Salesforce.com רכשה את נבאחו הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים

החברה הנרכשת מספקת הצפנה מקומית של נתוני הארגון - לפני ואחרי שהמידע עוזב את מחסן הנתונים הארגוני ועובר לענן ● על פי אנליסטים, Salesforce.com רכשה את חברת ההזנק הישראלית, בשל ההכרה בכך שהצפנה הפכה לתקן הלכה למעשה במיחשוב ענן ● ג'ון פסקטורה, גרטנר: "בעזרת ההצפנה המשולבת כחלק מהשירות כתוכנה על פי דרישה, הלקוחות יכולים לוודא שאכן המידע כבר מוצפן אצל Salesforce.com"

ענקית ה-CRM לפי-דרישה, Salesforce.com, רכשה את נבאחו (Navajo Systems) הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים – כך דיווח אמש (ש') eWEEK, שקיבל אישור חלקי לידיעה מדוברת החברה הרוכשת.

נבאחו עוסקת בפיתוח שירותי אבטחת מידע לשימוש בתוכנות מרחוק. היא מספקת הצפנה מקומית של נתוני הארגון ופענוח ההצפנה – לפני ואחרי שהמידע עוזב את מחסן הנתונים הארגוני ועובר לענן. על פי האנליסטים, מטרת הרכישה היא להרגיע לקוחות ארגוניים החוששים מהעברת מידע ארגונים לענני המיחשוב, בשל בעיות אבטחת מידע. ההודעה על הרכישה צפויה להימסר באופן רשמי השבוע, בכנס Dreamforce שתערוך החברה הרוכשת בסן פרנסיסקו.

נבאחו נוסדה ב-2009, והיא אחת מהחברות המספקות שירותי הצפנה ללקוחות של Salesforce.com. היא פיתחה טכנולוגיה המאפשרת מתן תוכנה כשירות וירטואלית פרטית (VPS, ר"ת Virtual Private SaaS), וזו מסופקת כשירות או כהתקן (רכיב, appliance) המותקן במערכי המיחשוב והתקשורת של לקוחות Salesforce.com. כל המידע מוצפן בטכנולוגיה זו בטרם הוא עוזב את מערך המיחשוב הארגוני ועובר לענן. הדבר נעשה בצורה שקופה, כך שהמשתמשים הארגוניים אינם מודעים לתהליך.

מחקרים הצביעו על העובדה, כי בעוד ארגונים מבחינים בתועלות הנובעות משימוש ביישומי מיחשוב ענן, הם נותרים עדיין מודאגים לגבי היבטי אבטחת מידע וההגנה עליו, לרבות היבטי הבטחת הפרטיות ומניעת גניבת מידע בענן. על פי האנליסטים, Salesforce.com הבינה את הנקודה הזו, ולכן היא רכשה את חברת ההזנק הישראלית, בשל ההכרה בכך שהצפנה הפכה לתקן, הלכה למעשה, במיחשוב ענן.

אתר הנרכשת ירד מהרשת בסוף השבוע, ולא ברור כיצד הרכישה האמורה תשפיע על שותפיה העסקיים של הרוכשת, דוגמת יבמ (IBM). נבאחו מספקת תמיכה לחטיבת הפיתוח העסקי והבדיקות של הענק הכחול מאז מרץ 2010. עוד היבט שאינו ברור הוא מה יהיה עתיד היחסים של הנרכשת עם ספקיות הצפנה בתצורת תוכנה כשירות אחרות.

גורמים המקורבים לעסקה העריכו, כי הרכישה תסייע ל-Salesforce.com להביא את לקוחותיה לרמה גבוהה יותר של הלימה לרגולציות, בעזרת טכנולוגיית ההצפנה בענן. "בעזרת ההצפנה המשולבת כחלק מהשירות כתוכנה על פי דרישה, הלקוחות יכולים לוודא שאכן המידע כבר מוצפן אצל Salesforce.com", אמר ג'ון פסקטורה, סגן נשיא ועמית בכיר בגרטנר (Gartner). "זה לא מספיק שהמידע מוצפן – חשוב לדעת אצל מי נמצאים מפתחות ההצפנה ומי מנהל אותם. חשוב לעקוב אחר מפתחות ההצפנה ולוודא שהם אינם אובדים. ככל שנשענים וסומכים יותר על הצפנה, כך ניהול המפתחות הופך להיות חשוב יותר".

את נבאחו ייסדו דן גרוס – שמכהן גם כמנכ"ל החברה, ד"ר דיוויד מוסקוביץ' ודורון אברהם. בחברה הושקעו מיליונים בודדים של דולרים, על ידי קרן ההון סיכון הירושלמית JVP לפני פחות משנתיים. ההערכות הן, כי בעקבות הרכישה תקים Salesforce.com מרכז פיתוח בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים