישראל. מרגליות עבר למיקרופוקוס לאחר ש-HPE מכרה לה את עסקי התוכנה שלה, ומונה לתפקידו הנוכחי. במסגרת התפקיד הוא ממונה על יותר מ-1,000 עובדים – אמנם פחות מעובדי מרכזי המו"פ של מיקרוסופט בארץ, אבל עדיין מספר גדול, ומוביל פיתוח מוצרים בתחום ה-DevOps הארגוני. בנוסף, הוא בעל ניסיון בטכנולוגיות סייבר, IT היברידי ואנליטיקה חיזויית. שירותי ומוצרי התוכנה שמספקת החטיבה שמרגליות עומד בראשה אחראיים למחזור של יותר ממיליארד דולר בשנה.

פן נוסף הוא הפעילות הן של מרגליות וכאמור, הן של מיקרוסופט על זרועותיה השונות בישראל, למען קהילת הלהט"ב ולמען נשים בהיי-טק, שייתכן שתבוא בחשבון אצל הגורמים הרלוונטיים בענקית מרדמונד בבואם לבחון את מינויו כמחליף של רפפורט.

רפי מרגליות, מנכ"ל מיקרו פוקוס ישראל ומנהל ה-DevOps בהנהלה העולמית של החברה. צילום: ניב קנטור

רפי מרגליות, מנכ"ל מיקרו פוקוס ישראל ומנהל ה-DevOps בהנהלה העולמית של החברה. צילום: ניב קנטור

עוד בכירה בהיי-טק שאפשר לציין בהקשר זה היא מירי לביא, עד לא מזמן מנהלת יחידת הפיתוח בארגון ה-IT של מכבי שירותי בריאות. במסגרת זו, היא הובילה שורה של פרויקטי פיתוח באחת הקופות המובילות – בכלל וטכנולוגית בפרט – בארץ, ופעילותה זוכה לשבחים במגזר הבריאות ומחוצה לו. בנוסף, לביא מביאה אתה ניסיון עשיר, בעיקר משירותה בממר"ם וממג'יק, שם היא מילאה שורת תפקידים.

מירי לביא, עד לא מזמן מנהלת יחידת הפיתוח בארגון ה-IT של מכבי שירותי בריאות. צילום: סיגל איילנד

מירי לביא, עד לא מזמן מנהלת יחידת הפיתוח בארגון ה-IT של מכבי שירותי בריאות. צילום: סיגל איילנד

אפשרות אחרת היא שמיקרוסופט תלך עם הטרנד, או המיני גל, ששוטף באחרונה את המשק – של מינוי מנמ"ר למנכ"ל. מנמ"רים שכב הפכו למנכ"לים הם לוי הלוי, שמונה למנכ"ל Cal, לאחר שהיה מנמ"ר בנק דיסקונט, ורון גריסרו, שלאחר שהיה מנמ"ר מנורה מבטחים מונה למנכ"ל מת"ף, זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי.

כאמור, השמות שהועלו כאן הם פרי הערכות של מערכת אנשים ומחשבים בלבד. כך או כך, בין אם ת.ימונה אחד.ת מהשמות האלה או מישהו.י אחר.ת, צפויה לו.ה עבודה קשה ומורכבת. אחרי הכל, ניהול מרכז המו"פ הוותיק ביותר של מיקרוסופט מחוץ לארצות הברית, על עובדיו הרבים ושלל התחומים שהוא עוסק בהם, הוא משימה לא פשוטה, אך מאתגרת.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנהל שיודע

    כתבה פשוט הזויה. אין ספק שלכותב הכתבה אין שמץ של מושג איך עובד מרכז הפיתוח, מה האתגרים שלו ומי המנהלים המובילים אותו. אוסף מקרי של שמות לא רלוונטיים. חובבנות לשמה.

  2. מאיר

    קישקוש אחד גדול, כל המועמדים שציינתם אין להם סיכוי לקבל את התפקיד הנחשק. לתפקיד כזה ראויה פיגורה רצינית כדוגמת מוטי גינדי התותח

אירועים קרובים