יבמ התחילה את 2019 ברגל שמאל – עם ירידות בהכנסות וברווחים

החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידות של כ-5% בסעיפים העיקריים ● מדובר בתוצאות מאכזבות לג'יני רומטי, שמוכיחות שהשינוי שהתוותה אמנם קורה, אבל בקצב איטי מהצפוי

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: פלי הנמר

עוד רבעון שביבמ היו מעדיפים לשכוח: החברה סיימה את שלושת החודשים הראשונים של השנה עם ירידה של 4.7% בהכנסות ל-18.18 מיליארד דולר וקיטון של 5.36% ברווחים ל-1.59 מיליארד – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה אמש (ג'). הרווח למנייה רשם קיטון של 1.65% ל-1.78 דולר.

המומחים אמנם צפו כי ההכנסות של הענק הכחול יקטנו ברבעון, אך הירידה הייתה גדולה מהצפוי. עיקרה נובע מירידה חדה במכירות המיינפריים: אלה קטנו ב-11.5% ל-1.83 מיליארד דולר. גם עסקי הענן של יבמ לא בשמים, ואלה ירדו ברבעון המדווח ב-1.5% ל-5.02 מיליארד.

ביבמ היו שמחים לראות את שערו החזק של הדולר משפיע לטובה על השורה התחתונה, אלא שהעלייה בשער זה פגעה בהכנסות הדולריות מפעילות החברה מחוץ לארצות הברית.

שבע השנים של ירידות בהכנסות נקטעו – לרבעון אחד בלבד

מדובר בנתונים מאכזבים בעיקר לנוכח העובדה שיבמ עברה ברבעון הקודם לגידול בהכנסות, בפעם הראשונה מזה שבע שנים. בחברה האמינו שאותה עלייה מבטאת שינוי במגמת הדימום שלה, אולם תוצאות הרבעון הראשון מבשרות רעות.

למרות הנתונים הלא מחמיאים, שוק ההון הגיב במתינות לתוצאות של יבמ, ובמסחר שלאחר סגירת דלתות וול-סטריט (מעבר לדלפק) ירד שער המנייה של החברה בכ-2% בלבד. אלא שגם כאן מדובר בשינוי במגמה, לאחר שמאז פרסום תוצאות הרבעון הקודם עלו מניות החברה ב-18%.

התוצאות הנוכחיות הן מכה למנכ"לית, ג'יני רומטי, שמאז שנכנסה לתפקיד ב-2012 מובילה מדיניות של שינויים. היא הקטינה את הפעילות בתחומים המסורתיים של החברה, בעיקר בתחום החומרה, והגדילה את הפעילות בענפים שיש בהם פוטנציאל לקצב צמיחה גבוה, כגון הענן והמחשוב הקוונטי. יש לציין בהקשר זה גם את עסקת הענק שבה רכשה יבמ את רד-האט תמורת 34 מיליארד דולר.

הביצועים הרבעוניים מוכיחים שהתכנית העסקית שהתוותה רומטי אמנם עובדת והחברה משנה כיוון, אך בעוצמה ובמהירות פחותה ממה שציפו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נסים בן-דיין וידאו

    שיהיה בהצלחה למנכ"ל החדש של מוטורולה סוליושינס. מגמלאי מוטרולה נסים בן-דיין.

אירועים קרובים