אקזיט כחול לבן: Salesforce רוכשת את Bonobo AI ב-200 מ' ש'

המערכת של הנרכשת מנתחת את כל המידע הטקסטואלי המיוצר על ידי ארגונים על מנת לספק תובנות מעשיות בזמן אמת שעוזרות לסגור יותר עסקאות ועל הדרך משפרות את חווית הלקוח

סיילספורס.

אקזיט ציוני: Salesforce רוכשת את Bonobo AI במאות מיליוני שקלים. המערכת של Bonobo AI מנתחת את כל המידע הטקסטואלי המיוצר על ידי ארגונים על מנת לספק תובנות מעשיות בזמן אמת שעוזרות לסגור יותר עסקאות ועל הדרך משפרות את חווית הלקוח

Bonobo AI מפתחת מוצר המבוסס על טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה, שעוזר לחברות לשפר את התקשורת שלהן עם לקוחות. המוצר מנתח את כל התקשורת המדוברת והכתובה בין חברות ללקוחות שלהן בערוצי תקשורת שונים – טלפון, דוא"ל, וידאו, צ'ט – ומצביע על הזדמנויות וצווארי בקבוק בתהליכי המכירה והשירות.

ניתוח התקשורות מספק תובנות, המאפשרות לצוותי החברה לזהות הזדמנויות להגדלת המכירות וצווארי בקבוק בתהליכי המכירה ומתן שירות. המערכת אף יודעת לזהות בזמן אמת שיחות העלולות לסכן משפטית את החברה, א להביא לביוש שלה במדיה החברתית. לדברי הנרכשת, במערכת שלה נותחו יותר ממיליארד שיחות ותכתובות.

Bonobo AI הוקמה על ידי אפרת רפופורט, ברק גולדשטיין, עידן צ'יטיאט ואוהד חן ב-2017. לחברה משרדים בתל אביב ובניו יורק, והיא מונה כעשרים עובדים, מרביתם בארץ. על לקוחותיה נמנות  Honeybook, MyHeritage ו-Feedvisor הישראליות. בנובמבר האחרון הנרכשת גייסה 4.5 מיליון דולרים, בהובלת הקרנות G20 ,Capri Ventures ומשקיעים פרטיים, ביניהם אריה מרגי ממייסדי אם-סיסטמס ו-XtremIO. רפופורט, המשמשת כמנכ"לית, היא בת 29, והיא שירתה בעבר ביחידה 8200 והשלימה תואר שני בנוירוביולוגיה חישובית.

היסטוריה של רכישות

זו הרכישה החמישית של ענקית ה-CRM בענן בישראל. ביולי 2018 Salesforce רכשה את דטורמה הישראלית תמורת יותר משלושה מיליארד שקלים. דטורמה הוקמה ב-2012 על ידי רן שריג, קתרין ריבנט ואפי כהן – שלושתם אנשי פרסום לשעבר. דטורמה מונה יותר מ-300 עובדים, מחציתם בישראל, ולה 17 משרדים ברחבי העולם. תחום העיסוק של דטורמה הוא ניתוח שיווק. החברה פיתחה פלטפורמה לניתוח קמפיינים עבור מפרסמים. הניתוח, הנעשה בענן, מבוסס בינה מלאכותית, והוא מביא למיטוב של קמפיינים פרסומיים. דטורמה מספקת את שירות ניתוח השיווק שלה ליותר מ-3,000 מותגים מובילים בעולם, ועושה זאת על כלל ערוצי הפרסום והשיווק שלהם. על בסיס הרכישה, Salesforce הקימה מרכז פיתוח בישראל ועובדי דטורמה צורפו לצוותי הפיתוח של ענן השיווק שלה.

באוגוסט 2011 ענקית ה-CRM רכשה את נבאחו הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים. נבאחו עוסקת בפיתוח שירותי אבטחת מידע לשימוש בתוכנות מרחוק. היא מספקת הצפנה מקומית של נתוני הארגון ופענוח ההצפנה – לפני ואחרי שהמידע עוזב את מחסן הנתונים הארגוני ועובר לענן. על פי האנליסטים, מטרת הרכישה היא להרגיע לקוחות ארגוניים החוששים מהעברת מידע ארגונים לענני המיחשוב, בשל בעיות אבטחת מידע.

ביולי 2016 רכשה ענקית הענן את חברת ההזנק קולאן, בסכום שלא פורסם. פתרון התוכנה של קולאן עוזר לחברות לעקוב אחרי החומרה במרכז הנתונים שלהם, למצוא תקלות בציוד מהר יותר, וכן לקבל החלטות רכש טובות יותר על סמך התובנות שעולות מהאנליזה שמבצעת התוכנה למרכז הנתונים.

במאי 2016 Salesforce רכשה את אימפליסיט הישראלית, תמורת עשרות מיליוני דולרים. התוכנה שפיתחה Implisit מסופקת בענן ומסייעת לצוותי המכירות לקבל החלטות בצורה מהירה וטובה יותר, בהתבסס על המידע הקיים בארגון. בדרך זו ניתן לערוך חיזוי אילו הן העסקות המיטביות האפשריות ואילו כרוכות בסיכון רב יותר. התוכנה נותנת בנוסף המלצות לפעולות, על מנת לשפר את תהליכי המכירה. החברה הישראלית אף פיתחה יכולת לניתוח המיילים שמגיעים לארגונים, שעל בסיסם ניתן לצפות ולהעריך עסקות פוטנציאליות. על בסיסה הקימה הרוכשת עוד מרכז מו"פ, בו מפותחים חלקים ממוצר איינשטיין שלה. מייסדי Implisit הם גלעד רייכשטיין ואלעד דונסקי. דונסקי עבד במשרד ראש הממשלה, שימש כ-CTO של הנרכשת וכיום עומד בראש אחד משני מרכזי המו"פ של הרוכשת. צוות Bonobo AI יצטרף למרכז מו"פ זה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים