פורטינט תשלם יותר מחצי מיליון דולר כפיצוי לממשלת ארה"ב

במסגרת הפשרה על שמכרה לממשלה מוצרים סיניים שהתחזו לתוצרת מקומית תשלם חברת אבטחת הסייבר 545 אלף דולר ● הדברים מגיעים אחרי שחוקרים פדרליים מצאו שעובד החברה, ששמו לא צוין, נהג לשנות ביחד עם צוותו את התוויות של החברה לצורך הונאת הסחר

פורטינט

פורטינט הסכימה להסדר מול משרד המשפטים האמריקני ותשלם למדינה 545,000 דולר, בכדי לפצות בגין טענות הנוגעות להפרת תקנות הסחר הפדרליות מטעמה, כך הודיע הפרקליט דייוויד ל' אנדרסון מפרקליטות המדינה בסוף השבוע (ו').

חברת אבטחת הסייבר הודתה בכך שבין ינואר 2009 לסתיו 2016 נהג עובד שלה, שהיה אחראי על ניהול שרשרת האספקה, לדאוג לכך שתוויות של מוצרי אבטחה מסוימים שלה, שיוצרו בסין, ישונו כך שהמוצרים יראו כתואמים לכללי המסחר הפדרליים המקומיים הנהוגים בארצות הברית. חלק מהמוצרים שזכו בהתוויה הכוזבת נמכרו באמצעות מפיצים ומשווקים שונים למשתמשים במשרדי הממשל האמריקני, ואף בצבא ארה"ב.

בכדי ליישב את הטענות, פורטינט הסכימה לשלם 400,000 דולר למדינה וכן לספק לחיל הנחתים של ארה"ב ציוד נוסף בשווי 145,000 דולרים.

ההסכם בין ממשלת ארצות הברית לספקית אבטחת הסייבר מסאניוויל שבקליפורניה – שבשנת 2018 הייתה הרביעית בעולם בשווי השוק המוערך שלה, ושעמד על 10.8 מיליארד דולר – כלל את ההסכמה בין הגורמים על כך שהמקרה כולו מקורו במהלכים של עובד פורטינט, שכבר פוטר בינתיים. העובד הורה לצוות שתחתיו ולקבלנים מסוימים לשנות תוויות מוצרים, כך שלא יצוין על גביהן שם מדינת המקור שבה יוצרו, או כך שהתוויות יכללו את הביטויים "תוכנן בארצות הברית ובקנדה" או "הורכב בארצות הברית", כפי שמכתיבות התקנות האמריקניות, ולא כפי שהיו הדברים הלכה למעשה.

מאבק עיקש בהפרות סחר

הפרקליטות האמריקנית הצהירה כי הפשרה מצביעה על כך שהמדינה והרשויות שלה יוסיפו להיאבק בהפרת תקנות הסחר המקומיות.

"קבלנים שמספקים לממשלת ארה"ב טכנולוגיה מתוצרת סין ייתבעו וישאו באחריות כאשר יפרו את חוק הסכם הסחר", אמר נציג היחידה לחקירות פליליות בשירות הביטחון האמריקני, ה-DCIS (ר"ת The United States Army Criminal Investigation Command).

"ה-DCIS ושותפיה לאכיפת החוק מחויבים למאבק בהונאות רכש וסיכון קיברנטי בתכניות משרד ההגנה האמריקני", אמר הנציג והוסיף כי "הפשרה הזו היא איתות ברור לקהילת האספקה שעושה עסקים עם צבא ארה"ב – הונאה לא תהיה נסבלת בשום אופן או צורה".

דובר פורטינט אמר כי סכום הפשרה "הנומינלי" של 545 אלף דולר משקף בין השאר את שיתוף הפעולה של החברה שפעלה באופן מיידי ויסודי לפתרון המצב.

"זה היה מקרה בודד שבו היו מעורבים אירועים מלפני יותר משנתיים, שבהן עובד לשעבר שהיה נוכל פעל נגד המדיניות שלנו", אמר דובר פורטינט. "כאשר נודע לנו על האירוע, נקטנו פעולה מיידית, כולל חקירה יסודית של העניין, פיטורי העובד ויישום אמצעי הגנה נוספים בכדי למנוע הישנות מצב שכזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים