כמה משתכרים בענף ההיי-טק?

איזה סכום מביא מנמ"ר ממוצע הביתה – ואיזה מנהל טכנולוגיות? כמה משתכר מפתח ביג דטה, והאם מדובר בסכום גבוה יותר משכרו של מדען נתונים, למשל? ומה עם אנשי הסייבר? הנתונים המלאים לפניכם

כמה הבכירים מרוויחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

השכר בהיי-טק ממשיך להיות גבוה, ואפילו בהרבה, מאשר במגזרים רבים אחרים: נתונים שאספה אקספריס מקבוצת מנפאואר מעלים כי הענף מוסיף לבלוט במשק.

גם הנתונים הללו, שמפורסמים בטבלה שלמטה, מראים שהמחסור בכוח אדם והמשרות הפנויות הרבות מעלים את השכר, לפחות בתחומים מסוימים. כך, יש עלייה הן בהיקף המשרות והן בכמות השכר של מדעני הנתונים. גם בשכרם של מבצעי הבדיקות האוטומטיות יש עלייה, כתוצאה מהגידול במספר המשרות בתחום. לעומת זאת, השכר הממוצע של מבצעי הבדיקות הידניות יורד.

על פי המספרים, חלק מהמנמ"רים יכולים להתקנא בחלק מעמיתיהם סמנכ"לי הטכנולוגיות: בעוד ששכרם של מנהלי מערכות המידע מגיע לבין 30 ל-45 אלף שקלים בחודש, זה של ה-CTO's יכול להאמיר עד לכדי 50 אלף שקלים. לעומת זאת, מנהלי ה-IT מקבלים בין 18 ל-28 אלף שקלים. בין התפקידים הנוספים הבולטים בשכר שהם מביאים בצדם (לבעלי הניסיון) ניתן למצוא את מפתחי הביג דטה, מהנדסי המערכות, מהנדסי הבקאנד, וארכיטקטי השבבים וה-SOC.

מעניין לראות שבחלק מהמקצועות, יש סתירה בין הממצאים של אקספריס לבין נתוני שיאי השכר שפרסמה SQLink בחודש שעבר – בכל הנוגע לטווח העליון של המשכורות. כך, בעוד שעל פי נתוני SQLink, שכרו של חוקר אבטחת מידע בעל ניסיון של בין שלוש לשש שנים יכול להגיע ל-60 אלף שקלים בחודש, על פי נתוני אקספריס, השכר שלו מגיע לכ-35 אלף שקלים בחודש. הבדל, אם כי פחות בולט, ניתן למצוא בין שיאי השכר של מפתחי הקרנל שפרסמו שתי החברות: בעוד שעל פי אקפסריס הנתון עומד על 35 אלף שקלים, על פי SQLink, שיאני השכר בתחום זה רואים בתלוש המשכורת סכום גבוה יותר בכ-10,000 שקלים – של 45 אלף שקלים בחודש. גם כאן, מדובר בבעלי ניסיון של בין שלוש לשש שנים.

גלעד לוי, מנהל חטיבת אקספריס אקדמי, אמר כי "האופן שבו מרבית הענפים במשק הופכים להיות מבוססי ומוכווני דטה יוצר ביקוש אדיר לעובדים בתחום מדע הנתונים, שהפך לאחד התחומים המתגמלים ביותר בהיי-טק, גם עבור עובדים עם ניסיון מועט או אפילו ללא ניסיון כלל".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טוני

    לרועי, איזה מנמ"ר מקבל 24 ? מאיפה הבאת את זה? ראש צוות סיסטם מקבל היום 24-25 + רכב,מנמ"ר 30 ומעלה,תבדיל בין מנהל IT שבהרבה משרות הוא מנהל טכנולוגיות בלבד לבין מנמ"ר שמנהל אנשים ,עושה מו"מ מול ספקים,מכניס טכנולוגיות חדשות,מנהל כ"א ,מנהל תקציב ועוד ועוד,זה תפקיד אחר לגמרי.

  2. רועי

    חברות הגיוס ממשיכות להטות את המספרים לטובתם. אולגובס עשו סקרים אמיתיים בהם רואים שהשכר של מנמר הוא 24. אז די!!!!

אירועים קרובים