"אני שמח שהתנדבתי – זהו רווח לצבא, וגם לי"

סמל חובב בירקה, המתנייד בכסא גלגלים והתנדב לשירות בצה''ל, משרת כתוכניתן ביחידת מצפן שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר ● בירקה הוא אחד מ-120 קצינים וחיילים שישתתף מחר, יום העצמאות, בטקס חיילים מצטייני נשיא המדינה

סמל חובב בירקה.. צילום: דובר צה"ל

"המסר שלי לבעלי מוגבלויות כמוני, הוא שהשירות הצבאי זו חווייה מעצימה, אישית ומקצועית. השירות הצבאי הוא משהו שהביא לרווח ולערך, לצבא – וגם לי", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים סמל חובב בירקה.

בירקה, תושב רמלה בן 21, משרת כתוכניתן ביחידת מצפן שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר. בשל היותו מתנייד בכסא גלגלים, הוא התנדב לשירות צבאי. "למדתי בתיכון חמש יחידות במדעי המחשב", אמר, "היה לי מובן מאליו שאתנדב לצבא. זה בא מהחינוך מהבית, רציתי להיות כמו כולם, ולהוכיח שיש לי מה לתרום, בדיוק כמו כל החברים שלי". לדבריו, "לא היו מכשולים בתהליך הקליטה בצבא, רק שזה היה תהליך ארוך. אבל אחרי שאישרו את ההתנדבות שלי, הכל עבר מאד חלק".

עם גיוסו בספטמבר 2017, בירקה ביקש לשרת באגף התקשוב, ושובץ בקורס תכנות, שלאחריו החל לשרת כתוכניתן ביחידת מצפן. "אני לוקח חלק בפרויקטים רבים, ביניהם פרויקטים ייעודיים במסגרת הטמעות מערכת ה-ERP של סאפ בצה"ל, כגון ניהול דלק בצה"ל, ניהול מערך המזון ועוד. אני עובד על התאמות של הסאפ למערכת ה-ERP הצבאית. אנו מחליפים את התהליכים הקיימים במערכות ה-IT השונות, לתהליכים מבוססי מערכת ה-ERP".

"התפקיד שאני עושה מאד מאתגר אישית ומקצועית", אמר, "התפקיד מאד משמעותי, ומה שאנו עושים מאד חשוב ותורם לצבא". בהחלטת מפקדיו לקבלת התואר חייל מצטיין, נכתב על בירקה כי "הוא יוזם ומקדם נושאים חדשים, המביאים ערך מוסף ומשמעותי בתחומי הליבה של האגף. הוא בעל ראיה מערכתית רחבה, מסור, ערכי, צנוע וחברותי. כמו כן הוא משמש דוגמה ומופת לשירות, תוך התגברות על קשיים. אי לכך, בירקה נבחר להימנות בין 120 מצטייני נשיא המדינה השנה". הוא סיים באומרו כי "כשהודיעו לי שנבחרתי למצטיין הנשיא, הייתי בהלם. חשבתי שזה די מובן מאליו שעלי לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. אומר לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, שאני שמח שהתנדבתי. חשוב להתגייס. ביוני הקרוב אני יוצא לקורס קצינים, בכוונתי להמשיך ולתרום".

סגן טל שאול אוקנין. צילום: דובר צה"ל

סגן טל שאול אוקנין. צילום: דובר צה"ל

"מבצע משימותיו עד תום"

מצטיין נשיא נוסף הוא סגן טל שאול אוקנין, תושב באר שבע, המשרת כקצין הקשר של גדוד 12 בחטיבת גולני. אוקנין למד בביה"ס ע"ש דוד טוביהו. הוא קיבל זימון לקורס קשר"גים (קציני קשר גדודיים) – והתקבל. באוגוסט 2016 גויס, עבר מסלול אותו מתאר כ"מאתגר, מעצים ומלמד" באורך שנה ושמונה חודשים בבה"ד 7. עם סיום הקורס שובץ כקשר"ג גדוד 12.

בהחלטת מפקדיו על היותו מצטיין נשיא, נכתב כי "אוקנין הוא בוגר מסלול ההכשרה של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. הוא מבצע משימותיו עד תום, מקפיד על ארגון וניהול, יישום כללי הבטיחות ומגיע להישגים מרשימים. כמו כן, הוא נותן מענה לכל בעיה ועושה זאת במקצועיות רבה. הוא ערכי, מסור, חברותי ומשמש דוגמה ומופת לכלל חיילי היחידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים