יבמ חשפה את פלטפורמת z15 להגנת פרטיות הנתונים

הפלטפורמה החדשה, שפותחה גם במעבדות יבמ בישראל, מיועדת לאבטחת מולטי-קלאוד היברידי ולפיתוח אפליקציות לענן, עם מאפיין חדש של התאוששות מיידית

יורם בר דוד, מנהל החומרה ביבמ ישראל. צילום: יח"צ

יבמ הכריזה בשבוע שעבר (ה') על IBM z15 – פלטפורמת שרתים ארגוניים חדשה המאפשרת לנהל את פרטיות נתוני הלקוחות בסביבות מולטי-קלאוד היברידיות. לדברי החברה, עם z15 הלקוחות יכולים לקבוע מי יקבל גישה לנתונים בעזרת אמצעי בקרה מבוססי מדיניות, ולראשונה בעולם המחשוב לאפשר ביטול מיידי של גישה לנתונים בענן ההיברידי.

לעתים קרובות, הגורם לפריצה לנתונים הוא מעבר נתונים בין שותפים וצדדים שלישיים. ב-2018, 60% מהעסקים דיווחו על תקריות פריצה לנתונים שנגרמו דרך ספק שלהם או דרך צד שלישי. האימוץ הגובר של סביבות מולטי-קלאוד היברידיות מקשה עוד יותר על אבטחת הנתונים, ואתגר שמירת הפרטיות גדול מתמיד.

במשך כארבע שנים פיתחו ב-IBM בעולם ובישראל את z15, עם יותר מ-3,000 פטנטים של IBM Z ושיתוף פעולה עם יותר מ-100 חברות.

החידושים העיקריים של z15

  • הצפנה בכל מקום – יבמ מאפשרת הצפנה בכל מקום (pervasive encryption), וחשפה טכנולוגיה חדשה בשם Data Privacy Passports שמאפשרת לשלוט באופן האחסון והשיתוף של נתונים. בדרך זו ניתן להגן על הנתונים, לנפק אותם ולבטל גישה אליהם בכל עת, לא רק בסביבת 15z אלא בכל סביבת מולטיקלאוד היברידית. Z15 מסוגל להצפין את הנתונים בכל מקום, כולל סביבות מולטיקלאוד היברידיות, ובדרך זאת לסייע לארגונים לאבטח את נתוניהם בכל המקומות אליהם הגיעו.
  • פיתוח לענן – מאפשר ללקוחות יתרון תחרותי הודות חידוש אפליקציות קיימות, לבנות אפליקציות חדשות לענן ולשלב באופן מאובטח את עומסי העבודה החשובים ביותר שלהם בעננים השונים. כבר היום, לקוחות משתמשים ב-IBM Z לעומסי עבודה קריטיים בכדי לבנות, לפרוס ולנהל אפליקציות של הדור הבא ולהגן על נתונים באמצעות אבטחה מתקדמת.
  • התאוששות מיידית – גישה ראשונה מסוגה בתעשייה לבקרה על העלות וההשפעה של השבתות מתוכננות ובלתי מתוכננות מאפשרת למשתמשים להשתמש בקיבולת המערכת המלאה בכדי לקצר את זמן ההשבתה וההתאוששות ולאתחל את שירותי IBM Z תוך הפעלה זמנית של הקיבולת המלאה בכדי לפצות במהירות על הזמן שאבד.

החשיבות הגוברת של פרטיות הנתונים בעסקים

מחקר חדש שנערך על-ידי The Harris Poll לבקשת יבמ ופורסם כעת, מצא ש-64% מהצרכנים בחרו לא לעבוד עם עסק מסוים מתוך חשש ליכולתו של אותו עסק לאבטח את נתוניהם. עם זאת, אותו מחקר מצא ש-76% מהמשיבים היו משתפים ברצון את המידע האישי שלהם, לו ניתנה להם דרך להחזיר לעצמם את המידע הזה במלואו ולאחזר אותו בכל רגע נתון.

לפי יבמ, היכולת של z15 להצפנה בכל מקום – המקיפה את כל הארגון ואוכפת את פרטיות הנתונים גם כאשר הנתונים עוזבים את פלטפורמת IBM Z, מבלי להשפיע על ביצועי המערכת – הלקוחות יכולים להציע שירותים ומאפיינים חדשים, המעניקים לצרכנים שליטה באופן השימוש בנתונים.

"IBM Z היא מרכיב חיוני במתן מענה לחששות העיקריים של ארגונים בנושא הענן ההיברידי, כגון אבטחה, פרטיות וגמישות. עם z15, ארגונים יכולים לעבוד בסביבות הענן שהם בוחרים תוך כדי שמירה על הפרטיות והאבטחה המיטבית הקיימת בשוק – הגנה לעומסי עבודה קריטיים המוכרים לנו, וכן לעומסי עבודה חדשים יותר, כגון שמירה על נכסים דיגיטליים או בלוקצ'יין", אמר יורם בר דוד, מנהל החומרה ביבמ ישראל. 

"המציאות היא ש-IBM Z היא הבחירה המועדפת על ארגונים שעסקיהם תלויים בגישה לנתונים בזמן אמת. לעתים קרובות, לקוחותינו זקוקים לגישה לנתונים ולתובנות אנליטיות תוך שבריר שנייה, לא תוך דקות, לרבות היכולת לשלוט בפרטיות של נתונים אלה".

השלב הבא של הטרנספורמציה הדיגיטלית – העברת עומסי עבודה קריטיים לענן

על פי הדיווחים, עד כה השלימו עסקים את 20 האחוזים הראשונים של היישומים של המעבר לענן. לדברי יבמ, z15 נמצא בעמדת יתרון ייחודית שמאפשרת לסייע לחברות לעשות את הצעד הבא של הטרנספורמציה הדיגיטלית, הכולל את העברת עומסי העבודה הקריטיים לענן הפרטי או הציבורי (80 האחוזים הנותרים) בעזרת פלטפורמה מאובטחת ביותר, גמישה וזמינה ברציפות.

כיום, שני שליש מ-100 החברות המובילות בעולם (Fortune 100) עושות שימוש ב-IBM Z כמרכז אסטרטגיית הענן ההיברידי והמאובטח.

בנוסף ל-z15, יבמ הודיעה גם על מערכת אחסון ארגונית חדשה ומתוחכמת, ה-IBM DS8900F, שנועדה במיוחד לסביבות מולטיקלאוד היברידיות וקריטיות. 

על פי החברה, הדור הבא של מערכת האחסון IBM DS8900F מספק ללקוחות אבטחת סייבר מקיפה ברמה חדשה, זמינות נתונים ועמידות של המערכות. בנוסף ל-z15, מערכת האחסון מציעה ללקוחות זמינות של יותר מ-99.99999%, מספר אפשרויות להתאוששות מאסון עם זמני התאוששות השואפים לאפס, על מנת להבטיח הגנת נתונים ואת זמן התגובה המהיר ביותר של היישומים שניתן להשיג בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים