מה קורה כשבינה מלאכותית משחקת באנגרי בירדס?

האם היא מצליחה יותר מבני האדם? חוקרים מאוניברסיטת קארל בפראג, צ'כיה, קיבלו תוצאות מפתיעות לתהייתם זו

משחק בלי ידיים אנושיות. אנגרי בירדס. צילום אילוסטרציה: BigStock

"אנגרי בירדס" של רוביו כבר נרשם בדפי ההיסטוריה כאחד המשחקים הראשונים שהפכו ללהיט בשוק המובייל, עם הפריצה של הטלפונים בעלי מסך המגע. לאחרונה הוא גם הפך לאחד המשחקים שחוקרי בינה מלאכותית משתמשים בהם בניסיון לבחון את היכולות והגבולות של הטכנולוגיה החדשנית – מול בני האדם כמובן.

אין מה לזעום על בינה מלאכותית. אנגרי בירדס

אין מה לזעום על בינה מלאכותית. אנגרי בירדס

מדובר במחקר שביצעו צמד חוקרים צ'כים מאוניברסיטת קארל בפראג. החוקרים, אקטרינה ניקונובה ויאקוב גרמוט, גילו בסופו של דבר שהמשימה קצת קשה מדי לבינה המלאכותית, וברוב המכריע של המקרים שחקן אנושי ישיג תוצאה טובה יותר ממערך הבינה המלאכותית המתחרה.

מסקנת המחקר הזו נקבעה למרות שהחוקרים בחרו 21 שלבים מוגדרים לצורך ההכשרה של מכונת המשחק שמבוססת על רשת Deep-Q, שכבר נוסתה בהצלחה בעבר במשחקים של קונסולת האטארי המקורית. 

"גילינו שכדי להצליח במשימה, מכונת המשחק צריכה להיות בעלת יכולת לחזות או לדמות את התוצאה של הפעולות המבוצעות כמה מהלכים מראש, בעיקר בגלל שבחירה לא מוצלחת של יריה ראשונה יכולה לגרום לאפשרות ששלב לא יהיה פתיר", סיפרו השניים.

לדבריהם, הגם שהגיעו לעיתים לתוצאות קרובות שהשיגו מתחרים אנושיים, לא הצליחו להגיע עם המכונה לתוצאות הגבוהות שאלו השיגו ב-Angry Birds. בנוסף הם ציינו שגם עם הכשרה כבדה יותר, כנראה שמכונות AI לא יצליחו להתמודד עם הכמות של השלבים והאפשרויות שמציע המשחק, לפחות לא בעזרת האלגוריתמים הקיימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים