"עולם המולטידיגיטל מאפשר הבטחות עצומות, אבל צריך ERP כדי לקיימן"

"בסופו של דבר, מי שישרוד הוא מי שיוכל להתאים את עצמו לשינויים המתרחשים כל הזמן בשוק, והמטרה שלנו היא שה-ERP יוביל את המולטידיגיטל", אמרה עדית לסר, מנכ"לית משותפת ב-IT Solutions

עדית לסר, מנכ"לית משותפת ב-IT Solutions. צילום: ניב קנטור

"אנחנו נמצאים ופועלים כיום בסביבת עבודה שחרוט עליה סימן הדיגיטל ואנחנו מתחילים לראות את זה בהמון ארגונים, אבל מצד שני אנחנו גם רואים שה-ERP ועולם הדיגיטל עדיין לא מתחברים האחד לשני, וחשוב לנו להעביר את המסר הזה. למעשה אפשר בהחלט לומר שזו ההבנה הגדולה שלנו כיום: ה-ERP לא יכול להישאר מאחורה, הוא חייב להתחבר לחזית של החברה שכיום היא ברובה דיגיטלית", כך אמרה עדית לסר, מנכ"לית משותפת ב-IT Solutions בפתיחת כנס 'הטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם ה-ERP' שנערך בסוף השבוע באולם האירועים לאגו שבראשון לציון.

לסר, שגם הנחתה את הכנס, שנערך בפעם השלישית בהפקת אנשים ומחשבים, הסבירה למקצוענים הרבים שהגיעו לכנס שלמרות שבחזית מה שמבחינים בו הוא בעיקר האפליקציות בהן משתמשים, אי אפשר להתעלם ולשכוח שיש גם הרבה מאוד מערכות לוגיסטיות שחייבות לספק את התמיכה ליכולות הללו.

“מעבר לכך העולם הדיגיטלי עצמו כל הזמן משתנה. הרבה מאוד חברות מגלות פתאום שהן איכשהו מאחור למרות שהן עושות דיגיטל – זה אומר שכל הזמן צריך לשנות, להתקדם ולעדכן, כי גם המשתמשים מצפים לזה. הרבה פעמים הם גורמים לנו להבין שמה שהיה לפני שנה כבר משעמם. אנחנו חייבים כל הזמן לעמוד בקצב ונוכל לנצל הזדמנויות עסקיות רק אם נתאים לקצב הזה", היא אמרה.

ה-ERP צריך להיות גמיש

כדי לספק את התשתית לשינויים הללו, המשמעות היא שה-ERP צריך להיות באותה מידה גמיש ועם יכולות שמאפשרות כל הזמן לתת מענה קדימה. "אם מערכת ה-ERP שלי לא מותאמת, החברה לא תהיה מוכנה לעולם הדיגיטלי, וזה נכון בכל תחום. הכל חייב להיות מחובר, ולמעשה הדיגיטל זה כבר לא אתרים שרק נותנים מידע אלא חייבים להיות מחוברים לשדרה, מאחורי הקלעים של המערכת. הרי לא משנה מה יש בממשק ומה מציעים, כי בסופו של דבר מאחורה עדיין יש צורך בהרבה מאוד גמדים קטנים שיתרוצצו כדי לתת תשובה, ולתת תשובה מאוד מהר כי זה מה שהלקוחות מצפים לו", קבעה לסר.

חוסר התאמה בין הדרישות של העולם הדיגיטלי לבין היכולת של עולם ה-ERP לספק את מה שקדמת המערכת זקוקה יכול לפגוע בשורה התחתונה, ברמה הכספית. "אם ניתן שירותים דיגיטליים הם חייבים לקבל תמיכה מאחור, והאיום המסוכן יותר הוא שאם לא נעמוד בקצב, או אם זה לא יקרה, והלקוחות לא יקבלו תשובות במהירות, הם יעזבו. כיום כבר אין כמעט נאמנות לקוחות: אם פוגעים בהם, קשה מאוד לשקם את זה. יש כבר חברות שרואות שהעובדה שהן לא מספקות שירותים דיגיטליים מספיק טובים, הלקוחות עוזבים לחברה מתחרה שהשירותים אצלה פועלים בהתאם לרמת הציפיות שלהם. זה אומר שכל, עולם המולטידיגיטל מאפשר להבטיח הבטחות עצומות, אבל אתם זקוקים ל-ERP שיקיים אותן", היא אמרה.

לפי לסר יש שלושה אתגרים מרכזיים נדרשים כדי שמערכת ERP תקיים את ההבטחה. "הראשון הוא דינמיות: אי אפשר לעבוד עם מערכת ERP שלא יכולה להשתנות. היא חייבת להיות גמישה, כשהיא יכולה להתאים את עצמה להתקדמות עם הארגון. האתגר השני הוא שימוש בממשקים פתוחים כדי להתחבר לכל דבר שנמצא בעולם החיצון, כולל שירות פרסו, תשלומים ועוד. והדבר האחרון הוא שיש צורך במערכת שיכולה להתאים את עצמה לכל סוג של ארגון ולכל גודל – כי אם אנחנו ארגון שמתכנן לצמוח אנחנו רוצים מערכת שתגדל איתנו, כשלפעמים הפער בין הקטן לגדול הוא כמה חודשים בלבד", היא הסבירה.

היא הסבירה בנוסף שיש כמה מפתחות עיקריים לעבודה נכונה, החל מהגדרה נכונה ומדויקת של הדרישות מהמערכות הללו, ועד בחירה במערכת גמישה עם תמיכה בדרך שמתאימה לעבודה של הארגון. "יש הרבה צורך במקצועיות ובקבלת החלטות עוד לפני שבוחרים את המערכת המיטבית, ולכל ארגון יש את המערכת שמתאימה לו, שמתאימה לאופי שלו. ובסופו של דבר מי שישרוד זה מי שיוכל להתאים את עצמו לשינויים המתרחשים כל הזמן בשוק, והמטרה שלנו היא שה-ERP יוביל את המולטידיגיטל", סיכמה לסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים