התפוצצה עסקת הרכישה של סימנטק על ידי ברודקום

העסקה הגדולה אי פעם בעולם הגנת הסייבר ירדה מהשולחן: המגעים בין ענקית השבבים לרכישת ענקית אבטחת המידע – הופסקו ● לפי התקשורת בארה''ב, סימנטק עמדה על כך שהרכישה תיעשה לפי מחיר של לכל הפחות 28 דולר למניה לפי שווי של 22 מיליארד דולרים וברודקום סירבה למחיר

מתעקשת להיכנס לעולמות התוכנה. ברודקום

העסקה הגדולה אי פעם בעולם הגנת הסייבר ירדה מהשולחן: המגעים בין ענקית השבבים ברודקום לרכישת ענקית אבטחת המידע סימנטק – הופסקו, כך לפי התקשורת בארה"ב.

על פי הדיווחים, סימנטק עמדה על כך שהרכישה תיעשה לפי מחיר של לכל הפחות 28 דולר למניה, נתון המקנה לה שווי של 22 מיליארד דולרים. ברודקום סירבה למחיר זה, והציעה רק 19 דולרים למניה, נתון המשקף שווי של 18-19 מיליארד דולרים.

ברודקום: רוצה להפוך לחברה הפועלת לא רק בעולם החומרה

הרכישה הייתה צפויה להיות חלק מרצונה של ברודקום להפוך לחברה הפועלת לא רק בעולם החומרה. סימנטק היא חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם, ולה יותר מ-350 אלף לקוחות ארגוניים ו-50 מיליון משתמשים.

בתחילת החודש דווח כי ברודקום נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת סימנטק תמורת סכום של כ-15 מיליארד דולר.

המהלך של ברודקום, לו היה מתממש, מסמל את תנועתה של ענקית השבבים לעבר עולמות התוכנה, לאחר שבשנה שעברה עצר ממשל טראמפ את הצעתה לרכוש את היריבה שלה, קוואלקום. העצירה באה אחרי שוועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, בחנה את הטקטיקה של ברודקום סביב מכירות המעבדים שלה – חקירה שהפילה את מניית ברודקום בכ-10% באותו היום.

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, ידוע בשוק כמנהל המטפל בצורה טובה בעסקי התפעול של החברה. הוא הרחיב את החברה והפך אותה לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בארצות הברית דרך שורת עסקות ענק. כך, במחצית יולי 2018, הודיעה יצרנית השבבים כי היא קונה את CA Technologies – המתמחה בפיתוח תוכנות ארגוניות, כולל למערכות מיינפריים, בעסקת מזומן של 18.9 מיליארד דולר.

היסטוריה של הדחות ושנים לא קלות

במאי השנה התחוללה דרמה בענקית האבטחה: גרג קלארק, מנכ"ל, נשיא וחבר הנהלת סימנטק, עזב לאלתר את תפקידיו בחברה. קלארק שימש בתפקיד במשך שלוש שנים והוא המנכ"ל הרביעי ברציפות של סימנטק שלא מסיים את תפקידו בנסיבות תקינות.

סימנטק. צילום: BigStock

סימנטק. צילום: BigStock

השנה האחרונה של קלארק, שהצטרף לסימנטק לאחר שזו רכשה את Blue Coat – הייתה קשה: היא כללה חקירת הונאה פנימית, פיטורים, לחץ מצד המשקיעים וירידה של 32% בערך המנייה. כך, בשנה שעברה דווח, בדרמטיות ובהפתעה, כי בעת שפורסמו ביצועיה הכספיים לשנתה הפיסקלית 2018 חשפה סימנטק שוועדת הביקורת של הדירקטוריון שלה פתחה בחקירה פנימית. נושא החקירה, כך נמסר, הוא "חששות שהועלו על ידי עובד לשעבר", שם קוד מכובס להונאה חשבונאית או לזיוף מסמכים כספיים הקשורים למכירות. הוועדה שכרה עורך דין עצמאי כחלק מהחקירה, ועדכנה את הרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, אודותיה. זו האחרונה פתחה במקביל בחקירה משלה, שסימנטק הבטיחה לשתף איתה פעולה.

כאשר סיימה סימנטק את החקירה הפנימית שערכה, ובגינה נדחו הכנסות של 12 מיליון דולר, שהיו חלק מדיווחי הרבעון הפיסקלי שהסתיים במרץ 2018 – החברה ציינה ש-13 מיליון דולר שהתקבלו מעסקה עם לקוח דווחו כחלק מסעיף ההכנסות ברבעון האמור. זאת, בעוד שרק הכנסות של מיליון דולר מהעסקה היו אמורות להיות מדווחות בתקופה זו.

בנובמבר האחרון נתבעה סימנטק על ידי בעל מניות, לאחר שניסתה למסמס את הנושא באמצעות החקירה הפנימית. אלא שעם היוודע דבר קיומה של החקירה הנזק כבר נעשה – הדיווחים הביאו מיידית לירידה של כ-10% בערך מניותיה, ובסך הכל הפסידה החברה יותר משבעה מיליארד דולר בשווי המניות במהלך התקופה המדוברת, וערכן נותר נמוך בכ-40% בהשוואה לשיא הגבוה בעבר, כך לטענת התביעה. התובע ביקש פיצוי בטענה שסימנטק ומנהליה היו אחראים לאובדן הכסף של בעלי המניות – כסף שאיבדו כתוצאה מהחקירה, שהביאה לירידת המחירים שלהן. עוד נטען כי במטרה להגן על הבונוסים שלהם, בכירי סימנטק לשעבר "טיפלו" בספרי החשבונות של החברה והקפיצו את המספרים בדו"חות הרבעוניים.

דבר נוסף שסימנטק סבלה ממנו באחרונה הוא פיטורים: באוגוסט האחרון הודיעה החברה על כוונתה לפטר מאות עובדים, 8% מכוח האדם בן 11 אלף העובדים שלה, כחלק ממאמציה לחסוך הוצאות תפעוליות של 50 מיליון דולר. אחת הסיבות המרכזיות לכך הייתה לחצים שהופעלו על הנהלת החברה מצד קרן ההשקעות סטארבורד, בעלת מניות בולטת בסימנטק, שהאיצה בה לצמצם את הוצאותיה, כי לדעתה החברה מוערכת בהערכת חסר בשל כך.

ענקית אבטחת המידע חוותה היסטוריה של הדחות ושנים לא קלות. גם שלושת קודמיו של קלארק – מייק בראון, סטיב בנט ואנריקה סאלם – פוטרו, וב-2005 עברה סימנטק זעזוע קשה, עם רכישת וריטאס, שעלתה לה 10.2 מיליארד דולר – זעזוע שממנו היא התקשתה להתרומם.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים