מצעד הגאווה של ההיי-טק – חלק ג'

מגוון, או Diversity, היא מילת באזזז נפוצה בעולם ההיי-טק - כולל בהקשר של להט"בים.ות ● לכבוד חודש הגאווה, שאלנו היי-טקיסטים.ות מהקהילה הגאה האם זה באמת קורה ומה ניתן לשפר

ממשיכים במצעד הגאווה של ההיי-טק. צילום ארכיון: יניב הלפרין

מור ליפשיץ

תפקיד: מנהלת מוצר בחטיבת הטכנולוגיות של 888 ישראל.

תפקידים קודמים: מובילת מוצר אד-טק בידיעות טכנולוגיות מידע (YIT) ומנהלת מוצר במאקו.

מה זו גאווה בשבילך? גאווה היא אחד החלקים הבסיסיים והפנימיים ביותר, זה שמאפשר לאהוב ולהיות נאהבת בלי פחד.

מנהלת מוצר בחטיבת הטכנולוגיות של 888 ישראל. צילום פרטי

מנהלת מוצר בחטיבת הטכנולוגיות של 888 ישראל. צילום פרטי

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? 888 היא חברה סובלנית, שמעודדת שוויון תעסוקתי ומקדמת בברכה עובדים בעלי יכולות וכישורים מתאימים, בלי כל דעה קדומה או הטיה. בתרבות הארגונית של 888 אין "מיתוג" והגדרה לקבוצה כזו או אחרת, כולם נבחנים על היותם בני אדם ואנשי מקצוע, וקיימת פתיחות מלאה לדעות שונות ומכל הרקעים.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? באופן כללי, אפליה בתחום התעסוקה עדיין קיימת, בעיקר כלפי נשים וגברים טרנסים.ות.

אמנם, ניתן לראות שבחברות היי-טק רבות נעשה ניסיון להטמיע ערכים של שוויון וחרות, אבל הדגש צריך להיות עמוק יותר. לצבוע את לוגו החברה בחודש הגאווה זאת מחווה מדהימה, אבל ניתן לעשות הרבה יותר. ניתן ורצוי לשים דגש על תעסוקה מגוונת, שמאפשרת ללהט"בים לחיות בביטחון ובשוויון תעסוקתי, שמיטיב ומכיל את צרכי הקהילה.

עידן לירון-ליבנה

תפקיד: מנהל הצלחת לקוח ב-Salesforce ישראל.

מה זה גאווה בשבילך? היכולת לחיות את חיי בגלוי, ללא הסתרה או חשש, ללא הסברים או תירוצים, להגיד "זה אני, ובנוסף לזה שאני אבא, בעל, עובד היי-טק, מתנדב בחוש"ן (ארגון ההסברה של קהילת הלהט"ב – י"ה), זכיתי להיות גם הומו ואני גאה במי שאני".

עידן לירון-ליבנה, מנהל הצלחת לקוח ב-Salesforce ישראל. צילום: עומר שטיין צילום (Omer STEIN Photography)

עידן לירון-ליבנה, מנהל הצלחת לקוח ב-Salesforce ישראל. צילום: עומר שטיין צילום (Omer STEIN Photography)

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? אחד מארבעת ערכי היסוד של Salesforce הוא השוויון, ו-Salesforce פועלת נחרצות על מנת לקדם את הערך הזה בכל דרך אפשרית ודואגת לתת מקום לכל קבוצה וקהילה, כולל קהילת הלהט"ב. יש בחברה קבוצה גאווה עולמית, Outforce, שאני מנהל בה ואחראי על פעילותה בישראל. הקבוצה מקדמת פעילויות רבות, הן מקומיות והן גלובליות, למען קידום זכויות הקהילה הגאה, וזאת השנה השנייה בה Salesforce לוקחת חלק במצעד הגאווה בתל אביב.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? מעולם לא חוויתי אפליה על רקע להט"בי. למזלי, עבדתי בחברות שמקדמות שוויון.

לצערי, להט"בים שעובדים בתעשיות השונות חווים אפליה ולעתים חיים בחשש שייחשפו, ואני מקווה שהסטנדרטים החדשים שמובילות חברות היי-טק בנושא יחלחלו לכלל מקומות העבודה בישראל. אני מאמין שעם ההבנה של חברות רבות שקבלה והכלה של האחר יכולה לתרום לצמיחה של הארגון, מקרים של אפליה יהפכו להיסטוריה.

קובי מימון

תפקיד: מנתח נתונים בצוות אסטרטגיית מוצר בחטיבת האבטחה וראש הקבוצה הגאה במיקרוסופט ישראל.

מה זו גאווה בשבילך? גאווה בשבילי היא לא לחשוש לדבר על החיים הפרטיים שלי בקרב חברים, משפחה ועמיתים לעבודה. אם אני רוצה לספר על סוף השבוע שהיה לי עם בן זוגי, אני לא רוצה לחשוש איך יקבלו את זה, מה יחשבו עליי, האם הדעה שלהם תפגע בי ואיך, אלא להרגיש חופשי לספר ולקבל תגובה אוהבת ומקבלת.

קובי מימון, מנתח נתונים בצוות אסטרטגיית מוצר בחטיבת האבטחה וראש הקבוצה הגאה במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

קובי מימון, מנתח נתונים בצוות אסטרטגיית מוצר בחטיבת האבטחה וראש הקבוצה הגאה במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת? מעבר לדגלי הגאווה שמונפים בכל משרד, ולעובדה שבכל שנה מניפים בחודש הגאווה את הדגל בכניסה למשרדים בהרצליה, לצד דגלי מיקרוסופט וישראל, החברה ידועה בסובלנות הרבה שלה כלפי כל הקהילה הלהט"בית. בנוסף לכך, החברה מבצעת פעילויות רבות למען העובדים והקהילה הלהט"בית בכלל, לצד מדיניות תומכת.

לדוגמה, מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח מעניקה לכל עובד להט"ב שעובר תהליך פונדקאות מענק של 60 אלף שקלים; החברה מפעילה פרויקט משותף עם ארגון מעברים, שבמסגרתו מוענקות זו השנה השלישית מלגות ללימודי השכלה גבוהה לצעירים מהקשת הטרנסג'נדרית; כשמגיע עובד חדש, כחלק מתהליך הקליטה שהוא עובר הוא מקבל הסבר על הקבוצה המאגדת את העובדים הלהט"בים (GLEAM), וניתנת לו אפשרות להצטרף אליה ולהיות שותף בהובלת מהלכים בנושא הלהט"ב בחברה; הקבוצה מקיימת פעילות במהלך השנה סביב אירועים מרכזיים של הקהילה הלהט"בית – התנדבות, גיוס תרומות, הרצאות ועוד; עובדי החברה הלהט"בים משתתפים באירועי הקהילה כקבוצה מאורגנת. לדוגמה, הם תרמו כסף לאיגי – ארגון הנוער הגאה, והחברה הכפילה את סכום התרומה. כמו כן, החברה רכשה כרטיסים לעובדים לאירוע התרמה לוועד למלחמה באיידס ובכך תרמה לארגון.

בנוסף, במצעד הגאווה בתל אביב בשנה שעברה, החברה שיתפה פעולה עם המרכז הגאה ושכרה משאית לעובדיה שרצו להשתתף במצעד; החברה מעניקה תמיכה למצעד הגאווה בירושלים; והשנה, מיקרוסופט ישראל מו"פ שיתפה פעולה עם פסטיבל הקולנוע הגאה – המרכז של החברה בתל אביב הפך למוקד נוסף של הפסטיבל ועל גגו התקיימו הקרנות מיוחדות, מסיבות וסדנאות.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? לדעתי אין, אבל על חברות ההיי-טק להמשיך ולהגדיל את תמיכתן בקהילה הלהט"בית.

כל החברות המובילות בעולם נמצאות בישראל – מיקרוסופט, גוגל, אפל, אמזון, פייסבוק ואחרות, וכשיוצאת הצהרת תמיכה בקהילה מטעמן, זה יוצר הד תקשורתי שתורם רבות למאבק לשוויון זכויות.

יהודה מנחם

תפקיד: מפתח פרונטאנד באתר המתנות Buyme.

תפקידים קודמים: מפתח פרונטאנד במטריקס וב-Webydo.

מה זו גאווה בשבילך? חופש. פשוט ככה. חופש להיות מי שאתה. מלא גוונים וצבעים של אנשים שונים ומיוחדים, שמעוררים בי רגש ותדהמה כל שנה מחדש באיך שאני רואה שהם מביעים את עצמם בצורה הכי גלויה ושמחה שיש.

מפתח פרונטאנד ומפתח צד לקוח באתר המתנות Buyme. צילום עצמי

יהודה מנחם, מפתח פרונטאנד ומפתח צד לקוח באתר המתנות Buyme. צילום: גל צחור

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד? אני זוכר שכשהגעתי ל-Buyme, המנכ"ל דיבר על כך שהחברה תומכת בקבוצות שונות, וביניהן בקהילה הגאה. והנה אני, שמחוץ לארון כבר 14 שנים, עם בן זוג, מוצהר וחשבתי שמזמן כבר שכחתי את היציאה מהארון ואת הקשיים, התרגשתי מאוד מהאמירה הזאת. ברגע אחד, הוא נתן לי גב והרגשה טובה, שכנראה עדיין חשובה לי, וגרם לי להבין שהיחס הזה אינו מובן מאליו.

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה ניתן לשפר? בסך הכל הדברים נראים טוב ויש בהיי-טק שוויון לקהילה. אני רוצה להאמין שזה חוצה את מרכז הארץ, ושגם בערים אחרות עובדים מרגישים בנוח לספר שהם חלק מהקהילה ושזה לא גורע מהם כלום. אם זה לא המצב, צריך לשפר את זה, ובכל מקרה להנגיש למקומות עבודה יותר מידע על מנהלים.ות גאים.ות בהיי-טק, ולעודד אותם להראות את "הצבעים האמיתיים" שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים