"ההקלטות של אלקסה – התפתחות מדאיגה נוספת בוויתור על הפרטיות"

"בקשת פטנט חדשה של אמזון מגלה כי אלקסה תקליט בקרוב כל דבר שנאמר בסביבתה", אמר דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי בצוות GReAT במעבדת קספרסקי

מצליח במיוחד. שילוב אלקסה ברמקול אקו. אילוסטרציה: BigStock

"בקשת פטנט חדשה של אמזון מגלה כי אלקסה תקליט בקרוב כל דבר שנאמר בסביבתה. אמזון הגישה באחרונה בקשה לרישום פטנט, אשר בו היא מציינת כי תבצע האזנה רציפה דרך מכשירי אלקסה – במקום לפעול רק בעת השמעת מילות ההפעלה. מדובר בהתפתחות מדאיגה נוספת בתהליך הוויתור שלנו על פרטיות", כך אמר דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי, צוות GReAT במעבדת קספרסקי.

לדברי אם, "בהינתן סוג והיקף המידע האישי, אשר מוחלף בעת שיחות ביתיות, אמזון תהיה מסוגלת לגשת לכמות אדירה של מידע אישי רגיש – מידע שיהיה בעל ערך רב לעברייני סייבר ולגורמי איום אחרים".

"משתמשים רבים של אלקסה של אמזון", ציין אם, "כנראה יירתעו מהחדשות כי הפטנט החדש של החברה יאפשר למכשירים – אשר נמצאים בבתים רבים – להקליט כל דבר שאדם אומר, אפילו מבלי לקבל פקודה. בפטנט אומנם לא מצויין כי הוא יופעל במכשירים מבוססי אלקסה, אולם, עדיין – מדובר בהתפתחות מדאיגה נוספת בתהליך הוויתור שלנו על פרטיות".

"אנו מודאגים"

אם הוסיף כי "אם הנתונים האישיים והפרטיים הללו לא יאובטחו כראוי, הרי המשמעות היא שלפריצה מוצלחת למערכות אמזון, תהיה השפעה עצומה על האבטחה ועל הפרטיות של היקף עצום של אנשים".

"אם הפטנט הזה ייכנס לפעולה", ציין אם, "לקוחות יהיו צריכים להיות מאוד מודעים להשלכות – ולהיות מעודכנים לגבי הנתונים שנאספים, כיצד הם נמצאים בשימוש, וכיצד הם יכולים להוציא את עצמם ממאגרי המידע. אמזון עלולה לטעון כי ניתוח של המידע המאוחסן יהפוך את המכשירים שלהם לחכמים יותר, למען המשתמשים של אלקסה – אבל בעידן הדיגיטלי של היום, מידע שכזה יכול לשמש לצרכים זדוניים, אפילו אצל גופים אמינים". כך, לדוגמה, פירט, "כפי שראינו במקרה של קמברידג' אנליטיקס, גופים במגזר הציבורי עלולים למקד קמפיינים במי שהחל בדיון פוליטי אצלו בבית".

"יש הבדל עצום בין אחסון מקומי זמני של משפטים שנאמרו, כדי לקבוע האם נעשה שימוש בפקודה מסוימת", סיכם אם, "לבין שימור של נתונים בהיקף נרחב למשך תקופות ארוכות, או לתמיד. זאת, אפילו אם תהליך ההאזנה הוא לגיטימי – והצרכנים הסכימו לו. קיימת כבר ביקורת על אמזון על כך שהיא אינה מבהירה מה היא מקליטה ומאחסנת – ואנו מודאגים כי ההתפתחות האחרונה הזו מראה שהחברה נעה אל עבר הכיוון הלא נכון – הרחק משקיפות, פרטיות, והסכמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים