מאז מאסר ג'וליאן אסאנג': עשרות מיליוני מתקפות האקרים על אקוודור

הפעילות הערה באה כזעם על ביטול המקלט המדיני לחושף השחיתויות, והסגרתו לידי השלטונות בבריטניה ● האקוודורים טוענים מנגד שאסנאג' השתמש בשגרירות שלהם בלונדון כמטה שממנו השיק מתקפות סייבר ושבכלל התנהל בצורה בלתי נסבלת ● לפי הגארדיאן, הבריטים התחייבו בפני נשיא אקוודור שאסאנג' לא יוסגר אם עונש מוות עומד על הפרק בעניינו בארה"ב

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס. צילום: Cropbot, ויקיפדיה

בתחילת השבוע – ימים ספורים אחרי מעצרו הדרמטי של חושף השחיתויות ומקים וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג' בשגרירות אקוודור בלונדון ביום ה' האחרון – דיווחו בכירים מאקוודור כי התקפות הסייבר על הממשלה ורשויות המדינה הוכפלו בעקבות המעצר.

סגן שר התקשורת, המידע והטכנולוגיה של אקוודור, פטריסיו ריאל, אמר כי מוסדות ממשלתיים חוו 40 מיליון מתקפות סייבר לאחר שהמדינה החליטה לסיים את הענקת המקלט המדיני לאסאנג' בשגרירותה. ריאל לא קישר את הפיגועים לקבוצה מסוימת של האקרים או למדינה מסוימת, אלא סיפר שהמתקפות זוהו כמגיעות מכמה מדינות, כולל בריטניה, ארצות הברית, ברזיל, הולנד, גרמניה וצרפת.

בהצהרה שלו לתקשורת צוטט ריאל אומר ש"במהלך אחר הצהריים של אפריל 11 קפצנו מהמקום 51 למקום 31 ברחבי העולם במונחים של נפח מתקפות הסייבר". אף על פי שלא הצהיר מי היו התוקפים, הוא הכריז על קבוצת אנונימוס, המזוהה עם וויקיליקס ופועלה, כגוף שהפך לאיום סייבר ממשי על המדינה.

חוויאר ג'ארה, סגן מזכיר מחלקת האלקטרוניקה של משרד התקשורת של אקוודור, הרחיב ואמר לסוכנות הצרפתית AFP, שההתקפות היו בעלות נפח רב ולכאורה התמקדו בהכרעתם של שרתים על ידי תנועה מאסיבית, אבו במלים אחרות – מתקפת DDoS. ההתקפות, לדבריו, פגעו קשות במשרד החוץ, בבנק המרכזי, במשרד הנשיא, לנין מורנו, בשירותי מס הכנסה ובמספר משרדים ואוניברסיטאות. ממשלת אקוודור אישרה כי אכן משרד החוץ, הבנק המרכזי ומשרדו של מורנו היו על הכוונת של ההאקרים, וציינה אף היא שהמתקפות לא כללו גניבת נתונים מהרשויות.

הסבלנות פקעה אך ביטול המקלט – רק אחרי הבטחה לסרב להסגרה במקרה עונש מוות

אסאנג' זכה למקלט מדיני מאז 2012 בשגרירות בלונדון, אך לבסוף הוסגר ונעצר אחרי שממשלתו של מורנו האשימה אותו ביצירת סכסוכים על ידי התערבות בעניינים בינלאומיים, בהטרדה של אנשי הצוות בשגרירות, ואפילו במריחת צואה על קירות השגרירות.

הנשיא מורנו אמר לאחר המאסר כי "סבלנותה של אקוודור להתנהגותו של מר אסאנג' פקעה", ובנוסף כתב לגרדיאן הבריטי במייל טענות שאסאנג' השתמש בשגרירות כמקום לפעול בו לצורך ריגול והשקת פעילות סייבר. "כל ניסיון לפגוע ביציבותנו הוא צעד בלתי מתקבל בעבור אקוודור, משום שאנחנו מדינה ריבונית שמכבדת מדינות אחרות. אנחנו לא יכולים לאפשר לבית שלנו, שפתח את דלתותיו, לשמש מרכז לריגול", כתב.

עורכי דינו של איש וויקיליקס הכחישו את טענות אקוודור כלפי האורח שלה בשגרירות, כולל את אלו בנוגע להיגיינה האישית הקלוקלת שלו ולמריחת הצואה.

אסאנג' ממתין, כאמור, להחלטת הבריטים האם להסגירו לארצות הברית אם לא, ותועד בעת מעצרו במראה מזוקן, מוזנח וחיוור מאוד, כשהוא צועק: "אתם חייבים להתנגד. אתם יכולים להתנגד. בריטניה חייבת להתנגד".

מורנו, שחש חובה לנקות עצמו מזעם מעריצי אסאנג' והדואגים לשלומו אמר לתקשורת כי "בהתאם למחויבותנו החזקה לזכויות אדם ולמשפט הבינלאומי, ביקשתי מבריטניה להבטיח כי מר אסאנג' לא יוסגר למדינה שבה יוכל לעמוד בפני עינויים או עונש מוות. ממשלת בריטניה אישרה זאת בכתב, בהתאם לכללים שלה".

ובאמת, על פי הגרדיאן, בריטניה שלחה לנשיא אקוודור מכתב שבו הודיעו שר החוץ הנוכחי, ג'רמי הנט, וקודמו, בוריס ג'ונסון, כי אסאנג' לא יוסגר בלי הבטחה שעונש מוות בעניינו אינו על הפרק.

"הבעת את דאגתך, שאם יוסגר אסאנג' מבריטניה, יהיה סיכון שהוא עלול להיות נתון לעונש מוות", צוין במכתב. "על פי החוק בבריטניה, לא ניתן להורות על הסגרה של אדם אם האדם הנוגע בדבר יהיה תחת האיום לעונש מוות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים