NessPRO הטמיעה מוצרי הזדהות של מיקרופוקוס בממשל זמין

היקף הפרויקט: מיליוני שקלים ● יוגב שמני, מנהל ממשל זמין: "לפרויקט יש גם מניע כלכלי: עלות פעולה דיגיטלית זולה פי 20 מפעולה טלפונית וזולה פי 50 מפעולה פרונטלית. שירותי דיגיטל חוסכים כסף לממשלה"

יוגב שמני, מנהל ממשל זמין, רשות התקשוב במשרד ראש הממשלה. צילום: ניב קנטור

ממשל זמין הטמיע מוצרי ניהול גישה הזדהות במערך ממשל זמין ברשות התקשוב, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כחצי שנה והיקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים. את ההטמעה של מוצרי ההזדהות של מיקרופוקוס ביצעו אנשי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס – המייצגת את מיקרופוקוס בישראל, עם אנשי EDP.

את הפרויקט חשף יוגב שמני, מנהל ממשל זמין, רשות התקשוב במשרד ראש הממשלה. שמני היה דובר המפתח בכנס שערכו NessPRO ומיקרופוקוס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, דן בנושאי ניהול זהויות במגזר הציבורי, ונערך היום (ה') במלון ממילא, ירושלים, בהשתתפות יותר ממאה אנשי ממשלה ומגזר ציבורי. את הכנס הנחה עמית ארמוזה, מנהל חטיבת פתרונות ניהול ב-NessPRO.

ממשל זמין, אמר שמני, "החליט להעביר את המיקוד ממשרדי הממשלה – ולהעביר אותו לאזרחים ולעסקים. החלטנו ללכת למימוש תפיסה של 'מובייל תחילה'. האזרחים רוצים שירותים במובייל, המחשבים פחות רלוונטיים, ואנו רואים זאת בכניסות לכל השירותים הדיגיטליים". לדבריו, "אנו גוף הביצוע של רשות התקשוב הממשלתית, יעודנו להנגיש את שירותי הממשלה בצורה דיגיטלית לאזרחים ולעסקים ובנוסף, לאפשר למשרדי הממשלה לפעול כממשלה אחת". שמני ציין כי "לפרויקט יש גם מניע כלכלי: עלות פעולה דיגיטלית זולה פי 20 מפעולה טלפונית וזולה פי 50 מפעולה פרונטלית. שירותי דיגיטל חוסכים כסף לממשלה".

"אם אתם רוצים ללכת מהר, לכו לבד. אם אתם רוצים להגיע רחוק – לכו ביחד"

לפי שמני, "אנו מספקים באתר אחד את כלל השירותים, כל המידע נמצא במקום אחד. את האזרח לא מעניין מי ספק השירות אלא זה שהוא רוצה לצרוך אותו בקלות". הוא תיאר את המצב בטרם הפרויקט: "היו כמה בעיות, ריבוי מערכות הזדהות; ריבוי סיסמאות; רמת אבטחה לא מספקת, נמוכה – אף מערכת לא עמדה ברמת אבטחת המידע הנדרשת". לפני שנתיים, אמר שמני, "התחלנו בהטמעת מערכת פרי פיתוח פנימי. רצינו מערכת רובסטית עבור הזדהות של אזרחים ועסקים בישראל. הפרויקט הביא למצב בו יש מערכת הזדהות ממשלתית אחת, עם סיסמה אחת – המהווה שער כניסה אחד לממשלה". לדבריו, "למערכת יש כמה יכולות: הזדהות בשלוש דרכים שונות – סיסמה קבועה בשילוב סיסמא חד פעמית, OTP; שימוש בתעודת זהות ביומטרית, או עם אפליקציה, המאפשרות לבצע באופן מגוון את הליך הרישום וההזדהות. הוספנו עוד רמה, וכעת יש ארבע רמות של הבטחת הזדהות. כך, אנו עומדים בדרישות של רמת האבטחה הגבוהה ביותר להזדהות עם רישום מרחוק. המערכת מאפשרת לאזרח לעבור משירות לשירות, בלא צורך הזדהות חוזרת, SSO. האזרח יכול לבחור את אמצעי התקשורת המועדף לפתרון, דוגמת סמס, או הקראה קולית לטלפון כשר. המערכת תומכת בשפות עברית, אנגלית, רוסית וערבית".

שמני סיים באומרו כי "יותר מ-320 אלף משתמשים נרשמו למערכת. היא מאפשרת לצרוך את שירותי הדיגיטל הממשלתיים תוך פחות משלוש דקות, במקום לעמוד בתור שלוש שעות. יותר מ-15 משרדים כבר משתמשים במערכת ההזדהות. ערכנו עליה שקטה ל'אזור אישי ממשלתי'. הכל מותאם, תגובתי ונגיש. אנו לא עוצרים – זו תחילת הדרך. בעתיד נטפל ביכולת לזהות חברות ובעלי זכות החתימה שלהן. ניצור אזור אישי לעסקים וכן הזדהות באמצעות כרטיסים חכמים נוספים. אני מאמין במוטו 'אם אתם רוצים ללכת מהר, לכו לבד. אם אתם רוצים להגיע רחוק – לכו ביחד'. כך אני מתאר את שיתוף הפעולה של אנשי עם אנשי NessPRO".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים