עובדת לשעבר טוענת שתרבות הניצול המיני בגוגל מתחילה מהצמרת

לדברי, ג'ניפר בלקלי - ששירתה במחלקה המשפטית של גוגל והצביעה על התופעה - דיוויד דרומונד, ראש תחום המשפט, ניצל אותה מינית והפך את חייה ל"גיהנום" כשניהל איתה רומן בעודה כפופה לו, ואף נטש אותה ואת הילד שהיה תולדה של הקשר

ניצול מיני - מתחיל בגוגל מלמעלה? צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל רוצה להיתפש בעיניי העולם כאחת מענקיות עמק הסיליקון הנאורות ביותר, אבל דיווח חדש של עובדת לשעבר שלה, שטוענת כי נוצלה מינית על ידי עורך הדין הבכיר ביותר בשורותיה, שמתווסף לשלל דיווחים על הטרדה מינית ותרבות ארגונית כושלת בהקשר המאוד רגיש הזה – שצצו בתקשורת בשנה שעברה ואף גרמו למחאה חריפה – בהחלט מחבלים בתדמיתה המתקדמת.

לפי דיווחים בתקשורת, ובעיקר כתבת תחקיר נרחבת של הניו יורק טיימס משנה שעברה, החברה פיטרה למעלה מ-48 עובדים בגין הטרדה מינית, לכאורה, במהלך שנתיים, ביניהם 13 מנהלים, אך עשתה זאת עקב בירורים פנימיים ובשקט. בלי לצאת כנגד התופעה או להרחיב את העיסוק בה.

90 מיליון דולר פיצוי ועזיבה שקטה. אנדי רובין. צילום: מתוך פליקר

90 מיליון דולר פיצוי ועזיבה שקטה. אנדי רובין. צילום: מתוך פליקר

המקרה של אנדי רובין, ממציא האנדרואיד שעזב כביכול מרצונו את גוגל בשנת 2014, על פי הצהרות מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, היה זה שהאיר את הדברים באופן חמור במיוחד. רובין עזב את החברה עם פיצוי של 90 מיליון דולר, אבל בדיעבד הסתבר כי הוא ניהל יחסים עם עובדת זוטרה בניגוד לנהלי החברה, ולכן נאלץ לעזוב בשקט, ועם המון כסף בתמורה לנטישה הכביכול יזומה מטעמו.

רובין התעקש שהטענות בעניינו והתיאוריה אודות הסיבה לעזיבתו את גוגל אינן מבוססות, אך הזעם של העובדים, ובעיקר העובדות, על הדרך שבה גוגל מתנהלת עם תלונות על הטרדות מיניות מצד בכיריה גאה, התקשורת חשפה את המציאות שממש לא מחמיאה לענקית ממאונטיין וויו, ועובדים בכל רחבי העולם ארגנו מחאות כנגד היחס הרע של הענקית לתלונות הקשורות לניצול מרות והטרדות מיניות. בעקבות זאת נאלצה גוגל לעדכן את מדיניות ההטרדה המינית שלה, ביטלה את הבוררות הפנימית שהייתה נהוגה בנדון, ושינתה את הטון באופן כללי.

סיפור שפרטיו מעידים על תרבות ארגונית שמתחילה פסגה

אלא שדיווח חדש מעיד שוב שדברים לא תקינים ואף חמורים אירעו בגוגל בכל הקשור בנושא הרגיש ואלו מצביעים על תופעה של ממש ועל גישה שמטלטלת עוד יותר את תדמיתה של הענקית.

ג'ניפר בלקלי, עובדת לשעבר במחלקה המשפטית של גוגל, פרסמה אתמול (ד') פוסט בבלוג באתר "מידיום". על פי דבריה בו, היא ומי שהוא כיום ראש תחום המשפט של החברה האם של גוגל, אלפבית, עורך הדין דיוויד דרומונד, ניהלו מערכת יחסים במשך תקופה, לפני כ-15 שנים, בזמן שלשניהם היו מערכות יחסים אחרות רשמיות.

בלקלי תיארה את הקשר שלה עם דרומונד כ"גיהנום" וכ"התעללות" וכתבה כי מדובר ב"פלרטטן סדרתי" שנטש אותה, ואת הילד שהיה תוצר של יחסיהם, ושנולד ב-2007. לדבריה, דרמונד אמר לה כי מערכת היחסים ביניהם עלולה להוביל לאי-הבנות בחברה, ביקש שתעזוב את גוגל והבטיח שידאג לילדו ולה – אך לא עשה כן.

הניו יורק טיימס כבר פרסם בעבר דיווח על מערכת היחסים מחוץ לנישואים של דרומונד ובלקלי, בכיר ועובדת תחתיו, כשחשף את הטענות להתנהגות המינית הלא ראויה של אנדי רובין, אולם הפוסט הנוכחי של בלקלי מספק פרטים חדשים על תקופת כהונתה בגוגל ואודות הקשר עם דרומונד, כמו למשל המידע על כך שלשניים נולד ילד משותף שעורך הדין הכל כך בכיר התנער ממנו.

אריק שמידט וחיו הפרועים – דוגמה למנהלים האחרים

התרבות הארגונית מתחילה מהבכירים? אריק שמידט. צילום: תומר פולטין

התרבות הארגונית מתחילה מהבכירים? אריק שמידט. צילום: תומר פולטין

בלקלי כתבה כי היא מאמינה ש"התרבות של החברה, דפוסי ההתנהגות שלה, מתחילים בהנהגה". היא טענה שזוהי התרבות הארגונית שמתווה גוגל עצמה והוסיפה וסיפרה כיצד דרמונד עצמו הפנה אותה למאמר על אורח החיים הרומנטי הפתוח של יו"ר אלפבית לשעבר, אריק שמידט, בכדי להסביר לה "איך הדברים עבדו בעבור מנהלים כמותו".

"במבט לאחור אני רואה כיצד אמות מידה שהייתי מוכן להתרפק עליהן בעבר הפכו להתנהגות ממוסדת ככל שהבולטות העולמית של גוגל גדלה והמנהלים שלה התחזקו", כתבה בלקלי בפוסט. "נשים שעבדתי איתן בגוגל, ושדיברו איתי מאז המאמר של הניו יורק טיימס, סיפרו לי עד כמה הן נפגעו מניצול הנשים הבוטה והפלרטטנות הגסה שהפכו למקובלים בקרב חלק מהמנהלים (לבטח לא כולם), החל ממש בצמרת".

"מבחינתי הניצול לרעה של הכוח לא פסק עם ההדיפה החוצה (מהחברה – ג"פ). אחר כך נדחפתי למטה, מחשש שאחבל בדרכי ההתנהגות שהפכו אפילו ליותר מדכאות ומקובלות. עד שהאמת לא תהיה מוכנה לדבר מול הכוח ולהישמע, לא יחול השינוי הדרוש בכדי להביא שוויון למקום העבודה", כתבה בלקלי.

גוגל או דרומונד לא הגיבו לפרסום, אבל אין כל ספק שזה לא סוף פסוק בנושא הנפיץ, הרגיש והכל כך חשוב שצף אל פני הקרקע גם בסיוע האקוטי של קמפיין MeToo, ושלא עומד להשאיר את העולם השוביניסטי והמנצל, הכוחני והלכאורה לגיטימי הזה על כנו עוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים