ירידות לבזק: ההכנסות קטנו ב-2%, הרווח צנח ב-18%

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 2.25 מיליארד שקלים ורווח של 191 מיליון ● הירידה בהכנסות נרשמה במרבית החברות הבנות של בזק, אם כי בסעיף הרווחיות - התוצאות היו מעורבות

שלמה רודב, היו"ר הפורש של בזק. צילום: יח"צ

עוד רבעון של ירידות לבזק: התוצאות שהקבוצה פרסמה היום (ב') מעלות כי היא סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם קיטון של 2.3% בהכנסות ל-2.25 מיליארד שקלים וצניחה של 18.4% ברווח הנקי ל-191 מיליון. החברה לא שינתה את התחזית השנתית שלה, שמדברת על הפסד נקי של 1.1 מיליארד שקלים.

מרבית החברות הבנות של בזק רשמו ירידות בהכנסות, אם כי בסעיף הרווחיות – התוצאות היו מעורבות. כך, ההכנסות של בזק קווי ירדו ב-1.7% ל-1.03 מיליארד שקלים, אלה של בזק בינלאומי קטנו ב-12% ל-329 מיליון ושל יס – ב-9% ל-443 מיליון. מבין החברות הבנות, רק פלאפון הגדילה את הכנסותיה – ב-1.3% ל-612 מיליון שקלים.

פלאפון רשמה עליות גם ברווח הנקי שלה, שקפץ פי שלושה לעומת הרבעון השלישי של 2018 ועמד על 18 מיליון, ובמספר המנויים, שהגיע ל-2.31 מיליון. יס עברה לרווח נקי של שני מיליון שקלים בהשוואה להפסד של 15 מיליון. מנגד, בזק בינלאומי רשמה הפסד נקי של 18 מיליון שקלים בהשוואה לרווח של 20 מיליון ברבעון המקביל אשתקד – עקב הוצאות חד פעמיות של 45 מיליון שקלים בגין ההסכם הקיבוצי שאליו הגיעה הנהלת החברה עם העובדים – ובזק קווי הציגה צניחה של 31.9% ברווח ל-175 מיליון.

נתונים נוספים מראים שההוצאות של קבוצת בזק פחתו ברבעון ב-4.69% ל-1.79 מיליארד שקלים ושהרווח התפעולי גדל ב-7% ל-459 מיליון.

"ממשיכים בסינרגיה בין החברות הבנות"

שלמה רודב, יו"ר בזק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "גם ברבעון זה, כל החברות בקבוצת בזק פעלו באופן מעמיק להתאמת מבנה הפעילות לשינויים המתרחשים בשוק התקשורת הישראלי. אנחנו ממשיכים לבצע מהלכי התייעלות שכבר ניתן לראות את תחילת השפעתם, עם ירידה של 4% בהוצאות השכר בקבוצה מול הרבעון המקביל. במהלך 2019 נחתמו הסכמים בשלוש החברות הבנות, שמאפשרים להן להיפרד מיותר מ-1,000 עובדים בשנתיים הקרובות. במקביל, מתחילת השנה פרשו 261 עובדים בבזק קווי, ובאחרונה דירקטוריון החברה אישר פרישה נוספת של כ-200 עובדים. כעת, משחודשו ההסכמים הקיבוציים בשלוש החברות הבנות, אנחנו מתקדמים עם תהליכי הסינרגיה ושיתופי הפעולה, על מנת למצות את הפוטנציאל העסקי הקיים בהן".

עוד הוא ציין כי "בחודשים האחרונים השקנו שירותים, מוצרים ותחומי פעילות חדשים בכל אחת מחברות הקבוצה, שמטרתם לייצר צמיחה ולהתאים את הפעילות לטעמי הצרכנים ולצרכי השוק המשתנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים