ליברה: מטבע הקריפטו של פייסבוק עומד בפני חקירה באיחוד האירופי

הבדיקה של המטבע הדיגיטלי - שהענקית ממאנלו פארק הודיעה ביוני כי תשיק בשנה הבאה - אמורה להתמקד בשאלה האם החידוש עלול לסכן את התחרות ביבשת, ולמעשה היא מעין חקירת הגבלים עסקיים בעניינו עוד בטרם נולד

יושק בינואר הקרוב? מטבע הקריפטו ליברה של פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

מטבע הקריפטו ליברה השנויים במחלוקת שפייסבוק עתידה להביא לעולם בקרוב, כמו גם פעילות הענקית ממאנלו פארק סביבו, עומדים בפני בדיקת תחרות של נציבות האיחוד האירופי, כך עולה מפרסומים בבלומברג.

לפי מסמך שראה העיתון, הרגולטורים של האיחוד האירופי בוחנים כעת "התנהגות אנטי-תחרותית פוטנציאלית" משום החששות שפייסבוק תגבש מונופול בתחום התשלומים ותחנוק את המתחרים בו באופן בלתי הוגן.

הרגולטורים חוששים כי ליברה – שעליה בישרה ענקית הרשתות החברתיות ממאנלו פארק ביוני האחרון ושעתידה להיות זמינה לשימוש רשמי במהלך 2020 – תיצור "מגבלות תחרות אפשריות" על פרטי הלקוחות שיוחלפו ועל השימוש בנתוני הצרכנים. פייסבוק עצמה אמרה שתכניתה לאסימון שבראה היא שהוא ישמש כדי "לענות על הצרכים הכספיים היומיומיים של מיליארדי אנשים", ולא הסתירה את כוונתה לאפשר באמצעות המטבע מסחר אונליין ענף וכלל עולמי.

שוויץ – מובילת המהלכים לרגולציה

עמותת ליברה, המופקדת על הפיקוח על המטבע הדיגיטלי, מתוארת כ"ארגון חברות עצמאי, שאינו למטרות רווח", ושבסיסו נמצא בז'נבה, שוויץ. משום כך, רגולטור הפרטיות של שוויץ חובר אל נציבות ההגנה על המידע של שוויץ, ה-FDPIC, והשניים מצפים לקבל פרטים על ליברה בסוף החודש הזה, כך דיווחה רויטרס.

הבשורה על החשדנות האירופית ונקיטת הפעולה בדמות החקירה הרגולטורית מטעמה, מגיעה אחרי שדיוויד מרקוס, ראש מיזם ליברה של פייסבוק, אמר השנה לסנאטורים אמריקנים כי הוא מצפה שהסוכנות השוויצרית היא שתהיה רגולטור הפרטיות של המטבע. אבל באותה תקופה נודע כי קברניטי Libra לא יצרו בכלל קשר עם ה-FDPIC. ביולי ביקש ה-FDPIC ביוזמתו מה-Libra Association, מידע נוסף על הנושא המטריד את אירופה.

ליברה כבר נתקלה בהתנגדות בוועדות בבית הנבחרים האמריקני ובסנאט, ושגם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, הצטרף כבר והביע גם הוא דאגה גדולה מהפרויקט, בתוך שעדכן כי הבנק המרכזי שוקד על חקירתו ומעוניין בהבהרות אודות היבטיו השונים. לפיכך ניכר כי הפיקוח והחקירות סביב היוזמה הדרמטית של פייסבוק כנראה ממש לא עומדים להתמתן או להרגע בינתיים. בשבוע הקרוב צפויה משלחת של הקונגרס האמריקני לבקר בשוויץ בכדי לדון עם עמיתיהם השווייצרים בפרויקט בהשלכותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים