משרד האנרגיה האמריקני: כ-600 מיליון דולרים יושקעו במחשב על

קריי ו-AMD ישתפו פעולה לבניית מחשב על מותאם במיוחד עבור המשרד ● צפוי להזניק את תחום מחשבי העל לעידן חדש

צילום אילוסטרציה: BigStock

קריי ו-AMD ישתפו פעולה יחדיו כדי לבנות מחשב על חדש עבור משרד האנרגיה בארצות הברית. המחשב, שזכה כבר לשם Frontier, ייבנה עבור המעבדה הלאומית באוק רידג' שבטנסי, והוא אמור להציע ביצועי נוקה צפה ברמה שלא מוכרת כיום. הוא אמור להציג עוצמת חישוב של 1.5exaFlops ולהזניק את תחום מחשבי העל לעידן חדש.

עד כמה המחשב אמור להיות מהיר? נכון להיום המחשב המוביל את רשימת 500 מחשבי העל המהירים ביותר, Summit של יבמ שממוקם גם הוא באתר המעבדה של אוק רידג', מציע רמת ביצועים שמסתכמת בכ-200petaFlops או כ-0.2exaFlops. למעשה, נכון לעכשיו עוצמת המחשוב של Frontier עולה על שילוב יותר מ-150 המחשבים הראשונים ברשימה.

אמור  לפעול עד 2021,

כ-600 מיליון דולרים אמורים להיות מושקעים במחשב, כ-500 מיליון מהם בחומרה בלבד. זו תהיה מבוססת על מעבדי ה-Epyc לשרתים של AMD יחד עם 4ארבעה כרטיסי תצוגה מקצועיים, כשכולם מחוברים ביניהם בפלטפורמת מארג ה-Infinity של החברה. קריי תספק את טכנולוגיית הרשת שלה, Slingshot, עם קצבי העברה שעומדים על 20 גגיה-ביט/לשנייה עבור כל צומת.

המחשב, שאמור להתחיל לפעול ב-2021, יתפוס כ-100 ארונות שיתפרסו על פני שטח של קצת פחות מ-700 מטר/רבוע.

המחשב אמור להיות אף מהיר יותר מ-Aurora המחשב שקריי בונה יחד עם אינטלשאמור להיות הראשון שישבור את מחסום ה-1exaFlop וימוקם במעבדות של המשרד בשיקגו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים