שוב מטריקס מובילה את ה-IT בהכנסות וברווח הנקי

רוב חברות ה-IT הבולטות כבר פרסמו את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה ● בדקנו והשווינו: לאיזו מהן יש את ההכנסות הגדולות ביותר? לאיזו הרווח הגדול ביותר? ומי מהן מעסיקה הכי הרבה עובדים?

דירוג 100 מנכ"לי חברות ההיי-טק הטובים ביותר - בלי מנכ"ל ישראלי אחד. צילום אילוסטרציה: Elnur, BigStock

מספר חברות IT מתחרות על הכיס העמוק, יותר או פחות, של הלקוחות הארגוניים ומתמודדות על הבכורה בשוק. חלקן חברות בורסאיות, שעקב היותן כאלה מפרסמות את התוצאות העסקיות שלהן מדי רבעון. מבט על תוצאות הרבעון הראשון של השנה מעלה שהמצב של החברות בשוק טוב ואפילו טוב מאוד: כולן סיימו את הרבעון עם עליות בסעיפים העיקריים – ההכנסות, הרווח הנקי והרווח לעובד.

יצוין שלא כל החברות פרסמו את התוצאות שלהן (למשל טלדור) וכשהן יפורסמו – נדווח על כך, כמובן. לכן, ועקב העובדה שהשאלה איזו מהחברות המתמודדות בשוק היא חברת ה-IT הגדולה ביותר מורכבת ומחולקת לסעיפים רבים, אנחנו לא מתיימרים לקבוע מי היא, אלא צוללים אל הנתונים ה-"יבשים".

הכנסות
המספרים מעלים שמטריקס היא החברה עם ההכנסות הרבות ביותר ברבעון הראשון – הן עמדו על 852 מיליון שקלים, לאחר עלייה של 9.5%. עם זאת, קצב גידול ההכנסות שלה נמוך מאלה של חברות ה-IT האחרות שנבדקו: ההכנסות של One1 צמחו ב-17.1%, של מלם תים – ב-12.9%, מג'יק רשמה בסעיף זה עלייה של 12.79% וחילן גדלה ב-11.3%.

מספר עובדים
סעיף נוסף שבו מטריקס בולטת הוא כוח האדם: מספר העובדים שלה עמד בסוף 2018 (הנתונים העדכניים האחרונים) על 9,960 איש – הרבה יותר מפי שניים מהחברות האחרות. מספר עובדי חילן הוא 3,850 איש, מלם תים מעסיקה 3,680 איש ו-One1 מעסיקה 3,500 איש. מג'יק היא החברה עם מספר העובדים הקטן ביותר מאלה שנבדקו – 2,385 איש.

רווח נקי
מטריקס היא גם החברה עם הרווח הגדול ביותר: הוא עמד ברבעון הראשון של השנה על 38.194 מיליון שקלים. עם זאת, כשמשווים את הרווח הנקי להכנסות, במטריקס עומד הנתון על 4.5%, לעומת One1 עם 4.6%, חילן עם 8.2% ומג'יק עם 9.09%. החברה היחידה מאלה שנבדקו שהנתון היה קטן בה מזה של מטריקס היא מלם תים – 3.8% בלבד.

לפניכם טבלאות שממחישות את הנתונים השונים של כל אחת מהחברות. כל הסכומים בסעיפי ההכנסות והרווח הם במיליוני שקלים מלבד מג'יק, שם הסכום הוא במיליוני דולרים ומתורגם לשקלים בשער נוחות של 3.6 שקלים לדולר.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

שי אוזון, המנכ"ל הפורש של One1. צילום: פלי הנמר

שי אוזון, המנכ"ל הפורש של One1. צילום: פלי הנמר

אודי ויינטראוב, מנכ''ל משותף במלם תים. צילום: ניב קנטור

אודי ויינטראוב, מנכ"ל משותף במלם תים. צילום: ניב קנטור

גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק. צילום: יח"צ

גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק. צילום: יח"צ

אבי באום, יו"ר חילן. צילום: יח"צ

אבי באום, יו"ר חילן. צילום: יח"צ

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים