מטבע הקריפטו ליברה: בפייסבוק מתלהבים – ברשויות ובפדרל ריזרב פחות

המטבע הווירטואלי שענקית המדיה החברתית עומדת להשיק ב-2020 כבר נתקל בהתנגדות בוועדות בבית הנבחרים האמריקני ובסנאט ● אתמול (ד') הצטרף יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, והביע גם הוא דאגה גדולה מהפרויקט ● הוא עדכן שהבנק המרכזי שוקד על חקירתו ומעוניין בהבהרות אודות היבטיו השונים

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

מטבע הקריפטו ליברה, המתוכנן להשקה על ידי פייסבוק, מעלה "דאגות חמורות", כך אמר אתמול (ד') יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בשימוע בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקני, כך דיווח Wired.

ראש הבנק המרכזי בארה"ב סבור כי אין לאפשר לפייסבוק להשיק את המטבע הווירטאולי, שהיא מתכוונת להוציא לשוק ב-2020, לפני שהחברה תבאר כיצד היא מתכננת לטפל במספר חששות רגולטוריים סביבו.

יו"ר הפדרל ריזרב, שהשתתף בדיון בפני הוועדה, טען כי "הגנה על נתונים, פרטיות הצרכן, לכל הדברים האלה יהיה צורך להתייחס ביסודיות רבה ובזהירות בתהליך שקול שיישומו לא יואץ".

"אנחנו תומכים בחדשנות אחראית בענף השירותים הפיננסיים, כל עוד הסיכונים הקשורים מזוהים ומנוהלים כראוי", הבהיר פאוול לוועדה. "בעוד שמקדמי הפרויקט מציגים את האפשרות של הטבות ציבוריות – ליברה מעלה דאגות חמורות לגבי הפרטיות".

מדבריו של פאוול ניתן היה להבין שהפדרל ריזרב יצר קבוצת עבודה שתעקוב אחרי ההתפתחיות הקשורות לפרויקט ליברה של פייסבוק, ובמקביל עובד עם בנקים מרכזיים במדינות אחרות, שגם הן מודאגות בנוגע לפרויקט. מועצת הפיקוח על היציבות הפיננסית של ארה"ב, ארגון פדרלי שנוסד בשנת 2010 ופועל בחסות משרד האוצר של ארה"ב, תבחן גם היא את הדברים. פאוול הסביר כי חלק מהחששות סביב ליברה נובעים מהגודל והכוח של פייסבוק, וציין כי יש לה "כשני מיליארד פלוס משתמשים".

להפוך את המטבעות הקריפטוגרפיים לעניין שבמיינסטרים

בחודש שעבר הצביע יו"ר הפד על כך שהבנק יחקור בקפידה את התכנית של פייסבוק ליצור מטבע וירטואלי עולמי, שמטרתו להוריד את עלויות עסקאות אונליין ולהביא שירותים נוספים לאנשים שאין להם גישה למערכת הבנקאית.

תכנית המטבע ליברה, המגובה על ידי שותפים פיננסיים ללא כוונת רווח, מייצגת יוזמה חדשה ושאפתנית של פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם – וגלום בה גם הפוטנציאל להפוך את המטבעות הקריפטוגרפיים – למשל כמו הביטקוין, הלייטקוין והריפל – לעניין שבמיינסטרים, במקום המצב הנוכחי שבו הם משתמשים בעיקר כאמצעי פיננסי שמרבית הציבור לא מבין את אופיו או חושש ממנו.

אלא שהתכנית של הענקית ממאנלו פארק כבר מעלה חששות לא רק בארה"ב אלא גם באירופה, שמדינות בה קוראות ופועלות לבדיקה רגולטורית מעמיקה סביב הפרויקט.

פאוול התייחס לנושא עקב שאלותיה של מקסין ווטרס, המחוקקת הדמוקרטית, שהייתה בין המבקרים המחמירים ביותר של ליברה, ושאף קראה למורטוריום של הפרויקט – קריאה שאליה הצטרפו בשבוע שעבר דמוקרטים אחרים מוועדת השירותים הפיננסיים של הבית.

פייסבוק סירבה להיענות לבקשות הללו, אך הודיעה כי דיוויד מרקוס, ראש חטיבת ליברה בפייסבוק, שיפקח על מוצרי השירותים הפיננסיים של החברה, יופיע בדיונים ושימועים בנדון בבית הנבחרים ובסנאט בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים