לקוחות אמזון, מעכשיו תוכלו לומר: "אלקסה, תמחקי את מה שאמרתי היום"

שלא כמו בן או בת הזוג, או אפילו הסגנית או העוזר בעבודה, שכבר נפגעו מדבריכם, עם אלקסה אפשר מעכשיו להתחרט ולמחוק את שאמרתם בקולכם ● הסיבה לשינוי שנכנס למכשירי Echo - חששות בנוגע להפרת פרטיות

Echo של אמזון, הבית של אלקסה. צילום: יח"צ

אלו כנראה חלומות באספמיה של רבים בנוגע ליחסיהם עם אחרים – לבקש שמה שכבר נאמר יעלם כלא היה. את המשאלה הזו הולכת להגשים לכם אמזון בנוגע ליחסיכם עם אלקסה. הענקית מסיאטל הודיעה אתמול (ד') על כך שהוסיפה את היכולת להגיד לעוזרת הקולית ש"חיה" בתוך הרמקולים החכמים שלה לשכוח את מה ששמעה מכם.

הפקודה "אלקסה, מחקי את כל מה שאמרתי היום" תגרום לעוזרת הווירטואלי לעשות בדיוק את זה, כך בישרה ענקית הקמעונות אונליין בפוסט ללקוחותיה. החידוש אמור לפעול רק על היום האחרון בחייכם ובחיי אלקסה, כך שלא תוכלו להתחרט על אמירות וותיקות יותר.

אלקסה היא למעשה המוח הווירטואלי מבוסס הבינה המלאכותית של הרמקולים החכמים של אמזון, Echo, והיא מופעלת על ידי דיבור שנקלט במיקרופון. מאז שהגיחה לאוויר העולם, וביתר שאת בחודשים האחרונים – כנראה משום שנושא הפרטיות עלה בהם לכותרות עוד יותר מתמיד – נשמעים חששות שהרמקולים המחוברים לאינטרנט, שבהם מיקרופונים מובנים או מצלמות, עלולים להוות מקור לגניבת מידע פרטי רגיש: הנחיות או בקשות חיפוש אישיות שנאמרו לאלקסה, או תיעודים שנקלטו במכשיר מחיי היומיום של משתמשיו.

חששות מהתנגדויות ציבוריות ורגולטוריות

לפי הוושינגטון פוסט, מוקדם יותר החודש החששות סביב פרטיות אפילו החמירו, כשקואליציה של 19 קבוצות צרכנים האשימה את אמזון באיסוף בלתי חוקי של הקלטות קוליות ומידע מזהה אחר על משתמשים מתחת לגיל 13, במהדורת הילדים Echo Dot שלה.

כמה מחוקקים גם הם החליטו לנקוט בפעולה בנושא – האסיפה של מדינת קליפורניה פועלת על הצעת חוק הדורשת מיצרניות רמקולים חכמים לקבל את רשות הצרכן לשמור הקלטות של פקודות או שיחות; הסנאט של אילינוי העביר לאחרונה הצעת חוק הנוגעת באותה בעיה; וגם מחוקקים אחרים שמים עין על הנושא.

אמזון אולי לא רוצה שמשתמשיה יהיו מודאגים, אבל עוד יותר מכך לא מעוניינת במחאות ציבוריות וחוששת כנראה מלמשוך עוד יותר את תשומת הלב הרגולטורית, וזאת הסיבה האמיתית לשינוי האחרון.

התכונה החדשה תתווסף למרכז הפרטיות של אלקסה, המספק בקרות למידע שמשותף עם או באמצעות התקני Echo, ושכולל גם אופציה לכבות את פעילות המיקרופונים והמצלמות כליל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים