ארה"ב: קרן של 20.4 מיליארד דולר לאספקת 5G באמריקה הכפרית

האמריקנים נותנים עוד פוש לפריסת רשתות פס רחב אלחוטי מהיר מהדור החמישי והשיקו קרן, שנוסדה ביוזמת ממשל טראמפ, ועתידה לסייע לטכנולוגיית האלחוט המתקדמת להגיע לאזורים הלא מעויירים של המדינה הענקית

המערב לא רוצה את סין ווואווי מעורבות בפריסתה. טכנולוגיית 5G. צילום אילוסטרציה: BigStock

הרשת האלחוטית המתקדמת 5G נמצאת כבר בפריסה נרחבת במדינות העולם המערביות, אבל ארצות הברית משתרכת מעט מאחור בכל הנוגע במהירות החיבור שהיא מצליחה להציע לאזרחיה, במיוחד לעשרות המיליונים מהם שאינם מתגוררים בערים הגדולות. ממשל טראמפ רוצה לשנות את זה ועל כך מעידה ההחלטה להקים קרן בהיקף 20.4 מיליארד דולר, שמטרתה להבטיח כי גם לכפריים של אמריקה תהיה גישה לטכנולוגיית 5G – רשתות פס רחב אלחוטי מהיר מהדור החמישי.

הנשיא דונלד טראמפ ואג'יט פאי, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC, הודיעו בשבוע שעבר כי מכרז 5G-spectrum יתקיים ב-10 בדצמבר, ונועד לפתיחת גלי גלישה שבהם ניתן יהיה להשתמש לצורך פריסת רשתות אלחוטיות מסחריות של 5G. המכירה הפומבית של הספקטרום האלחוטי תהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, ותכסה שלושה תדרי רדיו שונים שפועלים ב-3,4000 MHz. פאי הבטיח עם זאת כי יהיו מכרזים ומכירות פומביות נוספים גם בהמשך הדרך.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

קרן בהיקף 20.4 מיליארד דולר

ארצות הברית גם הודיעה, כאמור, כי היא מייסדת קרן בהיקף 20.4 מיליארד דולר, שמוגדרת כקרן להזדמנויות דיגיטליות (Rural Digital Opportunity Fund) לבניית רשתות פס רחב במהירות גבוהה בחלקים הנרחבים והיותר נידחים של המדינה, שתסייע לחיבורם של עד 4 מיליון בתים ועסקים קטנים לטכנולוגיית ה-5G במהלך עשר השנים הקרובות.

יצוין כי חברות שמעוניינות לזכות במימון מקרן ההזדמנויות הדיגיטליות חייבות לספק לפחות 25 Mbps כקצב הורדה באזורים הזקוקים לקישוריות. סביר להניח שענקיות סלולר, כמו T-Mobile, AT&T, ומובילות האלחוט הגדולות האחרות יגישו בקשה לסכומים גדולים במכרז.

T-Mobile כבר מחויבת לרשת ארצית 5G ללא הגבלה ואילו AT&T התרברבה עד היום שברשותה טכנולוגיית 5G "האמיתית" והיא זו המותקנת כיום, אלא שבדיקות שבוצעו הראו כי הרשת שלה איטית יותר בהשוואה לכמה רשתות 4G המופעלות על ידי מתחרותיה.

לא רשת מולאמת

מנהל טראמפ אמר כי הקרן תושק מאוחר יותר השנה, בתקווה שתהפוך את ארה"ב למובילה בתחום ה-5G.

אחרי ששמועות ודיווחים קודמים טענו שהממשלה עשויה להיות מעורבת בבניית רשתות 5G, הבטיח הנשיא כי הממשלה בהובלתו לא תקדם רשת 5G מולאמת, וציין כי פריסת ואספקת הטכנולוגיה תישאר בידי גורמים מהמגזר הפרטי.

יו"ר ה-FCC אמר שטכנולוגיית ה-5G היא "גורם משנה משחק בעבור קישוריות ניידת", והסביר כי הרשתות המהירות ישחקו תפקיד מרכזי ברפואה מרחוק, באימוץ יכולות מציאות מדומה, בייצור, בחקלאות, ואפילו בהפעלת "ערים חכמות" שלמות.

"הסיפור של 5G הוא סיפור הצלחה אמריקני", טען פאי, למרות שנכון לעכשיו דווקא מסתמן שסין היא המובילה העולמית בתחום. הוא הבהיר, עם זאת, כי "ההצלחה המוקדמת שלנו היא רק זה – מוקדמת. אנחנו עדיין צריכים לעשות יותר".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים