"דעי מה את עושה בשני היבטים – העסקי והטכנולוגי"

כך אמרה תמי אוחנה-קול, משנה למנכ''ל מגדל, בשיחה עם אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל, בכנס Bynet Expo

תמי אוחנה קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל ומשנה למנכ"ל ואורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"התפיסה הניהולית-מקצועית שלי מאד פשוטה: דעי מה את עושה בהיבט הטכנולוגי ובהיבט העסקי בארגון שלך", כך אמרה תמי אוחנה קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל ומשנה למנכ"ל חברת הביטוח.

אוחנה קול שוחחה על חדשנות וטכנולוגיה בעולם הביטוח. היא הוזמנה על ידי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, במליאה המרכזית של Bynet Expo, האירוע השנתי של בינת תקשורת מחשבים. האירוע התקיים לפני ימים אחדים בביתן 2 בגני התערוכה, זו השנה ה-16 ברציפות, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים ובהנחיית העיתונאי דרור גלוברמן.

"חברות הביטוח", אמרה אוחנה קול, "הן מסורתיות, מאד לואו-טק. אנו במגדל נדרשים לנהל את הפוליסות של הלקוחות, ואת זאת, ניתן לעשות רק עם טכנולוגיה. אתה חייב לדאוג לשם כך לתשתיות: בלי ה'למטה' – אין למעלה. יש להטמיע ערכים של חדשנות, על מנת לקדם את העסק".

"אחד הדברים החשובים ב-IT הפיננסי", אמרה אוחנה קול, "הוא שאנו פס הייצור של הארגון. באחרונה השקנו פרויקט לריענון התשתיות,
Software-Defined Access, של סיסקו. זהו פתרון לחידוש הרשת, המניב יותר יעילות תפעולית. הוא מספק גישה לכל משתמש, רכיב, או אפליקציה, מכל מקום ובכל עת – בלא לפגוע ברמת אבטחת המידע. אני כיניתי אותו הפרויקט לשיפור חוויית המשתמש".

"יצרנו", אמרה, "פלטפורמה רשתית לטובת מצוינות תפעולית: אנו רוצים לזהות תקלות עוד בטרם הן קורות. כאשר בוחרים כזו פלטפורמה, מביטים תמיד לטווח הארוך. עליך לדעת האם לספקית ה-IT יש מפת דרכים טכנולוגית? לסיסקו יש חלקים רבים העונים על מה שאנו מחפשים".

"לא ניתן לטפל בשכבות העליונות, בלא לטפל בתחתונות", אמרה אוחנה קול, "לכן, הטמענו את AppDynamics מבית סיסקו, המייצרת תוכנה שמנהלת אפליקציות ומנתחת את השימוש בהן. הרישיונות של AppDynamics יקרים – אך משתלמים. רצינו, וקיבלנו, כלים המעניקים לנו ניראות לאורכם של התהליכים".

לשמור על כספי המבוטחים ועל פרטיותם

"מגדל", אמרה אוחנה קול, "היא חברת ביטוח מבוססת סוכנים: אנו עובדים עם 6,000 סוכני ביטוח, יש לנו 2.5 מיליון לקוחות ו-4,000 משתמשים. שולחן העבודה והפורטל לסוכנים ולעובדים הוא הפלטפורמה באמצעותה אנו מנהלים את חיי המבוטחים. קיבלנו תלונות על איטיות ובעיות ביצועים, ולאחר ההטמעה של AppDynamics השתחררו צווארי הבקבוק: ההטמעה של הכלי שיפרה את ביצועי התהליכים בכ-30%. גם שביעות הרצון של המשתמשים גדלה ולכן, בכוונתנו להטמיע אותו בעוד מקומות".

"המעבר לשימוש בפתרונות טכנולוגיים חדשניים", ציינה, "מאפשר לפתור בעיות המשפיעות על העובד והצרכן בקצה. התלונות שהועלו בקרב עובדי החברה, נבעו מכך שלא היה ניתן לטפל בשכבות העליונות של מערך ה-IT, מבלי לגעת בתשתיות". שגיא ציין כי הפתרון שסיסקו רכשה, ב-3.7 מיליארד דולרים, "הציב אותנו כחברה מובילה בזירה הבינלאומית בעולמות ה- APP Performance , וה- APP intelligence ".

"ככל חברה", הוסיפה אוחנה קול, "אנו רוצים להתקדם טכנולוגית מחד, ונדרשים לשמור על כספי המבוטחים ועל פרטיותם – מאידך. זהו קונפליקט בלתי נגמר ובמסגרתו אנו מחפשים חברות, פלטפורמות ופתרונות בעלי ערך מוסף. למשל, איך לסנן מאות מיילים מיותרים אשר מגיעים לארגון. איירון פורט (Iron Port) מבית סיסקו, מגן עלינו מפני איומים אפליקטיביים, מסנן דואר זבל אלקטרוני בענן – ועושה זאת היטב. בנוסף, להגנה על יחידות הקצה, AMP, סיסקו מעניקה גם הגנה על ה-DNS, באמצעות שירותי אמברלה, הגנה על היציאה לענן, ועם WORKOLOD SECURITY ".

"תחום הגנת הסייבר", סיכמה אוחנה קול, "יטריד וימשיך להטריד את כולם. מגדל פיתחה תפיסה לטובת עולם האינטרנט של הדברים. המשולש IoT-סיסקו-ביטוח הוא מעניין. עולם הביטוח בישראל מפגר מעט בתחום מול העולם. מחשוב לביש מאפשר לנו לקבל נתונים מהמבוטחים, אם הם מרשים. כך, למשל, חיישנים על צנרת בבית לטובת מניעה של נזילות. כך, חיישנים במכונית שמודדים את התנהגות הנהגים. IoT זה משהו מטורף: היכולת לחבר בין המון רכיבים, לנתח את המידע שהם יוצרים ומשדרים, ולעשות לו פרסונליזציה: זה הדבר הבא".

שגיא הוסיף כי "החברה משקיעה מדי שנה יותר מששה מיליארד דולרים במחקר ובפיתוח, במטרה לייצר את פלטפורמה רחבה ואיכותית, שתאפשר לארגונים וחברות להתמודד עם האתגרים העתידיים. אנו עדים לתקופה בה השינויים הטכנולוגיים באים לידי ביטוי בכל תחומי החיים, ובמידה לא מבוטלת, צפויים לשנות את העולם בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים