אנליסט מומחה לאפל: iPhone 5G עד השנה הבאה

אחת הסיבות שאפל וקוואלקום מצאו סופסוף את הדרך ליישב את הסכסוך ארוך השנים ביניהן היא טכנולוגיית 5G ● אנליסט בכיר לעסקי הענקית מקופרטינו מגלה שה-iPhone 5G הראשון ישוחרר כשהוא מגובה בשבבים של קוואלקום וסמסונג וטוען שאפל עשויה לשווק 200 מיליון מכשירי iPhone שכאלו כבר בשנת 2020

המערב לא רוצה את סין ווואווי מעורבות בפריסתה. טכנולוגיית 5G. צילום אילוסטרציה: BigStock

מינג-צ'י קואו, אנליסט מומחה לאפל מ-TF International Securities, סבור כי המהלך הבלתי צפוי של אינטל לצאת מעסקי המודמים למכשירי ה-5G הותיר את קוואלקום בשליטה מלאה על תחום המודמים החכמים לטלפוני הדור החמישי, והסיר את חוסר הוודאות במונחים של מכשיר iPhone 5G העתידי.

כעת, לאחר שבשבוע שעבר התבשרנו כי אפל וקוואלקום הסדירו את המאבק המשפטי הארוך והמייגע שלהן ונכנסו לעסקת רישוי של שש שנים, קואו מצפה לכך שהענקית מקופרטינו תשיק את מכשיר ה-iPhone הראשון שלה שיעבוד על בסיס טכנולוגיית 5G כבר במחצית השנייה של 2020.

5G – המניע לפשרה המפתיעה

במזכר שכתב ללקוחות, ושהושג על-ידי MacRumors, קואו מציין כי הוא סבור שמאמצי הפיתוח, והידיעה על לוח הזמנים המתוכנן והמקווה, קדמו לחתימת הפשרה עם קוואלקום, והיו המניע לה.

מכיוון שמספר יצרניות מתחרות של אפל כבר יצאו עם מכשירי 5G מוכנים השנה, ומאחר שאינטל הייתה אמורה להיות ספקית המודמים היחידה של אפל לדור החמישי, אבל שאפל הפנימה כי שבבי 5G של אינטל לא יהיו יכולים להספיק להיות מוכנים עד להשקת האייפון המתקדם, אפילו ב-2021 – אפל הבינה שהיא עלולה להחמיץ שני מחזורים של סמארטפונים מזירת ה-5G – דבר שלא הייתה מוכנה לו.

אחרי הפשרה שסוכמה בין הענקיות, אינטל הודיעה כי היא פורשת מפיתוח וייצור של מודמי 5G, ומשאירה את הזירה החמה לקוואלקום וסמסונג, שהשבבים שלהן הם שיגיעו לבסוף למכשירים החדשניים של אפל, כך לפי קו.

בוב סוון, מנכ"ל אינטל, אמר כי בעסקי המודמים לטלפונים החכמים "הבנו שאין נתיב ברור לרווחיות ולהחזרים חיוביים".

רשת דור חמישי. אילוסטרציה: BigStock

רשת דור חמישי. אילוסטרציה: BigStock

"אי-הוודאות הוסרה לאחר שסכסוך הפטנטים של אפל וקוואלקום הסתיים"

קואו כתב במזכר שפורסם כי: "אפל וקוואלקום סיימו מחלוקת פטנטים ונכנסו להסכם רישוי בן שש שנים שמרמז כי דגמים חדשים של iPhone יושקו במחצית השנייה של 2020 ויתמכו ב-5G. קוואלקום וסמסונג הן ספקיות פוטנציאליות לשבבי 5G".

הוא הוסיף והבהיר כי השוק היה מודאג מכך שאינטל תאכזב עם שבבי 5G שלה, שפיתוחם עלול לארוך יותר משנדרש ושהקצב שלו הוא אי-ודאי, מה שעלול לייצר בעיה חמורה ביותר בעבור התכניות ל-iPhone החדש שעתיד לאמץ 5G ולצאת ב-2020. "אבל אנחנו מאמינים שאי-הוודאות הוסרה לאחר שסכסוך הפטנטים של אפל וקוואלקום הסתיים והשתיים נכנסו לעסקת רישוי של שש שנים, ואינטל הכריזה על כך שהיא תצא מעסקי השבבים הבסיסיים של 5G", הסביר קו.

מעניינת התיאוריה ש-קואו שוטח שטוענת כי אפל תכניס למכשיריה העתידיים מודמים משתי הספקיות – קוואלקום וסמסונג – גם יחד. לדברי קו, מכשירי iPhone עם מודמים של קוואלקום לטכנולוגיית 5G יימכרו בשווקי mmWave (גלים מילימטרים), בעוד שמכשירים המיוצרים עם המודמים של סמסונג יתמקדו בשווקי משנה של 6GHz. על פי הפרשנות, האסטרטגיה הזו נועדה להורדת הסיכון, להפחתת עלויות ולהגדלת כוח המיקוח של אפל מול הספקיות שלה.

צפויה השפעה טובה על המכירות

יצוין כי קואו מצפה שליכולות 5G תהיה השפעה גדולה על המכירות. לטענתו ב-2020 אפל תשווק בין 195 ל-200 מיליון יחידות iPhone, וזאת לעומת בין 188 ל-192 מיליון יחידות שלסברתו יימכרו בשנת 2019. מתוך מספר זה של מכשירי iPhone ש-קואו מנבא שיימכרו בשנת 2020, כ-70-75 מיליון יחידות יהיו לדעתו מכשירים מהדור החמישי.

דו"ח שרשרת האספקה של קואו בנוגע לשבבי iPhone 5G כולל את ההסתייגות הרגילה, עם זאת, ומציין כי קיימת אפשרות שהחומרה תתעכב בעתיד ולפיכך האירועים לא יתרחשו כצפוי. קואו גם נוגע במזכר בנושא מלחמת הסחר של ארה"ב עם סין, וכותב כי זו נותרה עדיין דאגה גדולה בעבור אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים