מעבד Ryzen 3 3300 מגיע: במה הוא שונה מקודמיו?

מבחנים ראשונים לדור החדש של מעבדי ה-Ryzen של AMD דלפו לרשת וחשפו את יכולותיו ● האם הוא טוב יותר מקודמיו?

מעבד Ryzen של AMD מאחד מהדורת הקודמים (ה-3000). צילום: יח"צ

מבחנים ראשונים של המעבדים החדשים של AMD, המבוססים על ליבות Zen 2 המיוצרות בליתוגרפיה של 7 ננו-מטר, דלפו לרשת. מדובר במעבדים שיוצגו בידי החברה בתערוכת Computex הקרובה כמעבדי Ryzen 3xxx. התוצאות שהגיעו לאתר הבדיקות של Geekbench מראות שיפור ניכר במעבדים הללו לעומת הדור הקודם של מעבדי החברה.

הבדיקות שייכות למעבד שמבוסס על 6 ליבות פיזיות ותומך בעבודה בריבוי נימים – כך שלמעשה יש תריסר ליבות לוגיות. המהירות הבסיסית של המעבד היא 3.2 גיגה-הרץ ומהירות הטורבו, לפי הרישומים באתר, עומדת על 4 גיגה-הרץ . לפי מה שכבר פורסם לגבי ההכרזה הראשונית של מעבדי החברה, מדובר ב-Ryzen 3 3300 שאמור להיות, לפחות בהתחלה, המעבד בתחתית הרשימה בעלות נמוכה יותר מזו של שאר חבריו החדשים.

99 דולרים בלבד

השיפור לעומת מעבדי הדור הקודם הוא ברמה של בדיקת ביצועי ליבה אחת וגם ביצועי הבדיקות בריבוי ליבות, לפחות לפי המבחן שעלה. מתברר שבשני המקרים מדובר בתוצאות טובות יותר מאלו של Ryzen 7 2700X, מעבד הדגל הנוכחי של AMD עם 8 הליבות הפיזיות ו-16 הליבות הלוגיות בדור הקודם.

במספרים המשמעות היא 5,061 מול 4,923 נקודות במבחני הליבה היחידה, ו-25,481 מול 25,209 נקודות במבחני הליבות המרובות – וכמוזכר לעיל, למעבד החדש יש שתי ליבות פחות.

העלות של Ryzen 3 3300 אמורה להיות כ-99 דולרים בלבד, לפחות ברמת הסוחרים, כך שכנראה אפשר לצפות גם לתמורה גבוהה במיוחד בדור החדש של מעבדי ה-Ryzen.

AMD

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים