מלם תים רכשה את Automat IT במיליוני שקלים

הקבוצה מעמיקה בכך את פעילותה בתחומי ה-DevOps והענן, שבהם הנרכשת מתמחה ● Automat IT מתמחה באינטגרציה ואוטומציה של תהליכים ועל לקוחותיה נמנות ממגזרי הפיננסים, התקשורת, ההיי-טק ועוד

אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף במלם תים. צילום: יוסי זליגר

קבוצת מלם תים רוכשת את Automat IT, המתמחה בשירותי DevOps וענן. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים. בעקבות העסקה, חטיבת הענן של מלם תים תמותג תחת השם Automat IT.

הנרכשת מספקת פתרונות ושירותי DevOps וענן עבור חברות המעוניינות ביישום פתרונות תוכנה ומימוש הפוטנציאל בענן הציבורי והפרטי. החברה, בבעלות פרטית, נוסדה ב-2012 על ידי זיו קשטן, המשמש כמנכ"ל, ומעסיקה כמה עשרות עובדים. היא מתמחה באינטגרציה ואוטומציה של תהליכים – מהפיתוח, דרך תהליכי בדיקות אוטומטיות ועד להתקנה ותצורה אוטומטיות של סביבות מורכבות, עם יכולות ניטור למערכות הייצור. על לקוחותיה נמנים אמדוקס, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, צים, הבורסה, בזק בינלאומי ועוד.

קשטן אמר כי "ה-DevOps הוא מתודולוגיה שבאה לגשר בין עולמות הפיתוח (Dev) לתפעול (Ops). מתודולוגיית DevOps נותנת מענה משלב הפיתוח ועד לשלב הייצור, ומסתמכת על תהליכים אוטומטיים רבים ומגוונים. זאת, על מנת להעניק זמן הגעה מהיר לשוק ועם כמה שפחות טעויות שנגרמות על ידי הגורם האנושי".

הוא ציין כי "ל-DevOps יש יתרונות רבים נוספים, וביניהם: הסתגלות לשווקים משתנים בצורה טובה יותר, אמינות, יעילות בהובלת תהליכים עסקיים, עמידה ביעדים, שיפור שיתופי פעולה בין מספר גורמים בארגון ויכולת גדילה. כל זאת, בלא פגיעה ברמת אבטחת המידע. רכישת החברה תביא לידי ביטוי את היתרון הגדול של מלם תים עם לקוחותיה המסורתיים ותאפשר הצטרפות של לקוחות ארגוניים אלה למסע ההגירה לענן".

אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף במלם תים, אמר כי "הרכישה מחזקת את פעילותנו בתחום ה- DevOps ומעבה באופן משמעותי את היכולות שלנו בתחום הענן. תחום פיתוח התוכנה משתנה מקצה לקצה בשנים האחרונות, עם שיטות פיתוח מבוססות DevOps ועם המעבר לענן. לראייה, חברות מסורתיות, כגון חברות הביטוח והבנקים קיבלו אישור רגולציה לעבוד בענן, והן מרחיבות בכך את השוק".

לדבריו, "באחרונה מוקמה הקבוצה בראש דירוג STKI לתחום. רכישת חברה המתמחה בעולמות ה-DevOps והעננים של, Azure גוגל ו-AWS תאפשר לנו להעניק שירות טוב ומהיר עוד יותר ללקוחותינו, תוך שיתוף פעולה מיטבי בין צוותי הפיתוח והתפעול".

היסטוריה של רכישות

Automat IT היא החברה החמישית שמלם תים רוכשת בשנתיים האחרונות. הרכישה האחרונה פורסמה לפני כחודשיים, במאי, עת היא קנתה את חברת הדיגיטל ווביט ממודיעין עילית, כחלק מהאסטרטגיה שלה להרחיב את פעילותה בתחום זה. היקף הרכישה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עמד על חמישה מיליון שקלים. ווביט, שהוקמה ב-2010, מפתחת מוצרים דיגיטליים ופתרונות תוכנה עבור עיריות, מוסדות, סטארט-אפים וחברות שלהן עסקים אונליין. פעילותה כוללת קבוצת פיתוח גדולה בטכנולוגיות ווב מתקדמות וקבוצת פיתוח של אפליקציות "ילידיות" (Native Apps). לחברה ניסיון בפיתוח ייעודי למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS.

בינואר 2018 רכשה מלם תים את פעילות הסיילספורס מאנפיטק תמורת מיליוני שקלים. אנפיטק היא חברה לתועלת הציבור (מלכ"ר – מוסד ללא כוונת רווח), שהוקמה ב-2009 על ידי יד הנדיב (קרן רוטשילד) וג’וינט ישראל, במטרה לסייע לארגונים חברתיים לעשות שימוש מיטבי ב-IT, כדי לקדם פעילות חברתית – לגיוס משאבים, להנעת מתנדבים, להעלאת נושאים לדיון ציבורי ועוד. החברה שירתה מאז הקמתה יותר מ-1,000 ארגונים מהמגזר השלישי ואחת הפעילויות שלה הייתה זו פעילות הסיילספורס. היא ערכה מאות פרויקטים בתחום ופיתחה מוצרי תוכנה ייחודיים, שמתאימים הן לעולם העמותות והן לעולם העסקי.

באוקטובר 2017 הקבוצה קנתה את פעילות E4D, שמתמחה בהעסקה ובניהול מומחים טכנולוגיים בעולמות הפיתוח, הדיגיטל ופיתוח האפליקציות למובייל, תמורת מיליונים בודדים של שקלים. הנרכשת הוקמה ב-2008 ומונה כ-40 עובדים, שהשתלבו בחטיבת המומחים הטכנולוגיים של מלם מערכות מקבוצת מלם תים.

חודש לפני כן פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי קבוצת מלם תים רכשה את פעילות מאיה מיקור-חוץ וייעוץ, תמורת מיליוני שקלים. מאיה מתמחה במתן שירותי ייעוץ למערכות מידע ובמיקור-חוץ. עובדי החברה, המעסיקה עשרות יועצים, הצטרפו לאגף השירותים המנוהלים של מלם תים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים