טים קוק: "אפל נגררה לעולם האנטרפרייז"

מנכ''ל אפל שוחח עם מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, על במת כנס Dreamforce 2019 ● על ניידות ארגונים, על קיימות סביבתית, ועל מה שביניהם

"לאחר שהושק האייפון הראשון, אנשים החלו להשתמש בו גם לצרכים עסקיים, ובכך אילצו את אפל, שהייתה בעולם הצרכני, להתאים את עצמה במהירות. לקוחות החלו לומר, 'אנחנו רוצים שתעשו את זה וגם את זה' וכך נגררה אפל לעולם ארגוני האנטרפרייז", כך אמר טים קוק מנכ"ל אפל.

קוק שוחח עם מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל משותף, סיילספורס, על במת כנס Dreamforce 2019, המתקיים השבוע בסן פרנסיסקו, בהשתתפות יותר מ-171 אלף לקוחות ושותפי ענקית ה-CRM בענן.

"לקוחות", אמר קוק, "גרמו לנו בסופו של דבר לייצר את מערכת ההפעלה למובייל הטובה ביותר לעסקים. לקחנו על עצמנו את האתגר הזה ברצינות רבה". הוא אף סיפר, כי כל חברות Fortune 500 משתמשות במוצרי אפל, וכי כיום שמונה מכל עשר חברות מספקות אפליקציה מותאמת ל-iOS.

בניוף הגיב לכך וציין, "אני מנהל את עסקיי בטלפון. אני עושה זאת כבר במשך שנים. אפילו אין לי כבר מחשב, ואני לא זקוק לו. הטלפון שלי הפך לשלוחה של המשרד שלי בכל מקום שבו אני נמצא. עשיתם עבודה ממש טובה", הוא אמר לקוק.

השיחה בין שני המנכ"לים הייתה סמלית משהו, משום שהתקיימה בתיאטרון ירבה בואנה לאמנויות שבמרכז הכנסים מוסקון, ועל אותה במה שבה נהג סטיב ג'ובס האגדי לערוך את אירועי ההשקה של החברה בעבר, לפני שהועברו לקמפוס של אפל בקופרטינו. לבניוף, אגב, יש יחסים מיוחדים עם אפל, לאחר שעבד בה כמתמחה בזמן לימודיו, ובייחוד עם סטיב ג'ובס, שהיה מעין מורה רוחני שלו. בפרק בספר שכתב ויצא לאור באחרונה, מספר בניוף על ההשראה שקיבל מג'ובס להקמת ה-AppExchange – השוק הראשון מסוגו בעולם לתוכנות לעסקים, שהוקם כמה שנים לפני ה-App Store של אפל. שם הדומיין והסמל המסחרי של ה-App Store, אגב, היה בעצם בבעלותה של סיילספורס כאשר ג'ובס הכריז על חנות האפליקציות של החברה. בניוף מספר, כי שמח לגמול לג'ובס על העצה היקרה מפז שנתן לו חמש שנים קודם לכן, והעניק לו את הזכויות בחינם. השאר, כמובן, היסטוריה…

"אני יכול להרגיש אותו ואת נוכחותו כשאני מגיע לכאן", סיפר קוק בקול נרגש, ובניוף השיב לו: "הוא חסר כל כך לכולנו. מאז שהוא נפטר, אתה כל כך נאמן לדרכו ולערכים של".

עם הערכים האלה, ציין קוק, נמנים גם פרטיות. ביקורות שהושמעו בעבר על יכולות ה-AI של אפל ציינו כי הן חלשות יותר מאלה של מתחרותיה, כמו גוגל ופייסבוק, בשל העובדה שהחברה אינה אוספת נתונים רבים כל כך על המשתמשים כמו המתחרות. לדברי קוק, אפל מנסה לבדל את עצמה מן המתחרות באמצעות עמדתה לגבי פרטיות, ורואה בה "זכות אנוש בסיסית", שגם מוטמעת במוצריה.

ערך נוסף שהזכיר קוק, הוא ה"טיפול" בכדור הארץ. קוק סיפר מדוע אפל כל כך מקדמת נושאים אלה. "אנשים אמרו לנו שלא יכול להיות שנוכל אי פעם לתפעל את אפל על 100% אנרגיה מתחדשת". כעת, לאחר שהחברה הצליחה בכך, שמה אפל מטרה לעיניה לייעל את המחזור כך שלא יהיה צורך לכרות מינרלים מכדור הארץ כדי לייצר את מוצריה. מוקדם יותר השנה אף הודיעה החברה, כי מכשירים כמו האייפונים והסוללות מיוצרים מחלקים ממוחזרים. הסיבה, אמר קוק, היא הערך שרואה החברה ב"להותיר את העולם מקום טוב יותר משהיה כשמצאנו אותו".

הערכים האלה נכונים גם לגבי זכויות אדם, וקוק ציין שאפל תומכת מאוד במי שהוא מכנה "חולמים"  – אנשים שהגיעו לארצות הברית כילדים של מהגרים לא חוקיים – כדי לסייע להם לקבל אזרחות ולהישאר בארצות הברית.

עוד הזכיר קוק את נושא השוויון ונישואים בקהילת הלהט"בים, ואמר, כי אנשים שמתנגדים לנישואים חד מיניים לעתים קרובות מאמינים, "שכאשר זכויות של אנשים אחרים עולות – הזכויות שלהם עצמם פוחתות, וזה ממש מוזר".

קוק גם לא החמיץ הזדמנות להתלוצץ על חשבון המתחרה גוגל ומכשירי האנדרואיד, לאחר שהודה לקהל על השימוש במוצרי אפל. "אם יש לכם מכשיר אנדרואיד, אנחנו ממחזרים אותם בחנויות של אפל", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים