ג'וני אייב, מעצב ה-iPhone המיתולוגי, עוזב את אפל

אחרי כמעט 30 שנה בשורות אפל, מעצב המוצר ג'וני אייב, שנתן למוצריה את הלוק המסוגנן והייחודי להם, עוזב בכדי להקים חברה משלו ● אבל אל דאגה: אפל תהיה הלקוח הראשון שלו

ג'וני אייב, מעצב העל הפורש מאפל. צילום: יח"צ

סר ג'וני אייב – המעצב התעשייתי האנגלי אשר משמש כנשיא לעיצוב תעשייתי באפל וחתום על כמה מהעיצובים פורצי הדרך של מוצרי החברה, ביניהם ה-iMac, ה-iPod, ה-AppleWatch וכמובן ה-iPhone – עוזב את הענקית מקופרטינו אחרי כ-30 שנות עבודה בעבורה.

אייב הכריז על כוונותיו להתפטר מחברת הטכנולוגיה בהצהרה ששיתף באתר האינטרנט של אפל. המעצב המוכשר והמפורסם אמר כי בכוונתו לעזוב בשלב מאוחר יותר השנה, בכדי להקים חברת עיצוב עצמאית בשם LoveFrom. אופי החברה החדשה שאייב עתיד להשיק לא נחשף במלואו אבל הוא גילה כי הפרויקטים שלו בה צפויים לעסוק בתחומי הבריאות והמוצרים הטכנולוגיים הלבישים, וציין שאפל תהיה הלקוח הראשון שלו.

כאמור, המעצב המפורסם היה מי שהוביל את הקו העיצובי של מרבית המוצרים האיקוניים של אפל, ואפילו היה אחד מהמתכננים של "החללית" – המבנה המרכזי של קמפוס החברה באפל פארק. הוא מונה לתפקיד נשיא לעיצוב תעשייתי בחברה אחרי שסטיב ג'ובס, המייסד המיתולוגי שלה, חזר להנהיג את אפל ב-1997.

"צוות עיצוב, תהליך ותרבות שאין דומה להם"

בראיון לפייננשל טיימס הסביר אייב כי "אחרי כמעט 30 שנה ואינספור פרוייקטים אני גאה ביותר על העבודה המתמשכת שעשינו בכדי ליצור צוות עיצוב, תהליך ותרבות באפל, שאין דומה להם. היום החברה חזקה יותר, תוססת יותר ומוכשרת יותר מכל נקודה בהיסטוריה של אפל", הוסיף ואמר אייב. "הצוות בהחלט ישגשג תחת הנהגתם המצוינת של אוונס, אלן וג'ף, שהיו בין שותפי הקרובים ביותר לעבודה. יש לי אמון רב בעמיתי המעצבים באפל, שנותרו חברים קרובים, ואני מצפה לעבוד איתם במשך שנים רבות".

לפי הטיימס, עזיבתו של המעצב התעשייתי המפורסם ביותר בעולם ומי שנחשב כאחראי הבלעדי על האסתטיקה של אפל כולה – מהחומרה והתוכנה ועד לארכיטקטורה הפיזית שלה – עלולה להשפיע לרעה על משקיעים ולקוחות הענקית מקופרטינו, ואף להכות אותם בהלם, וזאת משום שרבים רואים בסר אייב את אחד הנכסים החשובים ביותר של אפל.

טים קוק, המנכ"ל, ניסה למזער את הנזק התדמיתי הפוטנציאלי של העזיבה המתוכננת וטען שהשינויים הם "אבולוציה". קוק ציין בנוסף שצוות המעצבים המורחב של הענקית הוא "החזק ביותר שהיה לחברה אי-פעם".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים